Vine sau NU Iepurasul pentru calatorii RATT? Ce se intampla cu tramvaiele modernizate ale Timisoarei?

TIMISOARA. Au trecut cateva luni bune de cand doua tramvaie second-hand din Timisoara au fost trimise la Arad si la Pascani pentru modernizare. De atunci am auzit mai multe promisiuni: ba ca vom circula cu ele pana in toamna, ba ca vom circula cu ele de la inceputul anului, ba ca vom circula cu ele pana la Pasti.

La inceputul lunii februarie, primarul Nicolae Robu spunea ca sunt cateva probleme cu reabilitarea celor doua mijloace de transport pe sine, mai exact ca inca nu sunt gata mare parte din piesele ce trebuie montate pe garnituri.

Recent, primarul Timisoarei spunea ca este probabil sa circulam cu noile tramvaie de Pasti. Nici vorba de asa ceva. Primul tramvai ar putea fi finalizat abia la sfarsitul lunii aprilie.

„La Arad, tramvaiul va fi finalizat pana la sfarsitul lunii aprilie, iar la Pascani nu stim exact cand va fi gata, dar stadiul lucrarilor trebuie sa fie tot cam la fel”, declara acum Robu pentru opiniatimisoarei.ro.

Potrivit edilului-sef, caroseria pentru cele doua tramvaie a fost deja vopsita, iar echipamentul electric a fost deja livrat. Boghiurile nu au ajuns inca la firmele care se ocupa de modernizarea acestora.

„Echipamentul electric pentru tramvaie a fost livrat de ICPE SAERP Bucuresti integral, caroseria pe linie de montaj Imperio a fost vopsita, iar boghiul tramvaiului este la Bucuresti, in stadiu de montaj”, ne-a explicat primarul Timisoarei.

Tramvaiele second-hand ale Timisoarei sunt reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie.

480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.

In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. nici nu ne mai trebuie… au trecut 10 luni!

  2. Daca nu sunt scaunele tapițate,ca in alte state europene,daca persista mizeria in ele ce folos de atîta investiție ? Pe linia tramvaiului 5 circula cele mai infecte tramvaie ,parca le alege pe cele mai urite