Va fi de nerecunoscut. Cum se schimba Gara de Nord din Timisoara. Foto

TIMISOARA. Lucrarile de modernizare in Gara de Nord din Timisoara sunt in plina desfasurare. Pe langa operatiunile de infrumusetare de la corpul principal, au fost deja incheiate lucrarile la cladirea din partea stanga a statiei.

CITESTE SI: Parca e desprins din povesti! Satul unicat in Romania, aflat la doi pasi de Timisoara, ce fascineaza turistii din toata lumea. VIDEO spectacol 

Imobilul de langa depoul de vagoane a intrat in renovare toamna trecuta, si dupa luni bune are o fatada noua. Au fost inlocuite ferestrele cladirii, a fost revopsita si au fost instalate aparate de aer conditionat.

Lucrarile continua si in corpul principal al garii. Vechea pardoseala a fost deja indepartata si s-a inceput montarea placilor care o vor forma pe cea noua, in apropierea caselor de bilete.

Usile de la iesirea catre peroane si ferestrele din aceeasi zona au fost scoase si vor fi inlocuite.

Linia 3 peron se afla in renovare si, deocamdata, nu mai circula nicio garnitura pe aceasta. Urmeaza sa intre in refacere si linia 4, insa pe aceasta mai circula doar masinile de manevra ale statiei.

In exteriorul garii, au fost distruse vechile trepte si rampa pentru persoanele cu handicap si vor fi si acestea refacute.

In acest moment, la Statia CF Timisoara Nord se executa lucrari de inlocuire a pardoselii din holul caselor de bilete cu piatra naturala, granit, se vor instala usile de la intrare si iesire din statie cu actionare tip fotocelula, iar la treptele de acces in statie se va folosi andezit. Toate aceste lucrari sunt executate din surse proprii ale Regionalei CF Timisoara„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, director al regionalei CFR Timisoara.

Magazinele care se aflau la intrarea in statie au fost demolate si au mai ramas doar cele din stanga intrarii si unul in dreapta acesteia, la coborarea de pe scari.

Exista de asemenea la nivelul Companiei Nationale CFR SA un proiect de modernizare a 47 statii CF in valoare de aproximativ 84 milioane de euro (fonduri europene si de la bugetul de stat ), proiect in care Regionala Timisoara are 6 statii: Timisoara Nord, Caransebes, Baile Herculane, Orsova, Simeria, Petrosani„, a mai precizat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, directorul regionalei CFR Timisoara.

Acestea nu sunt singurele lucrari care au loc pe teritoriul administrat de regionala CFR Timisoara. In a doua parte a lunii august circulatia trenurilor dintre Gara de Nord si Gara de Est va fi intrerupta din cauza operatiunii de largire a pasajului Popa Sapca. Acolo va fi schimbat podul de fier si odata cu aceasta cel mai probabil vor fi inlocuite si liniile de cale ferata.

Prima cladire a Garii de Nord a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere „Gara din Iosefin”, dupa numele cartierului in care se afla.

Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in „Gara Domnita Elena”, nume pe care l-a purtat pana la al doilea razboi mondial.

In timpul razboiului ea a fost puternic bombardata de aviatia aliata. Reconstructia nu s-a facut dupa planurile initiale, insa din 1976 a fost modernizata si stilul arhitectural schimbat.

Ultimele lucrari de amenajare a Garii de Nord s-au incheiat in 2014, cand a fost reabilitat holul mare al statiei. Acum insa, principala poarta feroviara din vestul tarii va cunoaste o schimbare uriasa.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Exista in proiect si o rampa de acces pentru bagaje? Cea de dinainte era o bataie de joc, avand o panta foarte mare.
    Din ce am vazut pana acum s-au montat deja treptele si nu e loc pentru rampa de bagaje.

    • Exista prevăzută o rampa pentru accesul persoanelor cu handicap , automat și pentru bagaje

  2. am inteles ca se reface pardoseala, insa gresia de pe ziduri cand se schimba ca arata ingrozitor, nu era mai ok sa se schimbe totul de sus in jos si doar la final sa se refaca pardoseala?!

    • Aveți dreptate ! Zidurile sunt placate cu travertin , vechi și urat bine-nțeles , dar speram ca vom găsii soluții

      • Unde e proiectul de reabilitare, sau se face in stilul caracterstic. Dupa ureche.

  3. Ceea ce nu se vede – printre multe, multe altele – :
    – parcare pentru masini ????
    – iesirea spre peroanele liniilot
    – sistemul de afisaj, case de bilete si sali de asteptare civilizate (incluzand WC-uri nu buzi traditionale.
    – magazine anexa civilizate (nu dughene bakcanice traditionale;
    Intrebare: ramane „fatasmagoria” usilor rotative? domnilordcizionali, ati testat circulatia cu bagaje prin aceste usi, sau va veti mira doar ulterior
    Si toate astea din cate milioane de Euro? daca fac calculul:47 statii CF din fonduri europene si de la bugetul de stat in valoare de aproximativ 84 milioane de euro rezulta ca totul va fi gata – intr-o alocare anuala de 5 – 7 mil pe statia Timisoara N – cam dupa 25 – 30 de ani! dictonul construim nu pentru noi ci pentru urmasii, urmasilor nostri revine in peisagiu!
    Unica scapare este sa devenim capitala jud. Teleorman.

    • Toate ideile , sugestiile D-voastră și nu numai , vor fi aplicate in cadrul Proiectului de modernizare stații CF pe fonduri europene + buget stat !

    • Dacă tot suntem la capitolul idei , sugestii , întrebări , dați-ne o soluție la porumbeii din holul caselor de bilete care fac o mizerie de nedescris pe pereți și geamuri , cu toate măsurile luate prin montare de tepi , aparat ultrasunete , in condițiile in care au trecut doar 2 ani de la refacerea tencuielilor !

  4. Voi ati vazut cum arata gara din ARAD????Sincer!!!! Timisoara merita mai mult! Chiar si dupa finalizarea lucrarilor, gara din Timisoara va fi praf in ochi pe langa cea din Arad!

    • Gara din Arad a beneficiat de lucrări majore , lucrări efectuate din fonduri europene in cadrul proiectului de reabilitare a Culoarului IV Pan European . Ce sa făcut și se mai face la Gara din Timisoara sunt doar lucrări de reparații și igienizări interioare și exterioare din fonduri proprii . Bine-nțeles ca prin Programul de modernizare stații CF , cât si prin Programul de lucrări aferente Culoarului IV ramura sudica , tronsonul Arad – Tm – Caransebes , vor fi efectuate lucrări la nivelul celor din Arad și nu numai !

    • Gabriele tu nu compara statia CF Arad, nu gara, asta asa, ca sa ne exprimam corect, cu statia CF Timisoara Nord. Nici sa te dai peste cap, niciodata in Timisoara nu vei avea ce este la Arad din doua motive. Primul motiv este lipsa spatiului in special din fata statiei, platoul cu parcari si statii ale transportului in comun. In al doilea rand statia CF Arad a fost modernizata pe fonduri europene fiind parte a culoarului Curtici-Simeria-Sighisoara-Brasov-Bucuresti Nord in timp ce la Timisoara Nord este o carpeala din fonduri proprii! Asta e diferenta…

      • Dacă tot sunteți așa bine informat in legătura cu lucrările executate in cadrul Proiectului de Reabilitare și Modernizare a Culoarului IV Pan European , avem rugămintea sa citiți cu atenție celelalte răspunsuri ( deși trebuia sa le cunoastetii ) , referitoare la modernizarea stațiilor de cale cerata , precum și cele aferente infrastructurii , ambele avand la baza finanțare europeană .

  5. Daca tot s-a reparat imobilul de linga depoul de vagoane , nu s-a gasit solutia unei statii de climatizare centrale ?
    Arata „perfect ” cu cele 7 unitati de racire atarnate pe fatada din care va picura apa de condens din greu – tot pe fatada ( nu am vazut in poze nici macar o teava de drenaj ) si in 2-3 ani va fi praf si pulbere . In Europa aceea dupa care tot plangem exista legi care interzic montarea unitatilor de racire pe fatada cladirilor . Noi ne mandrim cu asta .!!???

  6. Cladirea „renovata” de langa gara era construita in stil neo-romanesc (la fel ca cea de peste drum) si prin „renovare” si-a pierdut detaliile si identitatea. Acum arata ca o casa noua oarecare. Decat asa mai bine o lasau in pace. Ar trebui sa faca puscarie cel care a „renovat” aceasta casa. In plus, nu este nici o regula de plasare a unitatilor externe de aer conditionat, parca sunt niste zaruri aruncate pe o masa. In concluzie, cladirea a fost distrusa prin renovare, ca multe altele.

    • Clădirea renovată de vis-a-vis de OMW este proprietatea Sucursalei de Transport Feroviar de Călători , nu a Sucursalei Regionala CFR ( Infrastructura ) , a nu se confunda , sunt doua societăți diferite , cu obiecte de activitate diferite .

  7. Daca tot e vorba de sugestii si idei astea ar fi:
    – modernizarea pasajului subteran cu acces rapid din incinta gari direct spre peroane (eventual putem discuta si de un pasaj peste linii cu coborare pe fiecare peron+ lift de urcare coborare pe peroane destinat persoanelor cu dizabilitati sau celor in varsta)
    -inlocuirea scarilor din beton care fac trecerea dintre peroane si pasajul subteran cu benzi automate transportoare, astfel acestea pot fi folosite atat pentru a facilita transportul pasagerilor cat si al bagajelor, acestea tinand loc astfel si de trepte
    -renovarea intregului ansamblu de acoperis de pe peroane (stalpi, acoperis, burlane, etc)
    -inlocuirea mobilierului de pe peroane (banci, cosuri de gunoi etc?
    -coborarea liniilor de tren sau inaltarea peroanelor la nivelul de urcare in vagoane
    -un sistem de dulapuri metalice automate, electronic cu cifru,pentru a lasa bagajele, unde sa se faca plata direct de catre pasager cu monezi sau bancnote(chiar card bancar) pe termene de timp
    -sali de asteptare renovate cu afisaj pe ecrane (orarul trenurilor, informatii utile)
    – panouri de afisaj la iesirea din gara cu informatii de genul ce tramvaie si autobuze pot fi folosite din statiile din gara si care sunt rutele acestora
    – daca tot vom fi capitala cultural europeana si vom avea turisti din toata europa si nu numai, cred ca ar fi momentul sa incepem ca fiecare anunt sa se auda in romana si dublat in engleza
    – as mai vorbi de automate de cumparat bilete si alte cateva lucruri de genul dar nu stiu daca suporta sistemul CFR asa ceva

    • Toate ideile sugerate sunt deja cuprinse in Studiul de Fezabilitate aferent tronsonului Arad-Tm-Caransebes ! După finalizarea acestuia urmează Proiectarea și execuția , unde la faza de Proiectare vor apărea și alte idei !

    • Automate de bilete exista deja, de câțiva ani.

  8. Domnilor de la CFR TM, dar cu ruina de pe partea opusa Garii de NORD, ajunsa adapost pentru boschetari si WC in aer liber, ce aveti de gand?!Ramane asa?
    Arata oribil, ca un cancer si este o sursa de infectie permanenta!
    Chiar daca nu va schimba radical fata garii, aceste lucrari vor aduc macar DECENTA, gara orasuylui fiind ani de zile spaima calatorilor!

    • Dacă ați fost recent in Zona Gării , poate ați observat ca sunt schele pe clădirea fosta Laborator de Examinări Psihologice CFR , se repara atât la exterior cât și la interior !

  9. reclama ieftina, cfr nu mai are nici o credibilitate

  10. O idee ar fi sa se amenajeze parcari si in spatele garii (stadionul CFR) si sa se construiasca o pasarela (eventual acoperita) pana la gara. Ar economisi timp pt oamenii care vor doar sa duca pe cineva pana la gara. Il lasi si ai plecat fara sa iti mai bati capul cu traficul din fata garii.

  11. „Imobilul de langa depoul de vagoane a intrat in renovare toamna trecuta, si dupa luni bune are o fatada noua. Au fost inlocuite ferestrele cladirii, a fost revopsita si au fost instalate aparate de aer conditionat.”
    de toata jena, aici a lucrat sigur numitul Dorel, nu a fost posibil sa se monteze aparatele de aer conditionat pe o linie ? 7 aparate de aer conditionat montate pe inaltimi diferite ?

  12. Si gara Arad a fost bombardata dar a fost reconstruita dupa vechea arhitectura de ce la Timisoara sa schimbat arhitectura era foarte asemanatoare cu cea din Arad mult mai frumoasa !!!!!!

    • Pentru ca la Arad totul e gestionat de ARADENI pe cand la Timisoara sunt la putere tot felul de „banateni de import” fara nici o atractie fata de oras! Aradenii au fost intotdeauna patrioti locali, pe cand Timisoara a fost aproape toata periada comunista, condusa doar de „venituri” care pompau aproape totul la capitala….Aradenii trimiteau la capitala doar „cevasilea” restul investind pe plan local! Stiu foarte bine ce spun!

  13. Intradevar gara din Arad arata a gara europeana, speram ca macar asa sa arate si Gara de Nord Timisoara
    Nu inteleg cum nu sa sesizat nimeni in legatura cu sunetul neclar, care anunta sosirile si plecarile trenurilor , nu se intelege aproape nimic din ce se anunta la difuzoare . Cred ca aici se putea rezolva deja aceasta problema . Succes in reabilitarea totala a Garii de Nord .