Ultimul anunt al CNADNR pentru 2016! Timisoara, ‘sarita’ iarasi de la soseaua de centura! Se face, insa la Caracal

Dupa ce in 2015 am iesit cu autostrazile pe minus, CNADNR a intocmit bugetul pe 2016 si are planificati la executie, anul acesta, 467,27 kilometri de autostrada, conform contractelor de lucrari in derulare sau aflate in procedura de licitatie din anul 2015, bugetul total alocat depasind 1,73 miliarde de lei.

Vor fi in executie 3 sectiuni din autostrada Brasov- Bors (Suplacu de Barcau – Bors – 60,25 km, Gilau – Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu – Mihaiesti – 16,80 km), si se va finaliza sectorul Campia-Turzii-Gilau. Ar trebui sa avem autostrada intre Comarnic si Brasov, intre Dumbrava si Deva, intre Sebes si Turda, dar si de la Pitesti la Craiova. De asemenea, ar trebui sa se realizeze tronsonul Bucuresti – Moara Vlasiei al A3 si centura de sud a Capitalei, iar pe lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu sa se remedieze problemele aparute.

autostrazi-2016

Potrivit documentelor CNADNR, din total, 99,70 kilometri de autostrada vor avea finantare de la bugetul de stat (3,325 km din sectiunea Bucuresti-Moara Vlasiei, Autostrada Brasov-Bors, sectiunea Suplacu de Barcau-Bors – 60,25 km, Gilau-Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu-Mihaiesti – 16,80 km, finalizare lucrari Campia Turzii-Gilau – 0,32 km, Comarnic-Brasov, sector Comarnic-Predeal si Predeal -Cristian si drum de legatura – 10,30 km), 198,38 de kilometri de autostrada vor beneficia de finantare din fonduri europene (Dumbrava-Deva, lot 2, 3, 4 – 71,88 km, Sebes-Turda – 70 km, Campia Turzii-Ogra-Targu Mures – 56,5 km), iar 169,19 kilometri de autostrada vor fi in concesiune (Autostrada de centura a Capitalei/sector Centura de sud – 48 km, Craiova-Pitesti – 121,19 km).

Bugetul total alocat in 2016 pentru autostrazi se ridica la peste 1,73 miliarde de lei, din care 563,88 milioane de lei de la bugetul de stat, 49,272 milioane de lei cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila – credite externe (BEI, BERD), 43,788 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile preaderare (ISPA), 374,271 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente POS-T 2007-2013) si 698,911 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente cardului financiar 2014 – 2020 POIM).

In ce orase se vor face sosele de centura? Timisoara nu e printre ele

sosele-de-centura-2016

In ceea ce priveste variantele de ocolire, anul acesta sunt prevazuti a fi executati 229,32 kilometri, conform contractelor aflate in derulare sau in procedura de licitatie inceputa anul trecut, suma totala alocata ridicandu-se la 740,530 milioane de lei.

Obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat insumeaza 53,14 kilometri, din care Radauti (16,58 km), Oradea (1,78 km), Satu Mare (19,54 km), Busteni (1,02 km), Comarnic (2,85 km) si Barlad (11,37 km).

Obiectivele de investitii cu finantare nerambursabila au un total de 176,18 kilometri si se refera la urmatoarele lucrari: executia variantelor ocolitoare Carei (10,45 km), Brasov (12,212 km), Tecuci (6,945 km), Craiova Sud (6,291 km), Targu Jiu (19,95 km), Caracal (10,35 km), Mihailesti (3,18 km), Bacau (30,7 km), Targu Mures (11,64 km), modernizarea centurii rutiere a Capitalei intre A1-DN7 si DN2 -A2 (20,145 km), largirea la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud, intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520 (31,92 km), Suceava (12,40 km).

Programul de reabilitare/modernizare a drumurilor nationale prevede pentru executie, in 2016, un numar de 792,54 kilometri, in valoare totala de 948,834 milioane de lei. Din total, 487,26 km de drumuri nationale vor beneficia de finantare externa nerambursabila postaderare, 230,03 km de finantare externa rambursabila, iar 75,25 km vor fi reabilitati/modernizati cu finantare de la bugetul de stat si ISPA.

Anul acesta, CNADNR are alocata prin bugetul de stat suma de 4,233 miliarde de lei, cu 0,77% mai mare fata de prevederile bugetare aferente lui 2015.

Vezi AICI intreg bugetul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi pe 2016!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca nu se vrea centura de ocolire ptr oras,de ce sa suportam noi din oras praful ridicat de masiniile grele,noxele,zgomotele,degradarea carosabilului,etc,ar trebui luata initiativa in consiliul local si puse taxe de tranzit ptr masinile grele ce tranziteaza orasul,asta e ptr moment,apoi din banii acestia daca mai e buget la Primarie o facem in regie proprie.Sau gasiti alte solutii?

  2. Cred ca solutia ar fi sa blocam toate intrarile in oras, plimbandu-ne pe zebra, in fiecare zi, la o ora stabilita, pana cand isi dau seama ca nu ne mai pot ignora… Ce parere aveti?

  3. Concluzia vine de la sine, noi ca zona nu existam pentru cei ce ne conduc; stiu doar sa adune darile, care nu sunt deloc de neglijat, dar reciproca nu exista.
    De ce se taraganeaza regionalizarea? Nu avem suficienta putere economica sa ne gestionam singuri zona? Avem! Politica aceasta paguboasa nu face altceva decat sa acumuleze tensiune iar aceasta nu are decat o singura rezolvare. Sunt satul de capitala voastra!!!

  4. In strada ! Doar asa se rezolva lucrurile in Romania . Astia de la bucuresti ne cred niste prosti ! Nu dau 2 lei pe Timișoara …. Adevărul e ca nici pe Robu nu îl băga nimeni în seamă !

  5. Eu cred ca mare parte din traficul alcatuit din tirurile care intra si ies din tara e preluat de autostrada A1 si deaceea centura timisoareai e amanata

    • Dane mirosi de atata desteptaciune, asa-i ca esti prazar?

      Orice banatean cunoaste ‘dragostea’ infinita a vanghelienilor pentru Timisoara si celebra scandare a Galeriei lui Poli ‘zece, zece, zece va vom da…’, doar tu te-ai trezit sa scrii ineptii pe aici!

  6. Majoritatea am votat candidatul PNL la presidentie,care a numit actualul Prim-ministru.As vrea sa-l intreb pe actualul primar,academician profesor doctor inginer,Robu ,anu acesta timisorenii pecine sa voteze si mai ales DE CE ?

    • Sa voteze regionalizarea in STRADA!

      Protestul public este singura sansa, restul e gargara!

  7. Robu nu are nici o treaba cu asta, centura e la Consilliul Judetean – PSD adica Bojin.
    PSD – nu a facut niciodata nimic pt TM.

    • Nu Bojin aloca Banii ci prim ministrul care se intilneste saptaminal cu her Klaus si Lae Robu reprezinta PNL care la numit si pe Victor-viorel.

    • Ba a facut!!! Drumul comunal Mosnita Veche-Bucovat!!! La Bojin…

  8. e mai important sa se faca centura de ocolire la caracal , pentru a putea sa ocolim zona orasului , unde sa rasturnat carul cu prosti

  9. Cea mai scurta ruta :

    – Nod rutier Centura Budapesta M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – ( M 0 E 75, E 60, E 71 – M 5 E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 5 ( E 75 ) Roszke – Horgos A1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – A1 ( E 75 ) – A4 ( E 80 ) – E 80 Gradina – Kalotina 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 79 ) – A1 ( E 80 ) – A1 ( E 773 ) – A4 – A4 ( E 80 ) – E 80 Kapitan Andreevo – Kapikule D 100 ( E 80 ) – O-3 ( E 80 ) – Nod rutier Centura Istanbul O-3 ( E 80 ) – ( O-3 E 80 – O-2 E 80 ) – O-2 ( E 80 ) = 1273 km.