Ultima veste despre Autostrada Timisoara – Belgrad. Ce vrea sa faca un parlamentar de Timis

TIMISOARA. Bucurestiul e singura capitala din Europa care nu e legata de o alta prin autostrada, iar Timisoara nu trebuie sa urmeze aceeasi cale.

CITESTE SI: Cuiul lui Pepelea de pe Autostrada Liliecilor. Ce ar putea impiedica deschiderea circulatiei, chiar si cand va fi gata, pe Lotul 4 de pe Lugoj – Deva. Video 

O sustine cu tarie parlamentarul PNL de Timis Marilen Pirtea. Convins ca partea sarba doreste in continuare construirea soselei de mare viteza care se uneasca Timisoara si Belgradul, deputatul a venit cu o propunere pentru care cere sustinere din partea tuturor parlamentarilor de Timis.

Vrem sa facem un grup parlamentar pentru autostrada catre Serbia. Am fost aproape de a initia un astfel de proiect. A fost oprit in guvernarea Grindeanu (proiectul de construire a autostrazii, n.r.). Ministrul Transporturilor din Serbia a spus ulterior ca exista interes pentru o astfel de autostrada. La fel si presedintele Serbiei.
Fac apel la parlamentarii de Timis de a intra in acest grup si de a sustine prin lobby. Bucurestiul e singura capitala din Uniunea Europeana care nu e legata de o alta capitala prin autostrada. Timisoara este legata de alte orase si vrem si pe aceasta cale sa ne legam de Belgrad. Timisoara are nevoie de forta de munca, accesul rutier ne-ar ajuta. Voi trimite scrisori la parlamentari si voi vorbi si cu ambasadorul Romaniei in Serbia sa ne sprijine„, a spus deputatul PNL de Timis Marilen Pirtea.

Va reamintim, anul trecut discutiile despre Autostrada Timisoara – Belgrad au ajuns intr-un punct mort, dupa ce guvernantii din Romania si Serbia au aruncat vina unii pe altii pentru esecul proiectului.

CITESTE SI: EXCLUSIV! ADEVARUL despre oprirea proiectului pentru Autostrada Timisoara – Belgrad! Cine a decis, de fapt, sa renunte la soseaua de mare viteza?

In aprilie 2017, premierul de atunci, Sorin Grindeanu, a anuntat ca Guvernul Serbiei a decis sa renunte la proiectul de construire al unei autostrazi care sa lege Timisoara de Pancevo, iar de acolo mai departe sa se lege de Belgrad. La fel sustinea si ministrul Transporturilor din acea vreme Razvan Cuc. Reactia Ministerului sarb al Transporturilor nu a intarziat sa apara si a fost una ferma: romanii au renuntat la proiect, si nu sarbii care in continuare isi doresc o autostrada.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Unirea Banatului cu Romania s-a facut (practic, nu pe hartie) prin 1920. In curand sarbatorim 100 de ani de jaf, batjocura si neglijare din partea Bucurestiului. Cautati sa vedeti ce zicea Traian Vuia prin 1922. In anii ’70-’80 arhitectii timisoreni faceau planuri cu noile blocuri de locuinte, de la Bucuresti se intorceau alte planuri, „standard” cu bine-cunoscutele cotete supraetajate. Pasajul subteran de la Opera s-a facut cu efort local, prim-secretarul de atunci a platit cu functia initiativa. Facultatea de Constructii e facuta din doua cladiri alipite, ca sa nu fie investitie „mare” care trebuia aprobata de la Bucuresti. In 1990 prefectul s-a inteles cu Bucurestiul cat din impozite ramane local si cat pleaca la „centru”. La sfarsitul anului guvernul a luat 90%, cu explicatia senina: „Moldovenii mor de foame, voi aveti, veti face din nou”. Sa nu uitam cum stateau cu anii strazile sapate pentru renovarea liniilor de tramvai prin 2000-2005, dupa ce totul a fost aprobat de Bucuresti, banii pentru Timisoara au fost blocati. Si totusi suntem „fruncea”, si vom fi in continuare. Auziti, mai Dragnea, Dancila, Tariceanu, si toata clica?

  2. Autostrada aceasta este vitala pentru Judetul Timis si Timisoara si am sa explic de ce:

    – S-ar asigura conectivitate pt. Timis si Timisoara la culoarul 4 Pan european Hamburg–Istanbul (care conectează Europa Centrală de Orientul Mijlociu) și dublura culoarului european Barcelona–Sankt Petersburg (ce conectează nordul și sudul Europei); de asemenea este extrem de importanta din punct de vedere economico-social in contextul in care Romania va intra in Spatiul Shengen si Serbia va adera in sfarit la UE (noi fiind la granita e super mare avantaj, ce fara discutie trebuie fructificat), se va asteapta un val cel putin dublu de migranti si investitori straini fata de prezent

    – Stamora-Moravita ar putea deveni cel mai important punct vamal de intrare in Romania atat pt.autoturime cat si pt.trenuri – alt avantaj economic capital pentru Timis – se vor colecta taxe si impozite vamale semnificative ce vor intra in bugetul judetului

    – Partea vestica a judetului va cunoaste o revigorare economica

  3. Categoric de acord!

    Legam Timisoara de Belgrad via Novi Sad, e imperios necesar in contextul in care suntem orase infratite si de asemenea viitoare Capitale Europene in 2021!

    Euroregiunea DKMT ar putea deveni o forta economica!