Producem bine si trimitem in strainatate! Timisul exporta mai mult decat importa

Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica, judetul Timis a realizat in primele 8 luni ale anului 8,24 % din totalul exporturilor romanesti si 6,15% din totalul importurilor.

La nivel national, judetul Timis se afla in luna august pe locul secund in topul valorii exporturilor. Conform INS, Timisul a exportat produse in valoare de 223.360 mii euro, aproape jumatate din cat a exportat municipiul Bucuresti (563.255 mii euro).

Judetul Timis se afla pe locul 3 in privinta exportului pe primele 8 luni ale anului 2010, datele utilizate fiind pentru moment provizorii. Conform acestor date, Timisul a exportat in perioada ianuarie – august de aproximativ 1 milion 700 de mii euro. In privinta cresterii valorii la export, pe primele 8 luni din anul 2010, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2009 Timisul se claseaza pe locul al 4-lea, in spatele judetelor Cluj (588 mii euro), Arges (518 mii euro) si Brasov (396 mii euro) cu 377 mii euro.

Judetul Timis a realizat in primele 8 luni ale anului 8,24 % din totalul exporturilor romanesti si 6,15% din totalul importurilor, in timp ce Regiune Vest a participat cu 14,28% la exporturi si respectiv cu 10,56% la importuri. In cadrul Regiunii Vest ponderile de export sunt: Timis 57,70%, Arad 31,07%, Hunedoara 8,58% si Caras Severin 2,66%, ordinea pastrandu-se si in privinta importurilor cu urmatoarele ponderi: Timis 58,26%; 32,09% Arad, apoi Hunedoara cu 7,82% si respectiv Caras Severin cu 1,82%.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fara suparare dar acest articol ar trebui sa includa firmele exportatoare…Ca firme neaose s-ar enumera doea ELBA si PASMATEX ca export,in rest celelalte firme care au contribuit la export sint cele multinationale de la Contitech pina la Draxlmayer…Sa punem si Continental(anvelope si Siemens)sau Flextronics sau orice alta firma multinationala care trage pielea de pe cei care robotesc pentru un salariu de pus pe masa…Serios vorbind oare ce firme neaos-autohtone cu economie sau patron roman mai avem acum in momentul de fata ??!!Eventual Banu care are un automotive in Dumbravita DAR cu asociere germana???Este trist si trebuie sa recunoastem faptul ca NU mai avem economie zonala sau nationala…Pina si cei de la AGIL importa 30% din materia prima pentru desfacere-doar pentru ca este mai ieftin….

    • Firmele timisene care fac export au fost atrase de catre oportunitatile din zona noastra, inclusiv pozitia geografica favorabila. Dar si forta de munca calificata, perspectivele de dezvoltare a regiunii, unitatile de invatamant, traditia industriala a zonei (comparativ de exemplu cu regiunea Moldova sau Oltenia – asta pentru xenofobii pe care-i deranjeaza „statutul” banatenilor … ha ha ha). Plus nivelul mediu de cultura si educatie a populatiei, multiculturalitatea, orasul Timisoara care este suficient de „rafinat” ca sa fie atractiv pentru occidentali etc. Sigur ca Timisoara nu se compara cu Moscova sau Budapesta, dar inca mai prezinta atractivitate pentru turism, afaceri sau simpla angajare. Si in plus – inca este printre regiunile care cotizeaza cel mai mult la bugetul statului roman. Si inapoi se intoarce doar o parte (nu spun care). Si acum astept moldovenii si oltenii cu injuriile si cu povestile ca ei fac muncile atractive pentru investitorii straini. Hai baietii … bagati … ha ha ha !

      • Putin gresit in ce spui dumneata in comentariu…Investitiile straine s-au facut cu PRECADERE in zona de vest,NU NUMAI in BANAT,la Arad,Oradea sau Cluj…MAI ALES pentru ca infrastructura acestei zone asa cum este in momentul de fata,este SI MAI aproape de UE-via Ungaria…NICIODATA atit timp cit nu se realizeaza o infrastructura rutiera in zonele din Moldova sau Oltenia,investitorii nu se vor baga…Ca exemplu concret cei de la FORD ameninta cu relocarea tocmai din cauza lipsei de infrastructura…Ca doar asa e pe la noi in RO…

        • Cand vorbin de infrastructura trebuie sa ne gandim si la alte aspecte, nu numai la drumuri. Mai exista si feroviar, naval si aerian, mai exista si infrastructura educationala, mai exista si infrastructura urbana, infrastructura in domeniul sanatatii, administrativa, energie, mediu etc. Si unul dintre marile atu-uri ale Banatului si Ardealului … RESURSA UMANA. Care este net superioara ca si nivel de educatie si civilizatie altor regiuni. Dar daca tu vrei sa vezi doar ceea ce te complexeaza … n-ai decat. Dar sa stii ca ar trebui sa citesti cate ceva ca sa te mai „luminezi”: http://www.eufinantare.info/Documente/PND_dec_2005.pdf Ar fi o lectura utila tie. Este vorba despre Planul National de Dezvoltare. Si acolo sunt prezentate rezultate ale unor analize socio-economice. Si inca un aspect … in anii 1990-2005 investitiile in domeniul drumurilor (nationale si judetene) s-au facut cu precadere in Moldova si Oltenia, pe ideea GRESITA ca daca le faci la aia drumuri bune, atunci se vor imbulzi investitorii sa faca afaceri cu moldovenii si oltenii. Plitica nu a dat rezultatele scontate, investitorii preferand zona Ardealului si Banatului. Dar a reusit aceasta politica sa grabeasca plecarea moldovenilor si oltenilor spre Banat si Ardeal. Deci intai trebuie sa fie populatia moldovei si olteniei EDUCATA care sa poata sa sustina o economie moderna si competitiva si apoi infrastructura pe care sa transporti o eventuala productie. Pana cand specializarea de baza este hotia, jaful si talharia … pana atunci FORD si oricare altul vor prefera niste facilitati COMPENSATORII. Doar nu te asteptai ca FORD sa spuna „bai hotilor si necalificatilor, daca vreti dezvoltare economica trebuie sa MUNCITI si sa INVATATI („lenesilor si prostilor”).