Noutati :

Sunt sanatoase suplimentele musculare? Tinerii doresc sa aiba muschi bine definiti si un corp atragator

5 august, 2012 - 03:08 PM
Autor: Miodrag Hojda      
Categorie: IT
5


Frecventarea salii de forta reprezinta o solutie pentru multi dintre tineri. Fie aleg sa-si tonifice musculatura, fie vor sa creasca in masa musculara, acestia merg la sala de fitness ca sa „traga” de gantere si la alte aparate ce le garanteaza dezvoltarea unui corp armonios si pu ternic. Dar multa lume prefera varianta usoara, a suplimentelor alimentare nesanatoase. Exista destul de multe metode care faciliteaza performanta, cum ar fi suplimentele nutritive, substante de care se abuzeaza frecvent. Acestea insa trebuie doar sa completeze un regim alimentar echilibrat, sarac in calorii si sa fie atent dozate, sub indrumarea unui specialist, sustin medicii.

Cresterea masei musculare inseamna, de obicei, la cresterea in volum a muschilor striati (40% din greutatea corpului), care realizeaza deplasarea sau imobilizarea unor segmente sau a intregului organism. „Concret, muschiul contine: apa in procent de 75-80%, substante anorganice: saruri de potasiu, magneziu, sodiu, calciu, clor etc. cu rol important in contractie, substante organice: proteinele din miofibrile (actina si miozaina si proteine reglatoare, toate cu rol in contractie) si cele din sarcoplasma care sunt necontractile si sunt reprezentate de enzime si mioglobina, glucoza si ATP (adenozin trifosfat) – acumulatorul energetic” al fibrei musculare, care impreuna cu creatina, prezenta sub forma de fosfocreatina, elibereaza energie necesara contractiei”, spune un medic specialist.

Unii vor sa slabeasca, altii sa creasca in masa musculara
Multe din persoanele care merg la sala de forta vor doar sa inlocuiasca tesutul adipos, moale cu masa musculara, la fel cum exista si barbati care vor sa se ingrase, dar cat mai estetic si intr-un mod cat mai masiv: sa faca muschi! Solutia este simpla: indiferent daca vrem sa slabim sau sa crestem in greutate, aliatii principali trebuie sa fie rabdarea si perseverenta, o alimentatie adecvata combinata cu mersul la sala de fitness. in ceea ce priveste folosirea unor hormoni de crestere a masei musculare, specialistii nu recomanda acest lucru intrucat acestia sunt foarte daunatori organismului, iar efectele se pot observa numai in timp.

Cum slabim
Primul pas inseamna un abonament cu cel putin trei intrari la sala de forta pe saptamana. Acolo trebuie urmat un program combinat, format din exercitii de forta si de rezistenta. Al doilea pas ce trebuie urmat consta in crearea si urmarea unui regim sarac in calorii, dar bogat in proteine.
Mic dejun:
– ceai
– 2 lingurite miere
– sunca Praga 100 g
– un ou fiert moale
– o felie de paine cu tarate
Gustare ora 10:
– un baton proteic
Pranz:
– muschi de vita la gratar (150 grame) cu fasole verde + 5 g ulei
– o salata verde 200 g cu rosii si castraveti cu 3 g ulei si lamaie
– o portocala
Gustare ora 16:
– 4 nuci (pentru continutul in arginina)
Cina:
– un iaurt
– rosii umplute cu branza slaba de vaca
– peste la cuptor cu salata de varza
– o para.
Cum dezvoltam muschii si crestem in greutate
si in acest caz trebuie urmate mai multe etape. Astfel, abonamentul la sala de forta trebuie sa cuprinda cel putin trei intrari pe saptamana, insa se bazeaza pe exercitii bazate pe forta. Suplimentele nutritive recomandate sunt aceleasi ca si la regimul de slabit, dar pot fi adaugate in alimentatie urmatoarele surse naturale de arginina: seminte de floarea-soarelui, susan, painea cu tarate, orezul brun, nucile, floricelele de porumb, deserturile cu gelatina, ciocolata!  Iata un exemplu de meniu! Sunt recomandate 5000 de calorii pe zi:
Mic dejun:
– lapte cu zahar (300 ml+30 g)
– unt 20 g, miere 50 g
– muschi tiganesc 70 g
– telemea 50 g
– o rosie
– doua oua la pahar
– paine de tarate 200g
– suc fructe 200 ml
Pranz:
– ciorba taraneasca (60 ml)
– pui cu smantana (130 g)
– frigarui din muschi de porc la gratar (150 g) cu piure cartofi (300 g)
– rosii natur(200 g)
– struguri 200 g
– paine
Cina:
– clatite cu branza de vaci si smantana (100 g)
– carne de vita la gratar(150 g) cu sote de legume (300 g)
– salata asortata -, paine 300 g
– un mar
– sana – 200 ml.

Rating

  • 5comentarii

recomanda prietenilor

Pareri

  1. articol obosit facut de 1 amator care nici macar n o mutat 1 gantera in sala

  2. Este adevarat faptul ca multi tineri si adolescenti au devenit “obsedati” de a avea muschi bine conturati, insa cei mai multi doar isi doresc lucrul acesta fara a trece insa la fapte facand sport, sau chiar daca trec la fapte, renunta dupa cateva saptamani/luni deoarece nu vad schimbari mari.
    Imaginea de la inceputul articolului, aceea cu cei 2 tineri care isi incordeaza bratele tinand in acelasi timp sticla de bere in mana e reprezentativa, dupa parerea mea, pt mentalitatea de azi a tinerilor romani.
    Majoritatea tinerilor sunt complexati ca sunt ori prea slabi, ori prea grasi, vor masa musculara in timp record, dar in prioritatile lor nu intra nici sportul, nici nutritia adecvata si nici ore suficiente de somn. Cu totii stim (sau ar trebui sa stim) ca pt a adauga masa musculara, pe langa exercitiile fizice, mai importanta este chiar nutritia si un stil de viata echilibrat, fara excese, fara bere, alcool, tot felul de dulciuri si petreceri insotite de nopti albe. Musculatura creste cel mai mult in timpul somnului si in perioada de repaos si nu atunci cand esti la nu stiu ce petrecere band si dansand pana dimineata.
    Unii gasesc scuze zicand ca nu fac sport cu greutati deoarece, asa cum scria si in articolul de mai sus, ” atitudinea si aspectul masiv ai celor care frecventeaza salile de forta, ii descurajeaza practic pe cei mai putin inzestrati fizic”. Perfect adevarat, dar se pot gasi solutii si in acest caz. Oare in sec 21, anul 2013, in epoca informatiei, a internetului, tinerii care gasesc astfel de scuze penibile, nu au auzit de “home workout”? Nu au auzit ca se pot face exercitii cu greutati si in propria locuinta?
    Cu doar 2 gantere reglabile luate la mana a doua si o bara de tractiuni veche montata in curte poti face n-spe mii de exercitii si iti poti modela absolut tot corpul. Exista tone de informatii pe site-urile de culturism romanesti si straine sau pe youtube, unde poti sa gasesti chiar si filmulete cu modalitatea de executie a fiecarui exercitiu.
    Dupa cum spuneam, unii tineri fac aceste lucruri, dar renunta dupa cateva saptamani sau cateva luni, deoarece vad ca nu au facut progrese prea mari. Complet gresit. ADAUGAREA DE MASA MUSCULARA ESTE UN PROCES LENT SI LUNG. Ca sa putem vorbi de o transformare totala a corpului unui individ ce face sport cu greutati, trebuie sa treaca un an sau mai multi (de cele mai multe ori peste un an, poate chiar doi);
    Dupa ce ai dus o viata fara sport, in care ai stat cu fundul pe scaun cocosat deasupra calculatorului, band bere si mancand chipsuri, facand betii in week-enduri “cu baietii”, nu poti sa ai pretentia ca in 2-3 luni sa arati ca un sportiv adevarat. E nerealist.
    Cine vrea masa musculara, sa renunte la alcool, la noptile albe sa aiba o viata moderata si sa se puna pe treaba la sala de forta sau acasa in propria locuinta. Muschiul nu-si da seama daca e lucrat acasa sau la sala. Important e sa fie lucrat.

  3. Eu bag Somatodrol de aproape 6 luni si chiar se observa. Rezist mai mult la sala, am castigat in forta si am o energie mult mai mare.

  4. Eu pana acum nu am luat nici un fel de supliment si am destula masa musculara. Daca alegi sa faci muschi intr-un stil sanatos nu o sa fie nici o problema sa realizezi acel lucru, atata timp cat te tii de treaba si nu te abati de la programul zilnic de antrenamente si urmezi o alimentatie echilibrata bogata in proteine si carbohidrati.

  5. Si eu m-am apucat de tras de fiare de 2 luni si vad ca incepe sa depuna. Nu vreau sa pun cine stie cat dar macar acolo sa se puna putin….