START la nebunie in trafic in zona pasajului Jiul din Timisoara! Ce se intampla de luni si cum se va circula? HARTA

TIMISOARA. Circulatia in zona pasajului si a strazii Jiul se va restrictionata la finalul acestei luni. Primaria a primit si ultimul aviz necesar, astfel ca firma care a castigat licitatia se poate apuca de treaba. Chiar de saptamana viitoare.

Tocmai am primit mult asteptatul aviz AFER in acest sens, asa cum se poate vedea in poza atasata, poza ce reprezinta coperta/foaia de capat a unei documentatii de peste 100 de pagini… Din 19.07.2016, vor incepe lucrarile la strada Jiul, iar din 01.08.2016, la pasajul propriu-zis” a spus primarul Nicoale Robu pe Facebook.

Cu alte cuvinte, luni, traficul va fi modificat complet. Strada Jiul va fi complet inchisa circulatiei si breteaua dintre Republicii si Circumvalatiunii, pe sub pasaj, intrandu-se direct de la semafor.

Dupa o saptamana, luni, in 1 august se va inchide complet Pasajul Jiul. Vedeti mai jos HARTA reconfigurarii traficului si explicatiile!

Firmele care au retele de cabluri s-au apucat deja sa le indeparteze din zona, intrucat mai multi stalpi din intersectie vor fi pusi la pamant.

CITESTE SI: Cand porneste santierul la Pasajul Jiul? De ce problema au uitat reprezentantii Primariei Timisoara si trebuie rezolvata urgent?

predare-amplasament-pasaj-Jiul (10)

Iata calendarul schimbarilor in circulatie in zona Pasajului Jiul!

MARTI – 19 IULIE 2016

Inchiderea completa pentru circulatie a STRAZII JIUL.
Circulația între Splaiul Titulescu și Bulevardul Republicii se va desfășura pe strada Anton Seiler.
Închiderea bretelei de acces în Pasaj dinspre Bv. Republicii către Calea Circumvalațiunii
Relația de dreapta de pe Bv. Republicii către Calea Circumvalațiunii se va face de la semafor.

LUNI – 1 AUGUST 2016

Închiderea completă a Pasajului Jiul pentru montarea utilajelor de forare
Închiderea străzii NERA până la intersectia cu strada SINAIA

Perioada de închidere completă a circulației prin Pasajul Jiul este de maxim 20 de zile, în funcție de evoluția lucrărilor termenul putând fii sensibil mai scurt. După această perioadă, prin Pasajul Jiul se va circula pe o singura bandă pe sens.

Începând cu 1 august va intra în vigoare și noul plan de semnalizare care cuprinde modificări de circulație pe str. Brediceanu, pe Nemoianu și în sensul giratoriu de la Spitalul de Copii, asa cum reiese din harta de mai jos!

harta-modificare-trafic-jiul

Cum se va circula in zona Pasajului Jiul in timpul lucrarilor?

Ceea ce trebuie sa stie soferii este ca strada Jiul va fi complet inchisa, iar daca vor dori sa intre de pe splaiul Nicolae Titulescu catre bulevardul Republicii, vor trebuie sa o faca pe strazile Anton Seiller si Andrei Muresanu.

Soferii mai trebuie sa stie ca vor avea o singura banda de circulatie la dispozitie pe sub pasajul Jiul in timpul lucrarilor. Daca vin de la Gara de Nord si vor sa mearga catre Calea Circumvalatiunii, vor vira stanga in intersectie, ca si pana acum. Cei care vor sa treaca de pe bulevardul Republicii dinspre centru catre Calea Circumvalatiunii vor trebui sa faca dreapta tot in intersectie, intrucat bretelele se vor inchide.

Dinspre Calea Circumvalatiunii catre Republicii se va trece pe sub pasaj pe singura banda cu doua sensuri, si se va face dreapta din intersectie spre Gara, respectiv la stanga catre centrul orasului.

***

Va reamintim,  Pasajul Jiul va fi largit la cinci benzi de circulatie, in timp ce strada Jiul va fi largita la patru benzi. In zona pasajului vor fi amenajate trotuare si pe o parte si pe cealalta, si vor fi construite si piste pentru biciclisti. Durata de realizare a proiectului este de 14 luni, iar suma alocata pentru asta este de aproape 18 milioane de lei.

pasaj-jiul-extindere-proiect (7)

PASAJ RUTIER SUBTERAN JIUL

In sens longitudinal, pasajul prezinta o lungime totala de 28,10 m, trece subteran pe sub 3 linii de cale ferata si asigura legatura rutiera intre Calea Circumvalatiunii si strada Jiul.
Pasajul prezinta un gabarit de strada cu 5 benzi de circulatie, 2 benzi spre Circumvalatiunii, si 3 benzi spre bulevardul Republicii.
Pasajul Jiul este compus din rampa Circumvalatiunii, pasajul subteran propriu-zis, si rampa Jiul.
Infrastructura pasajului este formata din doua culee sub forma de cadru inchis. Culeele se vor construi in afara amplasamentului liniilor de cale ferata si vor fi aduse in pozitia finala prin impingere in terasamentul de cale ferata cu ajutorul preselor. Succesiv cu operatiunea de impingere se va indeparta pamantul din interiorul cadrului. Aceasta operatiune nu necesita inchiderea circulatiei feroviare.
Gabaritul masurat pe verticala de la nivelul talpii inferioare a grinzilor principale pana la cel mai apropiat punct din strada pe care o subtraverseaza este de 4,0 m.

AMENAJARI STRADALE

Bulevardul Republicii
Se va pastra geometria din plan orizontal a bulevardului Republicii având in vedere ca circulatia autovehiculelor este asigurata pentru fiecare sens. Sensurile de circulatie vor fi separate prin realizarea unor insule.
Lucrarile de modernizare ale structurii rutiere sunt:
– la intersectia cu bretea 1 ce asigura directia de mers dinspre Bulevardul Republicii spre pasaj Jiul cu sens unic de circulatie;
– la intersectia cu bretea 2 ce asigura directia de mers dinspre pasaj Jiul spre Bulevardul Republicii cu sens unic de circulatie;
– la intersectia cu strada Jiul ce se largeste la 5 benzi si insula directionala centrala.
– statiile pentru mijloacele de transport in comun au fost realizate in solutie de alveola;
– intersectia cu rampa pasajului Jiul se va realiza cu 5 benzi si insula directionala centrala.
Se vor realiza trotuare si piste de ciclisti pe ambele parti ale carosabilului.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
-suprafata construita este de 7079 mp;
-suprafata spatii verzi existenta este de 255 mp;
-suprafata spatii verzi  dupa realizarea proiectului este de 255 mp.
Accesele la proprietatile particulare se vor respecta si se vor reabilita ca si trotuarele, in aceeasi alcatuire contructiva.

Strada Jiul
Proiectarea in plan orizontal a strazii Jiul presupune largirea acesteia la patru benzi de circulatie (doua benzi pe sensul de circulatie).
Au fost realizate insule ce delimiteaza sensurile de circulatie pe zonele de intersectii (Strada Jiul – Splaiul Nicolae Titulescu si Strada Jiul – Bulevardul Republicii).
In intersectia dintre Strada Jiul si Bulevardul Republicii au fost create 5 benzi de circulatie. Banda a 5-a are rolul de banda de viraj la dreapta.
S-a realizat centrarea Strazii Jiul pe rampa Jiul.
Se vor realiza trotuare si piste de ciclisti pe ambele parti ale carosabilului.
Spatiile verzi vor fi reamenajate.
– suprafata construita este de 3048 mp;
– suprafata spatii verzi existenta este de 510 mp;
– suprafata spatii verzi dupa realizarea proiectului este de 390 mp.
Accesele la proprietatile particulare se vor respecta si se vor reabilita ca si trotuarele, in aceeasi alcatuire contructiva.

Calea Circumvalatiunii
Proiectarea in plan orizontal a strazii Calea Circumvalatiunii asigura latimea necesara celor 5 benzi de circulatie.
Sensurile de circulatie sunt delimitate de o insula (insula care se continua pâna in intersectia cu Bulevardul Republicii). Insula realizata are si rolul de peron pentru pietoni.
Trecerea de pietoni a fost pastrata pe amplasamentul existent inafara rampei de racordare la pasaj.
Se vor reabilita trotuarele pe ambele parti ale carosabilului.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
Suprafata construita este de 3665 mp.
Prin reabilitarea strazii Calea Circumvalatiunii nu se afecteaza suprafete de spatiu verde.
Accesele la proprietatile particulare se vor respecta si se vor reabilita ca si trotuarele, in aceeasi alcatuire contructiva.

Strada Nera
Proiectarea in plan orizontal a strazii Nera nu schimba dimensiunile existente ale acesteia. Latimea strazii Nera ramâne de 7,00 m.
Reabilitarea strazii Nera este necesara datorita racordarii acesteia cu rampa pasajului Jiul.
Se vor reabilita trotuarele pe ambele partii ale carosabilului si se vor realiza piste de ciclisti noi cu sens unic de circulatie cu latimea de 1,0 m.
Pe partea stanga in sensul de kilometrare se va reabilita parcarea existenta.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
– suprafata construita este de 1457 mp;
– suprafata spatii verzi existenta este de 200 mp;
– suprafata spatii verzi dupa realizarea proiectului este de 235 mp.

Splaiul Nicolae Titulescu
Proiectarea in plan orizontal a Splaiului Nicolae Titulescu nu schimba dimensiunile existente ale acesteia. Latimea strazii Splaiul Nicolae Titulescu va fi de 9,00 m (1 banda de 4,00 m si o banda de 5,00 m).
Aceasta strada a fost reabilitata pentru asigurarea racordarii dintre Strada Jiul si Splaiul Nicolae Titulescu.
Se vor reabilita trotuarele pe partea stânga si dreapta a strazii si se vor realiza piste de cilcisti cu sens unic cu latimea de 1.0 m. Partea carosabila va fi marginita prin intermediul bordurilor prefabricate tip 20×25 cm.
Trotuarele sunt proiectate cu urmatoarea structura, conform NP 116-04:
– strat de balast cu o grosime de 10 cm;
– strat de balast stabilizat o grosime de 10 cm;
– BA8 – 3 cm grosime.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
Elementele geometrice proiectate in plan orizontal respecta prescriptiile prevazute in STAS 10144/3-91 „Strazi. Elemente geometrice. Prescriptii de proiectare”.
Proiectarea verticala a strazii Splaiul Nicolae Titulescu a fost realizata adoptând grosimea de ranforsare a imbracamintii rutiere existente asigurându-se accesul riveranilor la proprietati.
Ranforsarea structurii rutiere existente se va realiza adoptându-se urmatoarea structura rutiera:
– frezarea imbracamintii rutiere existente in vederea corectarii pantelor longitudinale si transversale;
– asternerea unui strat din mixtura asfaltica tip AB 2 cu o grosime cuprinsa intre 6 – 10 cm.Acest strat are rolul de strat de baza si rol de preluare a denivalarilor;
– asternerea unui strat geotextil cu rol antifisura;
– asternerea unui strat de mixtura asfaltica tip BAD 25 in grosime de 7 cm;
– asternerea unui strat de uzura din mixtura asfaltica tip MASF16 in grosime de 5 cm.
Pantele transversale proiectate sunt 2,50%.
Dimensionarea sistemului rutier, s-a realizat in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare si cu ajutorul programului de calcul Calderom 2000.
Colectarea si evacuarea apelor provenite din precipitatii se va realiza prin intermediul sistemului de panta atât transversale cât si longitudinale catre gurile de scurgere atât existente cât si noi.
-suprafata construitaa este de 1983 mp;
-suprafata spatii verzi existenta este de 300 mp;
-suprafata spatii verzi dupa realizarea proiectului este de 310 mp.

Bretea 1 (dreapta pasaj)
Geometria orizontala a bretelei 1 (Bulevard Republicii catre pasaj Jiul) a fost proiectata cu 2 benzi carosabile cu panta unica spre dreapta (in sensul de mers).
Se vor reabilita trotuarele si se vor realiza piste de ciclisti cu sens unic de circulatie cu latimea de 1,0 m. Partea carosabila va fi marginita prin intermediul bordurilor prefabricate tip 20×25 cm.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
-suprafata construita este de 1488 mp ;
-suprafata spatii verzi existenta este de 310 mp;
-suprafata spatii verzi dupa realizarea proiectului este de 330 mp.

Bretea 2 (stanga pasaj)
Geometria orizontala a bretelei 2 (pasaj Jiul catre bulevardul Republicii) a fost proiectata cu 2 benzi carosabile cu panta unica spre dreapta (in sensul de mers). Latimea benzilor de circulatie este de 3.50 m fiecare.
Se vor reabilita trotuarele si se vor realiza piste de ciclisti cu sens unic de circulatie cu latime de 1.0 m. Partea carosabila va fi marginita prin intermediul bordurilor prefabricate tip 20×25 cm.
Spatiile verzi vor fi reamenajate si vor fi marginite de trotuare prin intermediul bordurilor prefabricate tip 10×15 cm.
Dimensionarea sistemului rutier, s-a realizat in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare si cu ajutorul programului de calcul Calderom 2000.
-suprafata construita este de 1548 mp ;
-suprafata spatii verzi existenta este de 481 mp;
-suprafata spatii verzi dupa realizarea proiectului este de 485 mp

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Un lucru fff bun.

  2. Cum in diferite momente apar informatii si indicatii diferita, ar fi oportun sa solicitati de la Primarie o harta pe care sa fie marcate color S-N albastru, N-S rosu (sau oricum) traseele. De asemeni ar fi utila actualizarea pe hartile GPS.
    Astfel de harti ar trebui afisate la scara mare si pe directiile de acces catre „zonele santier”.
    Cam asa am vazut in strainatate (intr-adevar intr-un oras ceva mai mare).
    Va fi foarte util si pentru cei din afara Timisoarei, pentru care numele de strazi nu spun nimic.

    • Multumesc.
      Sper ca si cei care „supervizeaza respectiv efectueaza lucrarile” sa stie ce au de facut (indicatoare, marcaje provizorii (14 luni) cu galben, s.a.m.d.,
      Apropo de marcaje, semaforizari, indicatoare.
      „Cei in drept” au plasat noi indicatoare care acopera pe cele chiar utile (vezi chiar str. Martin Luther King, venind dinspre Popa Sapca, catre Hotel!!) (nu este unica, care nu corespunde)

  3. Cand s-a inceput proiectul,am avut promisiuni ca se va face o iesire din cartierul Ronat spre Solventu,am inteles ca nu se poate face o trecere chiar in dreptul liniilor ferate cu Solventul deoarece sunt prea multe linii de tranversat si ar fi prea complicat,asa ca au gasit o cale undeva catre bariera unde se putea defrisa campul si se putea turna un drum cu trecere peste calea ferata. Mai are in vedere domnul primar sa ne faciliteze si sa fluidizeze circulatia macar in aceasta parte a orasului Ronat-Mehala? Mersi!

  4. Atrag atentia constructorului la finalizarea lucrarilor cu privire la inaltimea de subtraversare la pasaj sa nu fie mai mica de 4,20 m, deoarece toata cheltuiala si tot deranjul din trafic va fi degeaba, ori faceti lucru de calitate pentru toata lumea ori abandonati lucrarea !!!

    • Necastigator!
      (din text): Gabaritul masurat pe verticala de la nivelul talpii inferioare a grinzilor principale pana la cel mai apropiat punct din strada pe care o subtraverseaza este de 4,0 m.
      Mai trebuie luat in considerare si „efectul de pana”>

      • Timpul le va rezolva pe toate !!!

  5. Sper ca specialisti de pe str. Loga sa stie ce vor (sunt convins ca au „simulat” totul) si sa faca indicatoare, marcaje cu galben si chiar semaforizari adecvate, asa cum trebuie in astfel de situatii. Mai mult sa afiseze faptul ca au apurut modificari in canalele de trafic (ceea ce adeseori au uitat)

  6. am vazut o lucrare asemanatoare in HUNGARIA , nu a fost oprita circulatia , sa circulat chiar mai bine , au fluidizaat circulatia prin oprirea semafoarelor si toata lumea circula fara probleme