Sistemul solar, mai bogat cu o planeta din categoria gigantilor

Cercetatorii americani de la o universitatea de peste ocean au descoperit o alta planeta, cea de-a noua din sistemul nostru solar. Aceasta pare sa fie una gigant, si a fost denumita de oamenii de stiinta, Planet Nine.

Oamenii de stiinta au gasit dovezi ca in cadrul sistemului nostru solar ar putea exista o noua planeta, cu o dimensiune de 10 ori mai mare decat cea a Pamantului, informeaza The Telegraph.

Potrivit unui studiu ce a fost publicat, miercuri, planeta 9 (Planet Nine), asa cum a fost ea denumita de cercetatorii din cadrul California Institute of Technology din Pasadena (Caltech), s-ar afla dincolo de orbita lui Neptun si orbiteaza in jurul Soarelui intr-un timp incredibil: intre 10.000 si 20.000 de ani. Dimensiunile sale uriase (de 10 ori mai mare decat Terra) i-au adus si denumirea de „cea mai planeta planeta din Sistemul Solar”.

Corpul gigant a fost detectat dupa ce savantii au observat cum 13 alte corpuri ceresti din Centura Kuiper, o zona situata in apropierea planetei Pluto, se misca impreuna de parca ar fi legate de gravitatea unui obiect urias.

Citeste mai multe: AICI