Schimbarea la fata a uneia dintre cele mai aglomerate intersectii din Timisoara

TIMISOARA. Primaria cauta solutii pentru ca traficul din zona centrala a orasului sa nu mai fie unul atat de aglomerat, iar una dintre intersectii va fi modificata in cursul anului viitor. Deocamdata, schimbarea acesteia este doar la stadiul de plan, intrucat este necesara si obtinerea unei autorizatii pentru demararea lucrarilor.

CITESTE SI: Nervi varsati in trafic la Timisoara! Ce a patit un sofer? VIDEO! 

Sens-giratoriu-Marasti (11)

Mii de masini trec zilnic prin intersectia din Marasti, care este de astfel una dintre cele mai aglomerate din oras, mai ales in orele de varf de trafic. Reprezentantii municipalitatii au gasit insa o solutie prin care spera sa inlature blocajele mari in aceasta zona.

Vom incerca sa facem o banda suplimentara in sensul giratoriu de la Marasti, in giratia de la Marasti. Nu intotdeauna unde ai o insula si benzi de trafic in jur, ai sens giratoriu in acceptiunea legii. In Marasti com avea o combinatie intre sens giratoriu cu regulile sale si un alt mod de a gira, care e menit sa fluidizeze traficul. Voim incerca sa facem inca o banda dupa modelul pe care l-am incercat prima data la Pestalozzi cu Nistrului si cu Coposu. Acolo experienta este foarte pozitiva, si nu trebuie neaparat ca masinile care intra in intersectia respectiva sa aiba cedeaza trecerea celor care deja sunt in giratie pentru ca se dovedeste a fi mai eficient ca benzile periferice sa fie folosite pentru a traversa pur si simplu pana la proxima iesire din intersectia respectiva. Vom incerca sa cream o banda suplimentara„, a declarat primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Proiectul spectacol propus RATT la Timisoara pentru depoul din Dambovita! VIDEO!

Sens-giratoriu-Marasti (18)

Deocamdata, insa, nu se stie unde va fi construita aceasta noua banda, si nici in cat timp vor incepe lucrarile, insa primarul da asigurari ca se va face.

Banda se face sigur, dar nu pot sa va spun cand reusim sa obtinem autorizatia de interventie de urgenta, pentru ca aici se impune o interventie de urgenta, de la Directia de Urbanism a Primariei Timisoara. Evident ca ne trebuie avize si de la altii, dar legea permite emiterea de autorizatii in regim de urgenta, cu anumite obligatii ca intr-un termen sa vii si sa prezinti toata documentatia ca si cum ar fi facuta in regim normal„, spune Nicolae Robu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Este unul din putinele proiecte inteligente cu care a venit administratia Robu in ultima vreme. Sper sa se si execute cat mai curand si nu in 2019.

  2. Au f***t si intersectia aia cu marcajele lor de doi lei…pai problema nu e acolo, degeaba intri in intersectie daca e coada de masini pana la Iulius Mall, ..o multime de masini ies din parcare de la Mall si traverseaza toate cele 4 benzi (blocandu-le) ca sa ajunga pe Circumvalatiunii…o alta problema este aglomerarea intersectiei Marasti de masinile care vin dinspre Piata 700/ Ghe Lazar..acelea trebuiesc sa dea prioritate la toate masinile care vin din directia Aradului (si nu numai) ….acelea ar trebui sa aibe o banda separata in Marasti pentru a intra pe banda 1 spre Pct, Cardinale..sau crearea unui pasaj subteran pentru evitarea completa a intersectiei din Marasti.
    Problema mare e ca mai tot traficul din TM ajunge in cele 2 intersectii, Marasti si Pct. Cardinale….dragi functionari publici, draga primar, distribuie traficul, nu-l aduna la gramada pe un drum de doar 2 benzi pe sens!!!…ofera variante.
    o varianta buna care deja este folosita, ilegal, este virajul la stanga de de Tache Ionescu pe langa Politie si apoi spre podul Decebal!!!…faceti-o legala!!!…si-asa stai la semafor degeaba, de ce sa mai aglomerezi intersectia de la Pct Cardinale degeaba!…si multe altele, folositi-va mintea, nu …semaforul!

  3. Sa faca pasaj subteran

  4. Sa faca treceri de pietoni suspendate !

  5. Totul ar avea sens daca cele 3 ramificari ar fi de cate2*3 bezni (vezi alte orase, Marea viena, Bucuresti) si sensul giratoriu ar avea o raza dubla! Altfel, sa zicem ca ajungi pe cercul interior: apoi cum veti iesi? (pe aceasta tema a iesirii exista si un film-comendie american foarte reusit).
    Daca va puneti in situatia „soferului de rand, cuminte, cinstit nici decum agresiv” realizati ce se va intamla.
    Altfel, am impresia ca suprapunerea semaforizarii va crea blocaje. Dar … sa hotareasca „cei in drept” ca se vor gasi si argumente (a-posteriori) .

  6. „Nene, nene, daca imi dai 1 leu, te invat sa iesi din sensul giratoriu!”

    • Cu SUV-ul, vorbind la telefon si cu gagica langa tine.
      trecand la partea serioasa. Orice carte serioasa – dar nu numai – privind amenajarile urbanistice ale circulatiei rutiere in orase (traficul) contine – direct sau pe baza de deductie – informatia privind sensurile giratorii, numar de benzi, …. .
      Daca insisti iti transmit o carte accesibila de pe internet.

  7. Eu trec aproape zilnic la orle 18 pe traseul Iulius Mall-Marasti -Punctele Cardinale si am reusit sa il parcurg si in 30 de minute , in conditiile in care pe jos as face max. 10 minute.Eu nu cred ca ajunge adaugarea unei benzi suplimentare in sensul Marasti…in primul rand ar trebui sa se dea drumul la semafoarele pentru pietoni (pietonii fiind unul din motivele pentru care se face coada), apoi ar trebui rezolvata si problema de la Hotel Continental deoarece acolo se creeaza blocajul si nu in sensul de Marasti. Poate dupa ce se termina lucrarile la cele doua pasaje de cale ferata din oras , se mai rezolva si aici traficul, o mare parte din soferi alegand acele rute…speram. Sa avem si putina rabdare…sper sa reziste ambreajele de la masini pana atunci.