S-Bahn de 2 miliarde de euro la Timisoara, bulevard de 8 km deasupra… metroului. Nicolae Robu, tot mai framantat de mutarea liniilor in subteran

TIMISOARA. Primarul Nicolae Robu nu se lasa! Edilul spune ca va face tot ce-i sta in puteri ca Timisoara sa aiba metrou, mai bine zis un S-Bahn, si sa beneficieze de o sansa unica, pe care nu multe orase o au: sa ingroape liniile de cale ferata si deasupra sa amenajeze un bulevard modern.

Primarul sustine ca a estimat, impreuna cu cativa specialisti, costurile necesare ducerii liniilor de cale ferata in subteran: ajung la 2 miliarde de euro. Bani pot veni doar de la Bruxelles, pentru ca  CFR-ul nu isi pune problema sa realizeze o asemenea investitie, in conditiile in care nici macar n-a fost in stare sa renoveze Gara de Nord din Timisoara.

Pe vremea fostei administratii, condusa de Gheorghe Ciuhandu, se vorbea despre ridicarea caii ferate pe estacada sau despre ducerea acesteia in afara orasului, insa aceste variante nu sunt pe placul primarului Nicolae Robu.

„Ridicarea pe estacada ar tine blocata zona, oricum. Castigul ar fi foarte mic. Disparitia liniei de cale ferata ar fi prin ducere in subteran si prin ducere undeva pe o cu totul alta ruta, departe de oras. Numai ca departe de oras in 2014 nu stim ce inseamna in 2030, poate sa insemne mijlocul unei aglomerari urbane formata din Timisoara si Arad. Noi trebuie sa gandim vizionar, sa ne uitam pe termen lung ce s-ar putea intampla, fara ca asta sa insemne ca neaparat se va si intampla ceea ce putem vedea noi. Dar, daca ne uitam la modelele de dezvoltare din alte parti si nu foarte departe fiind Germania, atunci putem vedea ca acolo s-au creat aglomerari urbane pe sute de kilometri. Nu mai exista granita intre un fost oras chiar mai mare ca Timisoara si un alt oras si mai mare ca Timisoara. Pur si simplu s-au unit, chiar daca si-au pastrat identitatea, denumirea. Dar pe teren este o aglomerare urbana. Aici ar fi problema daca muti liniile mai departe, mai departe este foarte relativ. Fiti convinsi ca atunci cand liniile de cale ferata au fost pozitionate pe aici, ele erau in afara orasului, erau la periferia orasului de atunci, dar iata ca acum sunt chiar la mijlocul orasului”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Primarul sustine ca il framanta extrem de tare ingroparea liniilor de cale ferata in subteran si amenajarea unui bulevard demn de un oras european la suprafata. Mai mult, el considera ca Primaria Timisoara ar putea fi partener eligibil la proiect, fondurile principale venind insa de la Bruxelles.

„Sa ai un bulevard pe 7-8 kilometri lungime – aproape ca diagonala Barcelonei – sanse de genul acesta nu au multe orase. Pentru Timisoara este o sansa. In Bucuresti sa se faca un bulevard de dimensiuni apreciabile a fost nevoie sa se faca demolari, mutari de biserici, sa se distruga monumente. Timisoara are de-a gata, are pe tava o astfel de sansa. N-ar fi pacat ca ea sa fie irosita? Eu m-am tot dus in zona si m-am framantat, am facut exercitii de imaginatie, de la un capat pana la altul… atunci devine chiar foarte incitanta aceasta idee si nicidecum una care sa fie lansata asa intr-o discutie si asa abandonata. Costurile vor fi recuperate cu varf si indesat. O spun toti specialistii, eu am vorbit cu arhitecti din Barcelona. Nu se pune problema sa se faca decat cu fonduri speciale europene, nu are Romania banii pentru asa ceva, din pacate. Despre CFR ce sa mai vorbim, la Gara de Nord a fost si o situatie nefericita. Dar aici noi venim ca parteneri, nu e nicio problema, venim cu tot know-howul necesar, cu aport. Evident ca noi putem fi parteneri eligibili pe un astfel de proiect, pentru ca suntem parteneri ai lui in mod indubitabil si avem toata disponibilitatea de implicare, dar aici avem nevoie de o informare foarte buna si de sustinere, pentru ca fonduri de tipul acesta se aloca direct la Bruxelles”, a mai spus Robu.

Estimarile primarului arata ca ar fi nevoie cam de 2 miliarde de euro pentru mutarea liniilor in subteran, bani la care se adauga o alta suma pentru amenajarea bulevardului de la suprafata. Nicolae Robu sustine ca ar fi nevoie de o investitie privata. Toate acestea se regasesc in noul PUG al Timisoarei. Greu de crezut insa ca in urmatorii ani vor fi si realizate.

„Eu am facut o estimare plecand de la investitia in metroul din Bucuresti, am vorbit cu unele persoane, ar fi nevoie de 1,5 – 2 miliarde de euro, complet, deci pe toata lungimea si inclusiv ducerea in subteran. In subteran, daca tot s-ar face amenajarea pentru a avea transportul feroviar, s-ar putea face si amenajarea acelor statii incat sa folosim liniile pentru transport public urban. Acesti bani insemnau doar ducerea in subteran si eliberarea suprateranului. Mai departe, investitiile de realizare a bulevardului vor fi private. Adica municipalitatea realizeaza retelele de utilitati. Schita este facuta, apare in noul PUG cu 3 benzi pe sens, piste de biciclete, piste de alergare, piste pietonale, 3 randuri de arbori pe fiecare parte, este un bulevard superb”, a conchis Robu, usor ganditor.

CITESTE SI:

Robu a calculat nota de plata pentru ingroparea liniilor de cale ferata de catre CFR si amenajarea unui bulevard deasupra metroului la Timisoara

Din visele lui Nicolae Robu: S-Bahn pana la aeroport, biciclete de inchiriat pentru pasageri si piste pana in Timisoara. Dar si o autogara

Primarul Nicolae Robu vrea sa faca METROU la Timisoara!? Viseaza sa mute in subteran calea ferata care taie orasul

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. adica ce? adica iti aduce tie busoi banii astia de la bruxelles? hai ba fugi dracu de-aci ma!!! pai pana anu trecut nu a fost tot mare parlamentar european>? ia zi cate fonduri a adus direct de la bruxelles pt timisorara? iti spun eu!! 0!!!!! pt ca e o prostie sa crezi ca parlamentarul european merge sa faca lobby pt vreun oras din tara, merge sa faca legi pt uniunea europeana! al dracu de tampit ce esti

  2. Dece nu?? Eu sant de acord. Da-i bataie Domnu Robu chiar daca multi baga strambe ca faci prea multe, faleee!!

  3. a conchis robu, usor fumat – as spune eu. nu e in stare sa repare trotuarul de langa primarie. nu va primi niciodata bani pt acest proiect.

  4. Pana acum am vazut ceva poze cu str. Azurului, vreo 200m si vreo 50 locuri de parcare si scolari insirati la „vorbitor” dupa gard. Probabil in comparatie ai realizat vreo 50 cm din visul de 7-8 km povestit mai sus . Nu e rau sa visezi, dar doar noaptea, ca poate ziua iti rupi vreo glezna pe jegurile de trotuare in zona centrala. Daca stai in vreo zona unde lucra SDM -ul e noaptea mintii ce fac aia. Pe cuvant ca azi au turnat bitumul si maine au spart ca au uitat sa puna canalizarile, vreo 8 la numar. Dupa ce le-au pus a venit camionul cu bitum si a rupt vreo trei. Avertizari cu NU PARCATI, MAINE AVEM LUCRARI nu exista, stau degeaba pana la 10-11 dimineata si suna ca disperatii pe la blocuri sa te roage sa muti masina. Locul de desfasurare este STR. LUMINII. Daca vreti stand-up comedie veniti acolo. Vedeti doar ca protagonistii urla ca apucatii, cand Dorel 1 cere o tigara la Dorel 2 ies casierele de la Bila sa-i serveasca .
    Ar fi de ras, dar astia de la SDM ii platim noi,si „coafatul” e „un pic suparat” ca nu sunt organizati mai bine !!
    Ii propun sa ne lase sa postam poze pe site-ul Primariei cu gibonii . Asa au facut si NYPD si au renuntat peste cateva ore, ca au vazut ca se faceau de cacat rau de tot.

  5. Buna ideea, Robule. E de viitor. Dar ce dracu cauti cu ea in presa in stadiul asta?! E campanie electorala, nu-i asa?

  6. Bani multi, foarte multi! Laudabil si placut.
    Daca se obtin acesti bani (esalonat pe 7 ani, incepand din 2021 – 2027), totul va fi frumos. Scapam de obsesii ca pasajele Jiul si celelalte.
    Nu stiu ce va zice insa „onor Bucuresti” caci prioritizarile la proiecte de astfel de anvergura (ne place, nu ne place) se vor face acolo. Si sa nu uitam ca mai avem (RO) de construit si vreo 2.000 km de autostrazi + drumuri de viteza (4 benzi 100 km/h cu ocolirea localitatilor) la care ritmul estimat este de 100 – 150 (200) km/an.
    Pentru credibilitate ar trebui pusa alta poza (cu gara), care sa aduca cu Timisoara. In acest sens era interesant daca poza era „retusata” cu REGIOTRANS, CFR, … in loc de DB.

    • Vazand afluenta dirijata a fondurilor EU catre Timisoara/Timis cred ca si aceasta doleanta va ramane „un pod prea indepartat”

  7. Busoi e oltean de Drobeta.Ce plm va face sa credeti ca va face rost de bani pentru Timisoara???Drobeta are centura ocolitoare gata de vreo 2 ani daca nu ma insel…visati la aberatii si trimiteti oltenii in parlamentul european…marsh ma!!!

  8. Robule , fa centura , largeste Jiul si Popa Sapca …..Apuca-te barem de una si te mai votez un mandat , da-le dracu de linii ca tot acolo vor fi si peste 100 de ani . Nu-ti da nimeni 2 miliarde de Euro ca sa ingropi liniile . Daca se investesc 2 miliarde de Euro in medicina se descopera leacul si pt cancer si pt SIDA si pt boli care inca nu au aparut !.

  9. Si daca-i iese…toti contestarii sa-i pupati mana. 😀

    • Chiar ca o pupam, fara gluma ! Dar pana atunci ( si e mult pana atunci ) ii oferim noi lui alte parti unde sa ne pupe, ca motive avem destule .

  10. Frereasca Dumnezeu de imbecilii si ticalosii harnici.