S-a umplut Timisoara de patrate pe asfalt! Tu stii la ce folosesc? GALERIE FOTO!

TIMISOARA. Chiar daca inca nu se stie cat va fi de eficient, iar indoielile soferilor sunt uriase, odata cu pornirea integrala a sistemului de management al traficului, circulatia din Timisoara va fi mai bine… supravegheata.
Si, daca pe stalpi au fost puse semafoare si camere de luat vederi, s-a lucrat intens si in… asfalt.

CITESTE SI: Prima zi de Semaforisoara! Coada de masini pe Take Ionescu la teste. Semafoarele
au mers intr-o singura intersectie! Ce probleme au aparut? GALERII FOTO!

In intersectiile din oras au aparut patrate sau dreptunghiuri delimitate si care sunt pozitionate in toate cazurile dupa semafoare. Motivul este unul simplu. Sub covorul asfaltic a se afla senzori care ajuta la contorizarea numarului de masini care circula pe o anumita banda.

In cazul intersectiilor mari, asa cum este de exemplu cea dintre bulevardele Revolutiei si Bratianu, camerele de luat vederi din sistemul Trafic Management vor transmite catre centrul de comanda informatiile legate de aglomeratia din zona. Senzorii din asfalt ajuta la calcularea numarului mediu de autovehicule care circula prin intersectie si trimit informatia tot la centru. Acolo computerul stabileste, in functie de aceste date, cate secunde de ‘verde’ permite pentru fiecare banda de circulatie ca sa descongestioneze traficul.

Patratelele delimitate cu smoala se regasesc in toate cele 134 de intersectii care fac parte din programul Trafic Management, care a intrat deja in probe.

Va reamintim, prin proiectul Trafic Management s-a prevazut semaforizarea a 134 de intersectii, dotarea intersectiilor cu 230 de camere video si crearea unui centru de comanda si control pentru supravegherea video si managementul traficului. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 44 de milioane de lei, adica aproape 10 milioane de euro, de la Uniunea Europeana venind 35 de milioane de lei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sper sa foloseasca si pentru detectat „meseriasii” care trec pe rosu…
    + Poza si amenda automat.

  2. Deocamdata mai mult incurca fluidizarea traficului proiectul asta! Sper sa ca o sa ne si ajute in cat mai scurt timp posibil.

  3. Sal.
    o sa functioneze pana la urmatoarea asfaltare.

  4. se pare ca ce functioneaza in tarile civilizate la noi e privit cu reticienta si mistocareala, mai bine ramanea poprul asta la caruta dealtfel daca mergeti prin oltenica tot caruta e si acum mijlocul de transport cel mai raspandit.

    • Nu de tehnologie ne îndoim, ci de cei care ar trebui să o implementeze.

  5. se numesc bucle de inductie si sunt doar niste sarme normale de cupru cu tensiune in ele iar atunci cand o masina sau bicicleta trece de-asupra se modifica campul magnetic. dar nu functioneaza la biciclete sau masini de lemn. poate doar daca ai tija de metal in picior. :)) putea sa lege semafoarele de ele sa nu stai degeaba la rosu daca de pe strazile celelalte nu vine nimeni, sa se schimbe culoarea in functie de trafic

  6. Pe Take Ionescu este o bataie de joc de cand au dat in functiune rahaturile de semafoare!!! Stai si ca pieton si ca sofer efectiv inutil pe loc din 50 in 50 de m!De pe stradutele adiacente ai semafor,dar si obligatoriu la dreapta(DESI NU AI CUM SA FACI LA STANGA CA E SCUARUL,)DAR AI SI VERDE INTERMITENT CARE ANULEAZA ROSUL DE PE SEMAFOR.
    Acum eu ma intreb ce autist a gandit asa? Era mai simplu un indicator cu cedeaza trecerea in loc de un semafor inutil! Dar,parandaratul pentru un indicator este infinit mai mic decat pentru un semafor,nu-i asa primare?

    • Pe Loga dc vi dinspre Primărie, cand ajungi la Prefectura , ai obligatoriu dreapta, aici au plantat doua semafoare, pe bune…??

  7. Bani aruncati aiurea!!!

  8. Camerele pentru trecerea pe rosu surprind masina din spate, cine primeste amenda daca nu apare si proprietarul in poza?

  9. Dorele, daca tu-ti imprumuti masina cuiva o faci pe riscul tau, toate amenzile eventuale iti vin automat tie!

    • Claudiu, nu toate familile sunt asa bogate ca si a ta si poate sunt 4 persoane care folososesc aceasi masina, iar mie nu mi se pare corect sa-i fie luat carnetul celui pe numele cui este inmatriculata masina daca a gresit altcineva.

  10. justme, Wxz, Nelu, Zic si eu ce am auzit de la altii mai destepti. Daca pe Take Ionescu, va functiona „unda verde”, dar cu treceri de pietoni fara semafor, acei pietoni vor pune o piedica „undei verzi”. Deci cu acele multe semafoare, se doreste a „obliga” si pietonii sa traverseze in mod „organizat” ….. poate ca are logica.
    Cel putin teoretic se doreste ca sistemul sa dirijeze simultan pietonii si masinile.

  11. Nu-i mai zice Take Ionescu. Ii zice Take Semaforescu, la bulevard. Si am citit pe Facebook ca Timisoara va fi primul oras iluminat exclusiv cu semafoare.

  12. numai ca ala care a scris asta pe facebook e un tampit si vezi ca se ia.