RATT pune automate de bilete in mijloacele de transport in comun. Afla cat vor costa si cand vom putea cumpara bilete de la ele!

TIMISOARA. Vom putea cumpara bilete direct din mijloacele de transport in comun, contra unei sume de 5 lei. Incepand din luna martie, conducerea RATT vrea sa puna automate de bilete in toate tramvaiele, autobuzele si troleibuzele din parcul auto.

Un singur automat ar costa aproximativ 7.000 de euro, spune Ioan Goia, seful regiei. Acestea vor fi cumparate in timp, deoarece RATT nu dispune de atatia bani incat sa le achizitioneze pe toate odata.

„Solutia este de a pune aceste automate in mijlocul de transport, pentru un singur tip de bilet si sa-l distribuim pe baza de bancnota. Am facut un calcul sa ne si amortizam investitia, de aceea e asa mare pretul la bilet. Ele merg de la 5.000 de euro pana la 20.000 de euro, sunt multe variante. O sa incepem cu liniile mai periferice si obisnuim oamenii sa urce prin fata”, a spus Ioan Goia pentru www.opiniatimisoarei.ro.

Reprezentantii RATT asteapta comunicarea proiectului de hotarare, iar din martie spun ca se vor apuca de treaba.

„Ne gandim undeva in luna martie, spre sfarsitul lunii sa facem primele probe pe sistemul asta. Din toate punctele de vedere este bine pentru noi sa punem automate. O sa mergem pe tehnologie, pentru ca e una sa ai evidenta pe automat, care merge in sistemul de ticketing, si una e sa dai la sofer si sa-l obligi sa-si faca borderou, sa-si numere banii si biletele, munca manuala multa”, a completat Goia pentru www.opiniatimisoarei.ro.

Daca pretul unui automat poate ajunge si la 20.000 de euro, sefii RATT spun ca nu vor da mai mult de 10.000 de euro pe unul. Ar fi necesare aproape 200 de aparate: 50 pentru troleibuze, 85 pentru autobuze, alte 50 pentru tramvaie. Potrivit directorului regiei, banii pentru aceste automate se vor lua din bugetul societatii, dar treptat, asa ca in primele luni doar din garniturile care circula pe cele mai importante linii vom putea lua bilete de la aceste aparate.

Cat despre biletele cu 2 calatorii, acestea nu vor mai fi de gasit la chioscurile RATT sau la cele de ziare incepand din luna martie.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Pariu ca se vor mai umple niste buzunare de baieti smecheri la faza asta?

  2. sa se spele pe cap cu automatele lor cu tot, in primul rand sa stirpeasca coruptia controlorilor si dupa aia sa ne jegmaneasca pe noi

  3. Cati bani vor astia sa dam pe un bilet? Pfffii pai o sa faca profit firmele de taxi si o sa dea sigur faliment RATT, asta se doreste?

  4. Sunt uimit de argumentatia d-lui Goia. El incearca sa sugereze ca achizitia acestor aparate conduce la cresterea incasarilor regiei. Asta cred ca este o minciuna. Deci cheltuim cca. 1850000 (un milion opt sute cinci zeci de mii) de euro care se vor amortiza din incasari suplimentare? Hai domnu’ Goia ca e cusuta cu ata alba. RATT-ul este sustinut prin alocare de bani din bugetul local si prin finantari externe nerambursabile, de unde atata amortizare? Ca daca era RATT pe plus, atunci era privatizat, nu era nevoie de subventie publica.

  5. Fac eu calculele. fiecare bilet cumparat in mijlocul de transport va genera o incasare suplimentara de – sa zicem – 1 leu. Deci in 19 ore de functionare zilnica pe 185 de vehicule vor vinde cam 10000 (zece mii) de bilete, daca luam o medie de trei bilete pe ora. Deci are incasari suplimentare de ~2500 euro pe zi. Adica vreo 900000 (noua sute de mii) pe an. Deci doi ani si se acopera cei 1850000 investiti. Exista un schepsis: premisa era sa se vanda trei bilete pe ora la fiecare aparat, in mod constant, timp de 19 ore/zi, in decurs de doi ani fara pauza, ceea ce este utopic. Si in plus, sa nu existe cheltuieli pe aceste aparate. Adica fara intretinere, reparatii, personal de deservire etc. Da’ ma lasi dl. Goia!?

  6. Da’ tramvaie noi din 2011, sau 2012 pot circula in Timisoara ?

  7. facem pariu ca in timp RATT va desfiinta chioscurile, incit tu cetatean vei fi obligat sa-ti cumperi biletele numai din tramvai, adica sa dai 5 lei/buc ?

  8. Furaciune la RATT patentata de cuplul Ciuhi-Orza de ani de zile… La ultimele alegeri locale isi facusera campanie electorala pe banii muribundului RATT. Trozneala a continuat la achizitia troleibuzelor… Cat ii mai suportam pe hotzomanii astia in fruntea urbei?

  9. Asta iar e o manarie ca sa poata fii furati din banii de achizitionare si din derularea acestor contracte.Si la ce foloseste acest lucru? Chiar nu este nimeni care sa hotarasca ce e corect si pt romani si nu doar sa mai caute alte modalitati sa ne incarce cu alte majorari de preturi? E O EXCROCHERIE LA DRUMUL MARE SI NU TR SA II LASAM SA NE MAI PROSTEASCA CUM VOR EI!!TREZITI-VA FRATILOR PANA NU E PREA TARZIU!!