Promisiuni neonorate: cand incep, de fapt, lucrarile la cele doua pasaje pe sub cale ferata din Timisoara?

TIMISOARA. Anul asta incep lucrarile la cele doua pasaje, simultan! Asa suna promisiunea facuta in repetate randuri de primarul Nicolae Robu soferilor din Timisoara. Dar planurile de acasa nu se potrivesc cu… dorintele primarului, care s-a grabit sa le promita timisorenilor „marea cu sarea”.

Nici vorba de santiere noi prea curand. Desi se discuta pe holurile institutiei de pe C.D. Loga inca de la inceputul anului despre lansarea celor doua licitatii pentru gasirea unor firme care sa largeasca pasajele Jiul si Popa Sapca, abia acum s-a dat drumul la ele. Asadar, lucrarile ar putea incepe in 2016.

Autoritatile locale au reusit sa lanseze doar licitatia pentru Pasajul Jiul, urmand ca in curand sa fie pornita si cea pentru Popa Sapca. Oricum, promisiunea edilului Robu ramane ferma: lucrarile incep deodata, la ambele pasaje.

Se discuta despre largirea celor doua pasaje de aproape 10 ani. S-au facut studii peste studii, s-au actualizat, am avea tot ce trebuie pentru pornirea santierelor.

„La licitatia pentru contractarea firmei care sa execute largirea pasajului pe sub calea ferata Jiul si a strazii Jiul termenul de depunere a ofertelor este 27 octombrie. Toata documentatia licitatiei a fost acceptata pe SEAP si este publicata. Speram sa avem competitori seriosi si sa castige cel mai bun. Imi asum sa gestionez simultan cele doua lucrari – Jiul si Popa Sapca – evident, avand grija ca perturbarea in oras, inevitabila, sa fie minimizata. Sa nu ne asteptam ca nu se va resimti in trafic faptul ca cele doua treceri intre zona de sud si cea de nord a orasului nu vor fi functionale la intreaga lor capacitate, pentru ca ele vor fi functionale, dar cu restrictii”, a explicat Nicolae Robu.

Lucrarile pentru largirea pasajului si a strazii Jiul sunt estimate la aproape 8 milioane de euro, bani care ar urma sa fie luati din bugetul local.

Cat despre celalalt pasaj, cel de pe strada Popa Sapca, acolo este vorba de lucrari de extindere si de largire a Bulevardul Antenei. Proiectul spune ca va disparea si giratia improvizata de langa Iulius Mall.

Licitatia pentru gasirea unei firme constructoare in acest caz nu a pornit inca, urmand sa fie deschisa in cel mult doua saptamani, sustine Nicolae Robu.

„Este la Autoritatea Nationala de Achizitii Publice documentatia pentru Popa Sapca si speram ca in cel mult doua saptamani va fi lansata efectiv”, a mai spus edilul-sef.

Largirea pasajului Popa Sapca este estimata la 15 milioane de euro. Oricum, daca abia acum sunt in desfasurare licitatiile, va mai trebui sa asteptam ceva pana sa aflam care sunt firmele ce se vor ocupa efectiv de lucrari. Asadar, cu siguranta santierele nu vor fi deschise in plina iarna.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cu spagile la parcuri merge muuult mai usor.
    De aia se fac si se refac de cateva ori pe mandat.

  2. M-ar bucura sa se prezinte pe site-ul primariei o harta a devierilor ce urmeaza a fi facute, capacitatea de transfer a cailor alese/desemnate, luand in considerare debitul actualulului trafic .
    Altfel, afirmatia ca vor fi dificultati nu va sta in picioare si inerent vor veni explicatii ulterioare. Poate ce de la sistematizare-circulatie vor face simulari care sa convinga.
    Succes.