Probleme cu noul pod care se va construi la Timisoara dupa o jumatate de secol! Ce lipseste proiectului?

TIMISOARA. In luna martie, primarul Nicolae Robu dezvaluia timisorenilor proiectul podului care se va ridica peste Bega in continuarea strazii Jiul, primul dupa o jumatate de veac.

CITESTE SI: Si-a pierdut vagoanele pe drum! Trenul Timisoara – Bucuresti, ramas in camp 

De atunci, lucrurile bat pasul pe loc intrucat este nevoie de un aviz pentru inaltimea podului ce va lega malurile Begai.

Asteptam aviz favorabil pentru Podul Jiul din partea Apelor Romane. Inaltimea podului ar trebui sa fie cel putin egala cu cea a celui mai jos pod. Ce n-ar trebui sa se intample e ca noile poduri sa fie mai apropiate de nivelul apei. Orice cota superioara celei la care se afla orice pod actual ar fi buna. Sper sa nu apara costuri in plus. Sper sa primim aviz. Ei se tot intalnesc si discuta cu proiectantii. Ieri au avut o comisie tehnica si nu s-au pronuntat. Mai trebuie aviz. Sigur, daca se cere o inaltime peste un anumit prag, atunci solutia tehnica se schimba, devine mai costisitoare si asta ar lua si mai mult timp proiectantului„, a declarat primarul Nicolae Robu.

Potrivit planului intocmit pentru viitorul Pod Jiul, acesta va avea 4 benzi de circulatie si trotuare, care trebuiau sa aiba trei metri si pe o parte si pe cealalta, iar in prima instanta, societatea Vienna Consulting Engineers, firma care se ocupa de proiectare, a facut trotuarele de numai 1,5 metri latime. Lucru ce n-a fost pe placul Primariei Timisoara. Asa ca, s-a procedat la modificarea latimii acestora.

Podul urmeaza sa fie o prelungire a lucrarilor care sunt acum in desfasurare, la pasajul de cale ferata Jiul si strada Jiul, si sa faca legatura cu Splaiul Tudor Vladimirescu, peste canalul Bega, trecand pe langa halele Pasmatex si Paltim.

CITESTE SI: Unde e problema? Avem a patra AMANARE a licitatiei pentru Centura de Sud la Timisoara! 

Primarul declara nu demult, in exclusivitate pentru opiniatimisoarei.ro ca isi doreste ca podul sa aiba o infatisare unica. Sa-l recunosti din prima din fotografii.

Le-am cerut proiectantilor sa nu neglijeze faptul ca un pod, dincolo de functionalitatile sale, are si o valoare de simbol, leaga niste entitati intre ele, si poate reprezenta si trebuie sa reprezinte si bijuterii arhitecturale pentru un oras. Trebuie sa fie podul Timisoarei, un pod pe care daca il vezi sa iti dai seama ca e podul Jiul din Timisoara, asa cum, daca te uiti la fatada Operei din Timisoara, nu ai dubii ce reprezinta, e limpede pentru oricine ca e fatada Operei din Timisoara. Trebuie sa aiba o personalitate proprie„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.

Firma care a castigat licitatia de intocmire a proiectului pentru podul Jiul este Vienna Consulting Engineers SRL, care are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sint curios …oare cum dracu’ au ajuns la concluzia ca e nevoie de podu’ asta.

    • Pentru continuarea inelului 2 in principiu.

  2. Măi saytoc tu ori esti un PSDist bolnav ori îți pare rău că nu trece bega prin Giroc să faceți acolo un pod.

  3. @DeDiego – du-te si vezi cam cum arata Splaiul Tudor Vladimirescu in zona de descarcare a acestui pod apoi intoarce-te si povesteste-ne si noua despre utilitatea lui. (asta doar daca te duce capu’ sa pricepi despre ce e vorba).

  4. Saytoc mă simt nevoit sa-ți răspund poate înveți și tu și restul PSDistilor ceva
    Acolo trebuie făcut un pod în curbă nu o curbă peste pod.
    Acel pod dacă va fi construit vreo dată va lua jumătate din circulația care trece prin față la Continental.

    • 1. Cum va lua 1/2 din circulația care trece prin față la Continental ….? Aveti cunostinte in plus fata de ce se vede? Impartasiti-le.
      2. Inaltare DA, OK, dar apare apoi problema urcarilor-coborarilor de pe pod (inaltarea carosabilului si trecerilor ptr. pietoni, abia terminate) dar nu asta este problema ci amenajarea in ansamblu intersectiilor, a trecerii pietonilor – trotuarele de numai 1,5 metri latime – inaltarea malurilor (superioare), (vezi situatia podurilor din aval) ….
      Sper ca „proiectantii” (numele firmei pare frumos) „sa nu traga un bara”.
      Apoi latimea celor doua Splaiuri ???

      • Filozofie mare cu podul ăsta.
        E greu să dezbați o soluție cu oameni care nu stiu de ce se scoală dimineața.

        • @DeDiego – omul se trezeste … aia de care zici tu ca „se scoală dimineața” e altceva !

          • Eu am scris intenționat așa, dacă te-ai simțit avizat ești pe drumul cel bun.

  5. Saytoc, stai jos ai 2

  6. Subscriu !

  7. Ideea nu e rea, problema apare la drumurile corespondente care acum sunt sensuri unice.

  8. @DeDiego – din ce prostii scrii pe aici e clar ca n-ai fost in viata ta la Timisoara.

    @Raul – podu’ ala e complet inutil. Daca s-ar construi o trecere peste calea ferata si Bega in zona „Solventu” s-ar reduce simtitor traficul prin pasajul Jiul si pe strazile adiacente.

  9. Ati luat o singura fraza si ati facut un film. Revin sa vad finalul.