Primaria Timisoara nu mai cumpara tramvaie noi! Le reconditioneaza pe cele vechi, cu aproximativ jumatate de milion de euro bucata

TIMISOARA. Primarul Nicolae Robu a anuntat ca a renuntat la ideea de a cumpara tramvaie noi din bugetul Primariei Timisoara si ca cea mai buna solutie este reabilitarea tramvaielor existente.

Nicolae Robu s-a intors de la Iasi, unde a vizitat o fabrica de reabilitare a tramvaielor si vagoanelor de tren si a ajuns la concluzia ca, pentru Timisoara, in acest moment, cea mai buna solutie este reconditionearea garniturilor. Nu se va trece insa la aceasta operatiune  pana cand nu vor fi consultate si alte oferte.

Vizita de ieri, la Iasi, a fost binevenita. Am vazut un tramvai reabilutat care la origini era asemanator cu tramvaiele noastre, insa mai ingust. Dupa reabilitare arata excelent, absolut ca unul nou, are toate facilitatile pe care le contine un tramvai nou, asta insemnand incalzire la fiecare scaun, climatizare, internet WiFi, instalatie de sonorizare, 6 camere video montate in fiecare vagon, scaune confortabile si aratoase, sistem de actionare ultramodern, exact ca cel folosit de mari companii pe tramvaiele noi, caroserie noua si o forma aleasa de beneficiari. A ramas vechi doar sasiul si rotile„, a declarat edilul.

Potrivit lui Robu, pretul de reabilitare a unui astfel de tramvai ajunge la 500.000 de euro, iar durata de viata este de 10-15 ani. Pretul unui tramvai nou este cel putin triplu.

Voi face vizita si la RATB pentru ca am inteles ca si RATB stie sa modernizeze tramvaie, furnizorul va fi stabilit printr-o licitatie publica. Incepem cu reabilitarea unui tramvai, din venituri proprii. Daca programele europene vor permite folosirea de fonduri si pentru asa ceva, atunci vom depune proiecte si pentru reabilitare si pentru achizitia de tramvaie„, a spus primarul

Robu a mai explicat ca un minim de 30 de tramvaie pot fi reabilitate la Timisoara, insa a renuntat la ideea cumpararii din venituri proprii a acestor mijloace de transport in comun.

Pe veniturile noastre am renuntat, nu avem suficiente venituri pentru a cumpara tramvaie noi. Ramane in atentia noastra ideea, in masura in care putem obtine fonduri europene„, a mai precizat el.

CITESTE SI: Reconditionarea sau cumpararea de tramvaie noi, care e varianta ideala pentru Timisoara? 60 de tramvaie functionale sunt in parcul RATT

[poll id=”395″]

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cel mai cretin primar din istoria Romaniei cred…..pai daca un tramvai reabilitat costa juma de milion de euro/ bucata cu o durata de viata de 10-15 ani iar un tramvai nou costa 2 milioane sa zicem dar cu o durata de viata de 50-100 de ani pai asta nu-i hotie….i-a omule imprumut asa cum vroia Ciuhi si laudate dupaia ca tu ai facut nu ne intereseaza numa fa ce trebuie….cu asta in 4 ani nu o sa mai avem nici bani de platit iluminatul stradal.

    • De unde ai scos-o pe aia cu durata de viata a unui tramvai nou – 50 – 100 de ani?

  2. ce urate sunt!!! pan asi Oradea si Aradul au trmvaie mai frumoase si mai noi! Asta e tampit complet!!!

  3. Daca gandim la cald, varianta cu tramvaie noi e cea mai buna si e indiscutabila, insa daca gandim la rece, decat sa ramanem cu cele ce le avem, prefer si varianta cu reconditionarea. Totusi ne ofticam ca un oras ca Cluj sau Oradea pot avea tramvaie noi si noi nu, deoarece la platit taxe nu suntem mai prejos. Din imagine nu pare atat de urat, am mai vazut ceva asemanator prin alte orase din Europa…decat cu zdrente de firma, mai bine cu haine nu de firma dar noi si curate…

  4. Nu inteleg la ce foloseste sistemul wi-fi si nici la ce folosesc cele 6 camere video. Daca se renunta la aceste dotari, cu siguranta tramvaiele vor fi mai ieftine si mai fiabile (sunt mai putine lucruri inutile care sa se strice). Poate ca pentru reconditionarea lor se va putea deschide un punct de lucru al firmei care le va reconditiona in spatiile RATT si astfel se vor infiinta cateva locuri de munca pentru personal calificat.

  5. Care l-ati votat acuma spalati-va cu el pe cap

  6. Eu cred ca pentru primar nu s-a terminat campania electorala. Daca nu-si revine din paranoia asta cu prmisiunile si razgandirile, in primavara timisorenii vor iesi in strada. Un an a trecut, mai sunt trei si nimic, doar bajbaieli. De fapt nici nu ma asteptam la altceva.

    • Nu cred ca este vorba despre razgandiri. Cred ca este vorba despre gradul de indatorare al primariei TM (parca peste 25% din capacitatea de colectare) si de faptul ca daca se depaseste 30% suntem practic in faliment.

  7. Decizie corecta.Tramvaiele noi sunt foarte scumpe.Chiar si in Germania sunt foarte rare.

    • Decizie incorecta pentru ca :
      – nu se face un calcul comparativ intre un tramvai nou si unul vechi(Wifi la ce iti trebuie???)
      – modernizarea se face pe o platforma de 30 de ani vechime. e ca si cum ai pune un petec nou pe o haiva veche..

  8. Decat jafurile care acum circula prin oras, indiscutabil e mai buna varianta propusa de primar. Normal ca noi ar fi indicat, insa cand esti sarac si cu datori, multumeste-te cu putin…

  9. Pe internet am citit ca firma din Pascani care reabiliteaza tramvaie, a reabilitat un singur tramvai doar cu scopul de a demonstra capacitatea tehnica pentru aceasta activitatea. Astfel va putea sa participe la orice achizitie publica pe tema data. Ma intreb de ce oare nu face primaria TM un parteneriat public-privat pentru infiintarea unei astfel de firme in interiorul RATT si astfel ar putea fi realizate tramvaiele in conditii financiare mai avantajoase decat cumpararea cu bani imprumutati. Chiar trebuie sa risipim banii publici NUMAI pentru achizitii. Nu putem oare investi banii publici in ACTIVITATI in folosul comunitatii? S-ar angaja o multime de calificati intr-o astfel de activitate, nu doar functionari publici si manageri. Poate este cineva care sa analizeze o astfel de varianta si sa dea o replica la idee. Poate …

  10. BUNA ZIUA TUTUROR.EU PUN O SINGURA INTREBARE: UNDE A DISPARUT FABRICA DE TRAMVAIE DIN TIMISOARA?????

    • Incerc sa iti raspund eu la intrebare (chiar retorica) fiindca reprezentantii ziarului nu sunt interesati de urmarirea reactiilor unor cetateni la articolele lor, din pacate. Deci, daca imi aduc bine aminte, se spunea prin anii ’90 ca intreprinderea de tramvaie nu este rentabila si nu mai are obiectul muncii. Atunci au emigrat TOTI mesterii (adevarati MAISTRI) in toata Europa, fiindca au ramas fara loc de munca in TM. Intre timp s-au „ventilat” SUTE DE MILIOANE de euro prin RATT pentru diverse achizitii, incepand de la energie electrica si terminand cu aparartele de validat cartelele de calatorie. Nu vorbesc despre salariile si beneficiile MANAGEMENTULUI. Aici sunt alte milioane de euro. Plus activitatile imobiliare derulate sub „umbrela” RATT. Acum se pune problema sa se reabiliteze niste garnituri de tramvai la Pascani. Adica in MARELE CENTRU INDUSTRIAL Pascani. Fiindca orasul care a fost puternic industrializat Timisoara a fost DISTRUS de niste incompetenti idioti. Iar acum alti tembeli sugereaza sa cumparam zeci de tramvaie cu 2 milioane de euro bucata si care sa ne tina 50 de ani. Pai RATT si Primaria TM nu au bani de becuri, iar niste anormali vorbesc despre zeci de milioane de euro. La noi inca se schimba macazul cu ranga, iar … unii … zic de tramvaie de milioane de euro. Deja mi-e scarba sa-i mai numesc pe astia cu multe idei din astea. Dar asta-i situatia … au si ei drepturi la fel cu toata lumea.

  11. Primarul Nicolae ROBU eu din punctul meu de vedere domnia sa nu cred că în momentul în care ia o decizie ba că achiziționează tramvaie noi ca ulterior să se răzgândească că domnia sa nu are destui bani la bugetul local pentru a achiziționa douar pentru a se lăuda că va schimba tramvaele noi cu cele vechi.
    Primarul Timișoara de când a fost ales ca Primar astă vară eu nu văd ceva nou schimbat ci văd numai promisiuni fără avea o valoare ci mărefer la următoarele categorii:
    1 că va construi o sala polivalentă care ulterior tot domnia sa iasă în față presei si declara nu nu va mai construi această sala polivalentă.
    2 că va da transport in comun la toată lumea care beneficiază de gratuitate, cum ar fi: – elevi
    – studenți – pensionari – persoanele cu dificultăți financiare – persoanele cu grad de handicap etc.
    3 am observat că de când a fost ales ca primar nu a făcut nicio schimbare în orașul Timișoara, noi toți cetățeni orasului timisoara ne suportam consecințele primarului si toate gafele pe care le face zii de zi.
    4 am observat ca totusi vice primarul Dan DIACONU a redistribuit o locuință unei persoane care a fost la casa de copii dar nu i-a dat locuință pentru a locui un om normal totuși și-au bătut joc că iau dat un grajd de animale nu o casa de locuit, eu din punctul meu de vedere consider că Primaria a jicnit pe această femie la figurat, prin dovada de ia da casa fară geamuri, curent, apă, canalizare, ne tencuită etc.

  12. Mai bine sa cumparam troleibuze si autobuze ecologice,noi,pentru ca sant si mai ieftine si mai utile decat tramvaiele pentru ca numai ingreuneaza circulatia.In loc de 4 sine de tramvai mai bine faci 2 benzi de circulatie pentru troleibuze,autobuze,pe care sa circule si taxiurile si mai bine fluidizezi traficul.Nu mai trebuie semafoare separat pentru tramvaie sa stai ca acum vreo juma de ora la semafor sa se schimbe culoarea,nu mai trebuie intretinuta calea ferata,etc.Nu inteleg de ce unii se dau in vant dupa tramvaie pentru ca sant si mai scumpe si mai incomode traficului,numai incurca circulatia.Sant multe capitale in lume care nu au tramvaie.