Premierul Sorin Grindeanu, despre Autostrada Timisoara – Belgrad: Am deblocat proiectul. Ce urmeaza?

TIMISOARA. Moment important in mult asteptatul proiect de construire a Autostrazii care sa lege Timisoara de capitala Serbiei, Belgrad.

CITESTE SI: A fost DEZVALUIT proiectul pentru Podul de la Jiul ce se va construi peste Bega la Timisoara! Tie iti place? VIDEO! 

Dupa ce in urma cu aproape 2 saptamani, Guvernul a aprobat un Memorandum privind negocierea si semnarea unui Protocol de cooperare intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Serbia, astazi premierul Sorin Grindeanu anunta deblocarea proiectului si aprobarea indicatorilor pentru ca acesta sa poata primi finantare.

Saptamana trecuta am deblocat proiectul Autostrazii Timisoara – Pancevo, s-au aprobat indicatorii, astfel incat studiul de fezabilitate sa intre pe finantare. Pe urmatorul exercitiu bugetar sa se intre la executie pentru finantarea acelui tronson„, a spus Sorin Grindeanu la Timisoara, sambata.

CITESTE SI: Schimbarea importanta care va aduce mai repede Centura de Sud in Timisoara! Anuntul premierului Sorin Grindeanu 

Includerea unei noi autostrazi este o prioritate in master planurile de transport ale celor doua state. Tronsonul dintre Pančevo si Varset este recunoscut in lista unica de proiecte pregatite a Serbiei, iar executia lucrarilor pentru sectorul de drum Timisoara – Moravita este cuprinsa in Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al Romaniei pe lista lunga a proiectelor din sectorul rutier, in prima perioada de finantare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fara TVA.

Asigurarea unei infrastructuri care sa sustina fluxul tot mai mare de persoane si de bunuri intre Romania si Serbia este o necesitate, in conditiile in care reteaua de transport actuala este insuficient dezvoltata pentru nevoile curente ale zonei de frontiera. Noul drum de mare viteza va contribui la conectarea coridorului rutier cu modurile de cale ferata care tranziteaza Romania si cu modul fluvial care trece prin Ungaria, Serbia si Romania, reprezentat de Dunare.

_____________

Va reamintim, in 10 noiembrie 2016, la Timisoara, premierul Romaniei de atunci, Dacian Ciolos, si cel al Serbiei, Aleksandar Vucic, au discutat, intr-o intalnire, despre oportunitatea construirii unei sosele de mare viteza intre Timisoara si Pancevo.

O sa avem un studiu de fezabilitate si dupa aceea o sa vedem dupa intocmirea studiului de fezabilitate daca se justifica o eventuala modificare a masterplanului„, declara atunci pentru opiniatimisoarei.ro premierul Dacian Ciolos.

Suma de 9,3 milioane de euro a fost aprobata, la inceputul lunii octombrie, pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrazii care va lega Timisoara de Pancevo (Serbia), in cadrul Comitetului Comun de Monitorizare al Programului Interreg IPA de Cooperare Transfrontaliera Romania-Serbia.

Noul drum ar urma sa lege Timisoara de Pancevo, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens. Acesta va avea aproximativ 140 de kilometri.

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, s-a intalnit in vara anului 2015, la Belgrad, cu presedintele Serbiei, Tomislav Nikolić cu care a discutat tocmai despre acest mare proiect de infrastructura.

Romania sustine clar perspectiva europeana a Serbiei si a statelor din regiune. Serbia merita sa fie recompensata pentru eforturile semnificative de reforma facute pana in prezent. Speram ca negocierile efective de aderare ale Serbiei la UE sa demareze in acest an…. Am discutat si despre relatiile noastre economice. Ne propunem o serie de proiecte comune in domenii importante precum infrastructura – si as mentiona aici autostrada Timisoara-Belgrad …”, declara presedintele Klaus Iohannis la sfarsitul intalnirii cu presedintele sarb, fara sa dezvaluie insa alte detalii.

Anterior, in 17 iulie 2014, fostul premier Victor Ponta se intalnea la Belgrad cu omologul sau si au discutat de posibilitatile de finantare pentru soseaua de mare viteza care sa lege capitala Serbiei de Timisoara. S-a vorbit atunci de o autostrada cu o lungime de aproximativ 100 km.

In decembrie 2014, in cadrul unui summit tinut la Belgrad, chinezii si-au aratat interesul pentru o asemenea investitie.

In 2011, Emil Boc, pe atunci premier, se intalnea si el la Belgrad cu seful guvernului, acestia discutand, de asemenea, de necesitatea construirii autostrazii.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. – A 11 ( E 61 ) P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) = 701 km.

    – A 11 ( E 61 ) P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – E 75 – A 1 ( E 75 ) – 36 ( E 761 ) – 395 – 36 ( E 761 ) – 36 – P.T.F. Vrska Cuka – Kula – 14 – 1 ( E 79 ) – P.T.F. Vidin – Calafat DN 56 ( E 79 ) = 904 km.

  2. – 10 ( E 70 ) P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 68 – DN 66 ( E 79 ) – A 1 – DN 1, DN 7 ( E 68, E 81 ) – DN 1 ( E 68 ) – E 574 – DN 11 ( E 574 ) – DN 11A – DN 11A, DN 2 ( E 85 ) – DJ 119J – DN 11A – DN 24 ( E 581 ) – DN 24B ( E 581 ) – P.T.F. Albita – Leuseni E 581 = 783 km.

  3. – 7 ( E 77 ) P.T.F. Chyzne – Trstena – 59 ( E 77 ) – R 3 ( E 77 ) – 59 ( E 77 ) – R 1, 66 ( E 77 ) – 66, 69 ( E 77 ) – 66 ( E 77 ) – 66,16 ( E 77, E 58, E 571 ) – 66 ( E 77 ) – P.T.F. Sahy – Parassapuszta – 2 ( E 77 ) – M 2 ( E 77 ) – M 0 – M 3 – M 5 – M 5 ( E 60, E 75 ) – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 871, E 79 ) – A 1 ( E 80 ) – A 1 ( E 773 ) – A 4 – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Kapitan Andreevo – Kapikule Gumruk Kapisi D 100 ( E 80 ) = 1334 km.

    – D 2 ( E 65, E 75 ) P.T.F. Cunovo – Rajka – M 15 ( E 65, E 75 ) – M 1 ( E 65, E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60 ) – 81 – 7 ( E 66 ) – 62 ( E 66 ) – M 6 ( E 73 ) – M 8 ( E 66 ) – 51 ( E 66 ) – 52 ( E 66 ) – 53 – 54 – 53 – P.T.F. Tompa – Kelebija – 11 – 300 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 871, E 79 ) – A 1 ( E 80 ) – A 1 ( E 773 ) – A 4 – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Kapitan Andreevo – Kapikule Gumruk Kapisi D 100 ( E 80 ) = 1170 km.

  4. – ( A 216 – A 16 E 40 – A 26 E 15 ) Centura Calais – A 26 ( E 15 ) – A 26 ( E 17 ) – A 4 ( E 17, E 46, E 50 ) – A 4 ( E 17, E 50 ) – A 4 ( E 50 ) – A 4 ( E 50, E 25 ) – A 4 ( E 25 ) – A 35 – D 4 – 500 – A 5 ( E 35, E 52 ) – A 8 ( E 52 ) – A 99 – A 96 ( E 54 ) – 2 ( E 54 ) – 2 R ( E 54 ) – E 54 – A 995 – A 8 ( E 45, E 52 ) – A 8 ( E 52, E 60 ) – P.T.F. Walserberg – A 1 ( E 52, E 60 ) – A 1 ( E 52, E 60, E 55 ) – A 10 ( E 55 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 11 ( E 61 ) – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad ( E 70 – 100 ) = 1899 km.

  5. – ( A 216 – A 26 E 15 – A 16 E 40 ) Centura Calais – A 16 ( E 40 ) – A 18 ( E 40 ) – A 10 ( E 40 ) – R 0 ( E 19 ) – A 3 ( E 40 ) – A 2 ( E 314 ) – A 76 ( E 314 ) – A 4 ( E 314 ) – A 3 ( E 35 ) – A 3 – A 3 ( E 45 ) – A 3 ( E 56 ) – P.T.F. Suben – A 8 ( E 56 ) – A 8 ( E 56, E 552 ) – A 8 ( E 56 ) – A 9 ( E 57 ) – A 9 ( E 57, E 59 ) – P.T.F. Spielfeld – Sentilj – A 1 ( E 57, E 59 ) – A 4 ( E 59 ) – 9 ( E 59 ) – P.T.F. Gruskovje – Macelj – A 2 ( E 59 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – Nod rutier Belgrad ( E 70 – 100 ) = 1869 km.

  6. – A 93 ( E 45, E 60 ) P.T.F. Kiefersfelden – Kufstein – A 12 ( E 45, E 60 ) – B 171 – B 173 – B 178 – B 164 – B 311 – A 10 ( E 55 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 11 ( E 61 ) – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) = 971 km.

  7. – A 93 ( E 45, E 60 ) P.T.F. Kiefersfelden – Kufstein – A 12 ( E 45, E 60 ) – B 171 – B 173 – B 178 – B 164 – B 311 – A 10 ( E 55 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 11 ( E 61 ) – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – E 75 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – 18 ( E 80, E 871, E 79 ) – A 1 ( E 80 ) – A 1 ( E 773 ) – A 4 – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Kapitan Andreevo – Kapikule Gumruk Kapisi D 100 ( E 80 ) = 1556 km.

    – A 93 ( E 45, E 60 ) P.T.F. Kiefersfelden – Kufstein – A 12 ( E 45, E 60 ) – B 171 – B 173 – B 178 – B 164 – B 311 – A 10 ( E 55 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 11 ( E 61 ) – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – E 75 – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Gevgelija – Evzoni A 1 ( E 75 ) = 1434 km.

  8. Cei cu perderea asta de vreme ,nu se înțelege nimic, era vorba de autostrada Timișoara Belgrad

  9. Mda intra pe urmatorul exercitiu bugetar pula mea…la fel ca si centura! Hai sictir PSD sunteti niste gunoaie in fata timisorenilor. V-am acordat o sansa si dupa nici trei luni va dati arama pe fata . Am stricat orzul pe gaste… Asa ne trebe acum