Paradisul mai aproape de Pamant! O planeta de diamant, descoperita de astronomi

O planeta foarte exotica, deoarece pare sa fie alcatuita in mare proportie din diamante, a fost descoperita gravitand in jurul unei stele de mici dimensiuni, in apropiere de galaxia noastra.

Potrivit unui studiu publicat in revista Science, noua planeta este mult mai densa decat orice alt corp de acest tip detectat pana acum si este alcatuita in mare majoritate din carbon. Deoarece este atat de densa, oamenii de stiinta sunt de parere ca substanta din care este alcatuita – carbonul – trebuie sa se afle in stare cristalina, ceea ce inseamna ca o mare parte din aceasta planeta este alcatuita intr-adevar din diamante.

Istoria evolutiei si uimitoarea densitate a acestei planete ne sugereaza ca este formata din carbon – este un diamant urias care orbiteaza in jurul unei stele neutronice la fiecare doua ore, pe o orbita atat de stransa incat aceasta ar incapea in interiorul Soarelui nostru„, a declarat Matthew Bailes, de la Swinburne University of Technology din Melbourne.

Aflata la o distanta de 4.000 de ani-lumina, echivalentul unei optimi din distanta Terra – centrul Caii Lactee, noua planeta reprezinta probabil ramasita unei foste stele uriase care si-a pierdut invelisurile exterioare, absorbite de pulsarul in jurul caruia graviteaza.

Pulsarii sunt mici stele neutronice moarte cu diametre de circa 20 de kilometri, care se rotesc in jurul propriei axe de sute de ori intr-o secunda, emitand fascicule de radiatii. In cazul pulsarului J1719-1438, radiatia emisa ajunge cu regularitate pe Terra si a fost monitorizata cu telescoape din Australia, Marea Britanie si Hawaii, scrie Reuters.
Masuratorile sugereaza ca planeta, care orbiteaza in jurul stelei sale la fiecare doua ore si 10 minute, are o masa comparabila cu a planetei Jupiter, dar este de 20 de ori mai densa decat aceasta, au precizat astronomii.

Pe langa carbon, noua planeta contine probabil si oxigen, ce ar putea exista in cantitati mai mari la suprafata si devine tot mai rar spre centrul planetei, bogat in carbon. Densitatea mare sugereaza faptul ca elementele chimice usoare, precum hidrogen si heliu, care reprezinta principalele constituente ale planetelor uriase gazoase precum Jupiter, nu sunt prezente pe aceasta planeta.