Oamenii de stiinta au stabilit care sunt planetele unde pot gasi viata extraterestra! Cea mai apropiata se afla in sistemul nostru solar!

O lista cu planetele si satelitii pe care ar putea exista forme de viata extraterestra a fost publicata de o echipa internationala de oameni de stiinta! Vezi care sunt cele mai apropiate corpuri ceresti unde ar exista viata!

Printre corpurile ceresti despre care se crede ca putea gazdui viata se numara Titan (un satelit al planetei Saturn) si exoplaneta Gliese 581g, aflata la 20,5 ani-lumina de Terra, in constelatia Libra.

Echipa internationala de cercetatori a stabilit doua modalitati de clasificare a probabilitatii ca un corp ceresc sa gazduiasca viata extraterestra – Indexul Similaritatii cu Terra si Indexul Planetar al ”Locuibilitatii”.

Indexul Similaritatii cu Terra clasifica planetele si satelitii in functie de cat de mult se aseamana cu Pamantul, fiind luati in calcul factori precum dimensiunea corpului ceresc, densitatea sa si distanta fata de cea mai apropiata stea.

Indexul Planetar al «Locuibilitatii» masoara un alt set de factori, printre care tipul de suprafata a corpului ceresc, daca acesta prezinta o atmosfera sau un camp magnetic. De asemenea, acest index ia in calcul si aspectele chimice – daca pe planeta exista compusi organici sau solventi lichizi care ar permite formarea unor reactii chimice esentiale pentru aparitia vietii.

Dr. Drik Schulze-Makuch de la Universitatea Washington State, coautor al lucrarii: „Prima intrebare pe care ne-am pus-o a fost daca putem gasi pe alte corpuri ceresti conditii similare celor existente pe Terra, deoarece stim deja ca acestea sunt favorabile vietii. A doua intrebare a fost daca pot exista exoplanete cu elemente care sugereaza posibilitatea de a gazdui forme de viata, indiferent daca aceste forme sunt cunoscute de oamenii de stiinta sau nu. Spre exemplu, lacurile de hidrocarburi de pe Titan ar putea gazdui un alt tip de viata decat cele existe pe Terra„.

Valoarea maxima intalnita in cadrul Indexului Similaritatii cu Terra este 1,0, aceasta fiind valoarea planetei etalon – Pamantul. Cel mai mare scor inregistrat in afara sistemului nostru solar este cel al planetei Gliese 581g, 0,89, care este urmata de alta exoplaneta care orbiteaza aceeasi stea, Gliese 581d, cu 0,74.

O alta valoare mare, 0,60, a fost obtinuta de HD 69830 d, o exoplaneta de dimensiunile lui Neptun, care orbiteaza o stea din constelatia Puppis. Despre aceasta planeta se crede ca se gaseste in „zona Goldilocks”, acolo unde distanta unei planete fata de steaua sa face ca temperaturile de la suprafata acesteia sa nu fie nici prea ridicate, nici prea scazute pentru a putea permite aparitia vietii.

In ceea ce priveste Indexul Planetar al «Locuibilitatii», pe primul loc s-a clasat Titan, satelitul lui Saturn, cu un scor de 0,64, urmat de Marte (0,59) si Europa, satelitul lui Jupiter, cu 0,47.

Rezultatele cercetatorilor au fost publicate in jurnalul stiintific Astrobiology.
Iata cele doua clasamente:
Indexul Similaritatii cu Terra:
Pamantul – 1,00
Gliese 581g – 0,89