O linie moarta de tramvai va fi reactivata la Timisoara, cateva trasee se modernizeaza! Cand vom avea tramvaie noi prin oras?

TIMISOARA. Anul 2017 aduce noi santiere la Timisoara, deoarece Primaria vrea sa puna la punct reteaua de transport cu tramvaiul. In plan se afla reabilitarea unor linii si reactivarea unui traseu parasit.

CITESTE SI: N-ai sa ghicesti cine canta de Revelion la Timisoara, in Piata Operei! 

Primaria isi pune nadejdea in fondurile europene pentru a pune in practica planurile de modernizare a retelei de linii de tramvai, iar deocamdata a intocmit documentatia necesara pentru depune proiecte. Planurile municipalitatii includ refacerea liniilor din mai multe zone ale orasului dar si cumpararea de tramvaie noi.

Se lucreaza la Directia Tehnica la pregatirea listei de investitii pe 2017 si la proiectele care vor fi depuse pentru finantari europene. Printre acestea as vrea sa mentionez ca se vor afla si proiecte pentru reabilitarea a 28 de km de linie de tramvai si cumpararea de tramvaie noi. Nu va pot spune acum cat, pentru ca nu se stie care vor fi sumele aflate la dispozitie si sigur ca va trebui sa ne orientam si in functie de acest aspect. Dar un numar de tramvaie noi vom achizitiona cu certitudine, pentru ca de data aceasta, pe perioada 2014-2020, sunt eligibile si achizitiile de mijloace de transport in comun„, a declarat primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Bucurie uriasa langa Timisoara! Casute frumoase, nou-noute, si-au primit locatarii. Au costat 10.000 de euro fiecare! FOTO! 

Primaria vrea sa reactiveze si o linie de tramvai care nu mai este functionala de aproape zece ani, insa sunt luate in considerare pentru refacere si alte linii.

Printre reabilitari se afla si fosta linie 3. O sa schimbam fata strazii Ardealul cu o linie de tramvai complet noua, altfel dispusa. Toata trama stradala va arata altfel. Vom avea pe Calea Bogdanestilor, pe strada Victor Hugo, vor fi multe lucrari de reabilitare a liniilor de tramvai. Ideea e sa ducem, liniile de tramvai pe mijloc si sa facem artere cu 4 benzi peste tot unde acest lucru se potriveste pentru ca noi trebuie sa pregatim orasul pentru viitor. Si in zonele unde acum nu e traficul foarte intens, cand facem lucrari majore cum sunt acestea, noi cream si 4 benzi de circulatie pentru ca in cativa ani sa nu ne trezim in situatia de acum ca sunt tot felul de puncte de strangulare a traficului„, a spus primarul Nicolae Robu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Unde sunteti carcotasilor?

  2. Au castigat alegerile. E liber si pe tion si pe debanat …pe toate. Si-au facut treaba.

    • …si si-au incasat malaiul.

  3. Primaria vrea sa puna la punct reteaua de transport cu tramvaiul … .
    Un prim pas pentru decongestionarea „centrului” de autoturisme – posibil foarte util intr-o prima etapa . Ea poate deveni eficienta daca se completeaza cu:
    – „extinderea retelei” prin trasee specifice unor orase „traditionale” ca Timisoara (inele circulare, linia 6 (dar nu numai) si linii radiale cere te duc la inelele circulare),
    – parcarile subterane sau supraetajate promise;
    – „reasezarea preturilor” pentru parcarile din centru si adiacente.
    Altfel, sunt lungite trasee, si aceste lungiri nu vor putea fi acoperite de tramvaie, autobuze si vor crea doar efecte de suprafata.

  4. suntem deja in 2018 si nu s-a implementat nimic din ce scrie in articol.