Nu e pacaleala? Ce se intampla din 1 Aprilie cu vaporasele de pe Bega, la Timisoara! Anuntul primarului Nicolae Robu!

TIMISOARA. Epopeea balbaielilor legata de transportul in comun cu vaporasele pe Bega se apropie de sfarsit, da asigurari primarul Timisoarei.

CITESTE SI: Dezastru in oaza de relaxare din Complexul Studentesc din Timisoara! FOTO! 

Nicolae Robu anunta pentru opiniatimisoarei.ro ca au fost rezolvate aproape toate problemele legate de documentatie, regulamente, personal, iar de la 1 Aprilie, cel mai probabil, o parte dintre vaporase vor face curse pe Bega in regim de transport public in comun.

S-au clarificat mai multe aspecte, exista posibilitatea de a se da in folosinta vaporasele si probabil de la 1 aprilie ele vor fi folosite. Exista reguli, exista semnalizarile facute de catre Autoritatea Navala – Comenduirea Portului Timisoara si exista personal calificat, marinari si toate conditiile„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro primarul Nicolae Robu. Edilul s-a ferit sa precizeze in ce fel a putut fi rezolvata problema legata de felul in care municipalitatea va administra portiunea de canal de pe teritoriul Timisoarei.

Nicolae Robu a mai spus insa ca nu toate cele 7 vaporase vor efectua, pentru inceput, transport public, ci vor fi impartite.

Vor circula o partea dintre vaporase, dupa un program regulat, in cadrul sistemului de transport in comun al orasului, si altele vor functiona pentru agrement„, a adaugat pentru opiniatimisoarei.ro edilul sef al Timisoarei.

Seful de la Apele Banat il contrazice pe Nicolae Robu: Daca vrea sa dea drumul la un vaporas ca sa pozeze el, poate, eu nu am nicio treaba. Dar daca vrea sa dea drumul la transport cu vaporase, nu are cum.

Termenul de 1 Aprilie avansat de Nicolae Robu pentru pornirea vaporaselor pe Bega pentru transport in comun e considerat complet nerealist de catre seful Apelor Banat, Titu Bojin. Acesta spune ca mai intai trebuie infiintata o societate, in fapt o asociere intre Primaria Timisoara si ABA.

Foarte bine, sa le dea drumul. Eu nu stiu. Daca el zice ca are toate avizele, eu nu ma pricep. Daca el spune ca le are pe toate si le da drumul, sa le dea. Eu stiu ca am primit joi cd-ul cu toate documentele pe care le au, nu ca le au pe toate, de la ei. Am fost la Bucuresti sa discut cu ai nostri (Administratia Nationala Apele Romane n.r.), sa vad cum se face societatea asta separat sau cu cei de la Ape, sa preia comanda. Ca el degeaba da drumul la vaporase si nu are apa pe Bega. Eu ca sa asigur apa pe Bega la un anumit nivel, trebuie sa suplimentez numarul de persoane care sa lucreze la Surduc, Costei si la Topolovat. Nu mai vreau sa intru in povesti, daca el zice ca are toate avizele. Eu am fost cu CD-ul in mana la Bucuresti, personal, CD-ul luat de la ei, cu ce documente au, care nu sunt toate, la Administratia Apelor„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Titu Bojin, director Administratia Bazinala de Apa Banat.

Seful de la Ape isi pune nadejdea intr-o suplimentare de buget care sa ajute noua asociere.

Exista posibilitatea sa se incheie cu bugetul acum, saptamana asta, daca la noi se inchide cu bugetul, sa fim convocati, sa primim bugetul, sa primim sume de bani suplimentare, atat cat se poate la ora actuala din bugetul actual, pentru ca sa gasim sursele necesare sa suplimentam numarul de oameni si bugetul, pana la rectificarea de buget, care va trebui sa insemne un om, 2,3,7, 10. Domnul Robu are un marinar sau doi care se pregatesc. Daca vrea sa dea drumul la un vaporas ca sa pozeze el cu vaporasul, poate, eu nu am nicio treaba, dar daca vrea sa dea drumul la vaporase, nu are cum. Dupa parerea mea, cel putin pana astazi. Dar sigur, ne straduim si noi. Am preluat-o si noi de la ape, am vorbit cu Goia, cu Popovici, care e presedintele lor la Consiliul de Administratie, sa vedem cum e. Am luat hartiile, CD-ul, sa ma duc la Bucuresti sa le arat la ai nostri, sa gasim o solutie, sa vedem care e. Noi vrem, nu vrem, suntem implicati, si daca preluam noi treaba cu condusul vaporaselor, firmei de vaporase, si, daca o preiau altii, dar asta nu e de azi pe maine„, explica seful de la Apele Banat pentru opiniatimisoarei.ro.

CITESTE SI: Un vis frumos! Ce vrea CJT sa construiasca in fiecare dintre orasele din judetul Timis? 

Titu Bojin spune ca vaporasele au nevoie de mai multa apa pe Bega, iar aceasta nu ajunge in canal batand din palme.

Pentru sapte vaporase trebuie cel putin sapte marinari sau sapte mecanici. Oricum trebuie doi la un vaporas sa poata sa manevreze, trebuie doi, dar hai sa zicem ca al doilea e pe post de ajutor, dar unul trebuie sa stie ce face. Trebuie sa aiba atestate. Nu merge chiar asa ca se intoarce pe o parte un vaporas din asta cu 30 de copii sau de persoane pe Bega, si cine raspunde? Asta nu e ca un program politic. Dupa mintea mea, e imposibil, dar poate sa fie posibil. Eu ma indoiesc. Nu e vorba ca cineva pune piedici, dar au vazut si ei. In conditii normale, e obligatoriu sa ai un anumit statut de functionare care presupune oameni, echipa pentru siguranta, de interventie, presupune ca Apele Romane sa asigure un regim. Nu poti sa zici ca da, domnule, eu dau drumul la apa astazi si sa fie 3-4 zile la nivelul ala. Dar, ca sa asigur apa in permanenta, trebuie sa am oameni angajati. Nu e ca la curent sa apesi pe buton si porneste curentul intr-o secunda. Apa de la Surduc si pana in Timisoara face 48 de ore, si atunci aia nu vine cum vreau eu, vine cu anumita viteza, vine o anumita cantitate, care trebuie clarificata, cand se da drumul, cat se da drumul. Eu sunt de acord cu domnul Robu, sa se dea drumul de la 1 Aprilie, cu sufletul, dar ca sa zic din punct de vedere legal ca se poate, eu ma indoiesc„, a conchis pentru opiniatimisoarei.ro Titu Bojin.

Asadar, ramane de vazut daca timisorenii vor avea sau nu parte de o pacaleala in 1 Aprilie.

Cele 7 vaporase, cumparate cu aproape 2 milioane de euro, din bugetul Timisoarei, sunt depozitate inca din toamna in depoul Regiei Autonome de Transport Timisoara, unde au fost acoperite cu prelate care sa le protejeze de intemperii. Zilele trecute, angajatii regiei s-au apucat sa le curete si sa le inspecteze, iar in perioada urmatoare, ambarcatiunile vor fi urcate rand pe rand pe un trailer si relansate la apa, la cele doua debarcadere de la podul Mihai Viteazu, respectiv Solventul, unde isi vor astepta semnalul de pornire.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. „Eu ca sa asigur apa pe Bega la un anumit nivel, trebuie sa suplimentez numarul de persoane care sa lucreze la Surduc, Costei si la Topolovat” asta e retardat complet. Pai ce cara apa cu galeata in bega? sau trebuie 50 de dorei sa deschida robinetu mai tare?

  2. Iar Bojin cu rol de frana ca el da drumu la vaporase nu Robu. M-am saturat de oameni ca exemplarul asta. Trebuie acum 100 de oameni si 10 societati ca sa fie apa pe bega… hai mai pleaca tu la pensie.

  3. Dumnezeule, Bojin asta nu e in stare sa formuleze o propozitie calumea.

  4. Chiar nu se poate colabora PENTRU rezolvarea unei probleme?
    RATT + Primaria sunt slab pregatite pentru solutionarea problemei, iar de d-l Bojin….. , nu il cheama Cosmin, dar e CONTRA…. Pacat!

  5. Nasol. Ca sa dea drumu’ la vaporase, tre’ sa inchida sau cel putin sa mute clubul de canotaj – conform legii, vaporase si barci cu vasle sau chestii de agrement gen hidrobiciclete n-au voie pe aceeasi portiune de apa, indiferent ca-i curgatoare sau nu.

    Clubul de canotaj functioneaza in Timisoara de mai bine de 150 de ani. Omu’ asta e chitit sa distruga orice urma a istoriei Timisoarei. De curiozitate, cati dintre cei ce-au comentat aici au habar macar de existenta clubului de canotaj si de faptul ca e cel mai vechi sport practicat la nivel de club in Timisoara? Faptul ca multi dintre timisorenii noi, veniti doar recent in Timisoara, habar n-au de istoria locului, e dupa parerea mea o explicatie a succesului lu’ robu.

    Cat despre cei carora li se pare aiurea ce zice Bojin: poate nu se pricepe el foarte bine la vorbit, da’ un lucru e cert: nici la heirupisme de genul alora care-au dus la vaporase ciobite din prima zi urmate de-un an de pauza nu se baga. Mi se pare de departe o atitudine mai inteleapta si mai putin paguboasa decat aia de-a da prima data cu oistea-n gard ca abia pe urma sa te gandesti la cum trebuie de fapt facuta o treaba.

  6. Nu trebuie să luați de bune ce dă Robu pe goarnă. Individul are probleme cognitive destul de mari și cred că și legate de stabilitatea mintală. Nu face diferența dintre dorințele lui (care mai toate au ca subtext câștigarea de imagine pozitivă) și realitate. A dat 7 milioane de lei pe „vaporașele” din termopan și se visează inițiatorul circulației riverane pe Bega, indiferent dacă asta se va solda cu lichidarea sporturilor nautice, existente aici de multă vreme. Pentru el contează să poată fi filmat și fotrografiat cu aceste cutii plutitoare, vândute ca vaporașe. În rest, în cot îl doare. Și nu sunt condițiile întrunite pentru demararea acestei „inițiative navale”. Cu doar 2 marinari nu se face primăvara, coane Robule!

  7. Pentru colonisti in Banat si nu numai,vreau sa reamintesc ca cu zeci de ani in urma se facea regulat zilnic transportul pe Bega intre Timisoara si satele spre granita sirba.Deci start cit mai repede a vaporaselor si sa mergem in Serbia cu ele.Nu uitati sa instalati si o muzica ambientala gen Paloma.

    • 1. Alte vremuri, alte conditii de trafic pe Bega, alte vaporase (vezi de ex. Randunica, data la fier vechi de cei mai vrednici timisoreni”,
      2. Cred ca cei de la clubul/cluburile de canotaj „care au fost” ar trebui sa organizeze in centru „panourri” cu trecutul si gloria sportului (Caiac-canou, skif); s-ar mira multi constatnd ca a existat „un trecut nu lipsit de glorie”. Nu vreau sa dau nume dar cativa (nu multi) sunt inca in viata chiar daca s-au mutat pe alte meleaguri!

  8. canalul Bega este singurul canal navigabil din Romania oricare oras din Europa s-ar folosi de el din plin,pt.cel cu canotajul o intrebare :care numar e mai mare,300 sau 150,pt ca pe Bega se naviga cu mult inainte de a se face canotaj iar in legatura cu Bojin sa ne uitam cam ce afacut omul asta cat a fost pesedinte CJT?RASPUN NIMIC,

  9. Cele mai urate ambarcatiuni care le-am vazut vreodata. Nu cred sa existe ceva mai urat. Ciuhandu a interzis termopanele albe la cladiri, desteptu a cumparat vaporase cu termopane albe. Si la pret de super vaporeto.

  10. Mare prostie cu barjele astea, alintate „vaporase”! O idiotenie fara nici un fel de rost; vor rugini degeaba, iar Robu le va plati in urmatorii 100 de ani din banii de pensie (dupa ce iese din puscarie).

  11. mai Ioane pai Dinu zice ca-s nasoale si ca sunt din termopan, pai termopanele „nu rugineste”bre….

  12. Un astfel de vaporas http://chelili.en.made-in-china.com/product/VviEXkMrZchL/China-Passenger-Boat-Catamaran-Passenger-Boat.html cred ca era mai mult decat suficient pentru navigarea pe Bega