Nicolae Robu: Nu vom avea parcari noi in centru, la Timisoara, pana in 2021, pentru ca nu mai avem timp sa le facem. Cine il contrazice

TIMISOARA. Anul 2021, cel in care Timisoara va fi Capitala Culturala a Europei, iar numarul turistilor va creste, va fi unul care ne va prinde fara parcari in centrul istoric. Anuntul a fost facut chiar de primarul Robu, care spune ca nu se poate apuca de constructia unei parcari pe mai multe nivele, pentru ca aceasta nu va fi terminata la timp.

CITESTE SI: Schimbare importanta in cartierul de case ce va fi construit de ANL la Timisoara. Cate locuinte vor fi ridicate 

„Pe de o poarte, daca vom castiga si in a doua instanta parcarea din spatele magazinului Bega, atunci vom realiza acolo parcare supraterana. Pe de alta parte, vom incerca sa facem o parcare supraterana in spatele parcului Bratianu, unde actualmente sunt doua baterii de garaje, si mai avem un proiect mai complex, dar care cuprindea amenajarea inelului 1 de trafic, in jurul centrului istoric si prin fata Operei, care cuprindea si o parcare mare sub Parcul Civic si sub Parcul Bratianu. Acest proiect este realizabil, dar nu ne putem permite sa sapam acum, inainte de anul 2021, pentru ca toata zona este impanzita de vestigii arheologice si am risca sa ne prinda anul 2021 cu centrul in santier, si de aceea am amanat implementarea acestui proiect, dar ca idee, el trebuie sa ramana pe agenda noastra, pentru momentul potrivit”, a spus primarul Nicolae Robu.

Chiar si in centrul istoric, cu descarcari arheologice cu tot, o parcare supraetajata se face in cel mult 2 ani si jumatate

Nicolae Robu, care se teme sa porneasca o asemenea constructie, pentru ca, spune el, n-ar fi gata pana in 2021, este contrazis chiar de catre cei care au amenajat parcari in Timisoara. Unul este Lucian Perescu, partenerul Interpaking, care apreciaza ca, fiind vorba de centrul istoric, in cel mult 2 ani si jumatate o parcare supraetajata ar putea fi gata.

Un an e suficient pentru construirea unei asemenea parcari. Problema e actele vor dura mai mult. Acolo o sa ceara PUZ, PUD, dureaza un an si jumatate actele si un an constructia. Si ar mai putea sa fie o blocare, ca e monument, pentru ca pe dedesubt sunt facute fundatiile de la fosta cetate. Un an jumate obtinerea autorizatiei de constructie si un an constructia„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro, Lucian Perescu, partenerul Interparking la Timisoara. Deci, daca maine s-ar incepe demersurile, in 2020 am putea avea o parcare pe mai multe nivele in zona centrala.

Un exemplu de viteza in construirea unei parcari supraetajate, singura din Timisoara, deocamdata, ramane Openville, unde, ce-i drept nu in centrul istoric, o parcare cu demisol, parter si 4 etaje, ce va oferi peste 900 de locuri pe 23.000 mp, s-a ridicat in doar cateva luni si se pregateste de inaugurare.

Cateva luni a durat. In iunie-iulie anul trecut ne-am apucat. Urmeaza sa ii dam drumul cat de curand, suntem aproape de final„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Ioan Bala, director dezvoltare ansamblul urbanistic Openville din Timisoara.

Pe de alta parte, desi o companie privata si-a aratat interesul pentru a construi o parcare din fonduri proprii, aceasta nu a primit deocamdata sprijin din partea primariei. Este vorba de investitorii Interparking, care vor sa ridice macar una, pe banii lor, sa o gestioneze si sa plateasca municipalitatii o redeventa.

„La Primaria Timisoara mi s-a spus ca nu au teren. Le-am propus sa construim o parcare la Parcul Botanic sau in vecinatatea Liceului Electromotor. Eu le-am propus intrarea de la parcul Botanic, ca nu e monument, nu e nimic acolo. Le-am mai propus si alte locatii, unde am fi dorit sa construim nu doar simpla parcare, dar ni s-a spus mereu ca nu se poate, pentru ca este vorba despre un… monument”, explica recent Lucian Perescu, partener Interparking.

CITESTE SI: La Frankfurt, la Roma sau in Monaco au fost buni. La Timisoara nu. Cum sunt trimisi la plimbare investitorii in parcari care vor sa le faca pe banii lor 

Si chiar daca Interparking a realizat si planurile pentru noua parcare din parcul Bratianu, reprezentantii primariei sustin ca nu au avut inca nicio discutie cu reprezentantii firmei. Nicolae Robu spune insa ca ii va primi pe investitori cu bratele deschise.

„Interparking si-a aratat interesul, dar noi nu putem inca sa intram intr-un parteneriat, pentru ca nu este liber de sarcini terenul. Abia au expirat contractele cu garajele si mai sunt cativa proprietari care au contract valabil. Noi nu putem discuta despre un teren care este incarcat cu sarcini. Ei si-au aratat disponibilitatea de a rezolva cu proprietarii de garaje care mai au contracte valabile, care sunt foarte putini, dar nu au facut-o inca. Cata vreme nu au facut-o, noi nu putem sa intram in discutii. Astept un demers oficial din partea lor. Daca il vor face, vor fi primiti, ca orice investitor, eu le-am transmis interesul nostru, dar in conditiile legii. Ii pot ajuta in problema garajelor, pentru ca ii pot obliga pe cei care nu mai au contracte sa le desfiinteze, altminteri le desfiintam noi cu forta. Cu asta ii vom ajuta, pentru ca avem interesul sa existe o parcare mare facuta, iar interesul este sa fie facuta pe banii unor investitori, pentru ca noi avem si asa extrm de multe de facut pe banii de la bugetul local si nu ne ajung pentru toate pe care vrem sa le facem”, a completat Robu.

Realizarea de parcari in zona centrala a Timisoarei era una dintre promisiunile de campanie ale primarului Robu inca din 2012. La 6 ani distanta insa, promisiunea nu a fost respectata. Ba din contra, in zona centrala au disparut nu mai putin de 400 de locuri de parcare, odata cu transformarea mai multor strazi in pietonale.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De xx ani se vorbeste de parcari (fara numar, CM, mag. Bega-spate, zona bv. Bratianu, … , …, … ) supra- si sub-terane si acum aflam ca totul va fi dupa 2021, cum ca nu ar mai fi timp.
    Intre timp terenuri „in paragina” asteapta amenajare ?!.
    Parcarea din spatele JM a fost ridicata in cateva luni (nu a contat daca este iarna, vara toamna sau iarna.
    Pacat, Timisoara astepta si merita mult mai mult.

  2. Si in 2021 va mai fi primar primatul Orbu ?

  3. Incepe perioada in care vom tot auzii ” e prea tarziu sa ne apuca de proiectul x ca sa terminam pe 2021″ de la primarie. Findca pana acum au stat si au dormit. Ce oameni de %acat

  4. NU SE VREA O PARCARE IN ZONA CENTRALA PENTRU CA E MULT MAI AVANTAJOS SA DAI AMENZI PENTRU PARCARI NEREGULAMENTARE!!! CE ESTE ASA GREU DE INTELES?
    DE CE SA FACI PARCARE SA FACA 4-5 LEI PE ORA CAND POATE SA DEA 100 AMENZI DE CATE 300-400 LEI ???

  5. Pai si daca nu ai timp sa faci o parcare pana in 2021 de unde o sa ai timp sa faci un stadion, o sala polivalenta, si un centru cultural?

    S-a trezit primaria ca dupa atata dormit pe ei a tercut vremea si e prea tarziu.

    Niste nepasatori care ne vor face de rusine in 2021 findca ii doare in c*r

  6. Cred ca ar trebui autorizat CJT sa construiasca parcarea de la fostul CM (centru). Doua variante:
    – daca se face in (max) 2 castiga timisorenii si (1) PMT se poate lauda ca a dat autorizatiile rapid (2) CJT ca a facut „ceva deosebit” (la IM s-a facut in 6 luni.
    Durata sa nu fie mai mare de 2 ani (fara sa mai ne jucam cu pre si studii de fezabilitate) nu ca la cele 2 sensuri giratorii (3 ani parca); cumparat proictul de la IM, estetizat cu vederea spre str. Marasti si … in 2020 septembrie taierea panglicii (cu cine o fi).
    Daca nu se face … CJT se discretizeaza complet si PMT poate spune ca … vedeti …. .
    V-as sta la dispozitie cu placere si cu alte „argumentari”, de o parte si de alta!

  7. La fostul Centru Militar (langa Hotel Timisoara) exista teren si e deja parcare si arata urat. O cladire cu etaje si cu mici magazine la strada ar arata bine si s-ar incadra in zona. Comparativ cu investitiile pe placul primarului (ca de exemplu fantana cantatoare), parcarea ar costa cel mai putin (probabil construita in parteneriat public-privat), ar rezolva o problema acuta a orasului si ar genera venituri la buget. Dar daca ai deja locul tau de parcare in spatele primariei pentru Mercedesul facut cadou de RETIM (care nu are bani de utilaje de deszapezire), ce conteaza ca altii nu au?

  8. O PARCARE SUPRAETAJATĂ PE STRUCTURĂ METALICĂ PENTRU 600 DE MAȘINI SE POATE CONSTRUI ÎN 6 LUNI. DACĂ DORIȚI VA DAU PLANURILE ȘI CONSTRUCTOR.
    ÎN AUSTRIA S-A CONSTRUIT UN MALL ȘI PARCAREA ÎNTR-UN AN LA NOI NE TREBUIE PATRU ANI IAR CÂND ESTE GATA ARATĂ CA ÎN BANGLADEJ ȘI E DE DOUĂ ORI MAI SCUMPĂ.

  9. Dau eu 3000 mp pe str Linistei,care e cu probleme mari din lipsa de parcari si sa mi dea primaria la schimb teren in alta zona, la aceeasi valoare.