Ne alegem meseria dupa nivelul hormonilor sexuali din corp? O echipa de cercetatori din SUA spune da!

Un nivel ridicat de hormoni masculini in corpul unei femei o imping pe aceasta sa devina pompier, pilot sau orice implica forta fizica. Orice altceva decat un job care implica relatiile cu oamenii, precum cel de profesor.

Potrivit unui studiu realizat in SUA, femeile care au nivelul de hormoni masculini mai ridicat vor alege, mai degraba, joburi care implica forta fizica, precum cel de pompier, decat un job care implica relatiile cu cei din jur

Daca o fata creste cu gandul sa fie pompier, om de stiinta, artist sau profesor pare sa aiba legatura cu tipul de hormoni la care a fost expusa uterul mamei sale, potrivit livescience.com.

Un nou studiu pe 125 de indivizi arata ca femeile expuse la un nivel mare de hormoni masculi in uterul mamei vor alege mai degraba meserii preferate de barbati, precum inginer sau pilot.

O echipa de cercetatori de la Pennsylvania State University au urmarit interesele profesionale ale barbatilor si femeilor cu hiperplazie suprarenala congenitala (HAC), o boala genetica in care organismul produce un nivel ridicat de hormoni masculini.

Desi acestia sunt expusi la androgeni in timp ce se dezvolta, femeile cu HAC sunt genetic de sex feminin si sunt crescute ca femei. Cu toate acestea interesele lor profesionale se potrivesc cu cele prezentate de catre barbati, atat cu HAC cat si fara HAC.

Ele au fost mai putin interesate de locuri de munca precum asistent social sau profesoara decat alte femei.

Cercetatorul Sheri Berenbaum si colegii ei au pus fiecare participant, a carui varsta era intre 9 si 26 de ani, sa clasifice 64 de joburi, in trei categorii: placute, neplacute sau indiferente. Au fost diferente clare in felul in care au clasificat joburile fiecare grup de participanti – femei si barbati cu sau fara HAC.

Cand cercetatorii au grupat joburile pe o scara in functie de joburi care implica lucrul cu publicul, precum asistenta sau profesoara, sau joburi care implica munca cu lucruri, precum tamplar sau chimist, asocierea a devenit clara.

Femeile cu HAC, si barbati din ambele grupuri, s-au aratat interesati de hoburile care implica munca cu obiecte, in timp ce femeile fara HAC au preferat joburile care implica munca cu publicul.

Psihologii, intelegand aceste diferente, incearca sa dezvolte metode pentru a incuraja femeile fara HAC sa incerce locuri de munca in stiinta, tehnologie, inginerie sau medicina.