Nazare a primit asigurari: In aceasta vara se deschide circulatiei primul tronson al autostrazii Timisoara – Lugoj

TIMISOARA. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, s-a aflat, marti, pe primul tronson al autostrazii Timisoara – Lugoj si a primit asigurari ca traficul va fi deschis chiar in aceasta vara, primii trei kilometrii de asfalt fiind deja turnati.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, s-a aflat, marti, pe primul tronson al autostrazii ce leaga Timisoara de Lugoj, el solicitand constructorului sa nu faca rabat de la calitate.

Am vazut ca v-ati tinut de cuvant cu asfaltul. A fost turnat la doua saptamani dupa vizita trecuta. Pana acum toata lumea se plangea de vreme, acum, la 22 de grade nu mai poate sa spuna nimeni nimic de vreme. Cel mult, unii la Constanta pe care i-am prins ieri bronzandu-se (…)Stiti foarte bine care a fost rugamintea pe care v-am adresat-o data trecuta, nu faceti rabat de la calitate. Stiu ca sunteti avansati, stiu ca acesta este unul din loturile de autostrada care este avansat si este foarte bine. Ma bucur ca putem vorbi aici despre o deschidere la trafic inainte de termen, dar in acelasi timp nu aveti voie sa faceti rabat de la calitate”, s-a adresat Nazare sefului de santier, Serban Serbu.

In vara aceasta noi dam drumul la trafic fara nicio problema”, a raspuns Serbu.

Ministrul Alexandru Nazare a venit si cu o veste buna pentru cel de-al doilea tronson al autostrazii. El a spus ca pana la inceputul acestei veri va fi aprobat proiectul la Bruxelles.

Am o veste foarte buna pentru  Timisoara – Lugoj, aceasta este ca din informatiile pe care le am  la aceasta ora, la sfarsitul lunii mai, Comitetul de Monitorizare care va avea loc aici, la Timisoara, cel tarziu la inceputul lunii iunie, ne va da o veste buna de la Bruxelles in privinta aprobarii acestui proiect. Astfel risipim orice fel de zvonuri de pierdere a finantarii pentru Timisoara – Lugoj si ma bucur foarte mult ca suntem intr-un grafic in privinta aprobarii acestui proiect la Bruxelles tocmai pentru a da drumul la rambursare. Dar asta nu inseamna sa nu va respectati promisiunile si sa finalizati acest tronson in aceasta vara”, a mai spus ministrul.

Alexandru Nazare le-a recomandat constructorilor sa nu intre in vacanta pana la formarea noului Guvern si le-a transmis ca a dorit sa isi incheie mandatul asa cum l-a inceput, pe santier.

Din punctul meu de vedere, eu am mai fost aic, dari si pe alte tronsoane de autostrada pentru ca trebuie sa fim foarte atenti, aceste lucrari trebuie monitorizate  atent si nu as vrea sa intrati in vacanta acum pana la preluarea mandatului de catre viitorul Guvern. E o perioada de ceva timp, trebuie sa fiti foarte atenti in aceasta perioada pentru ca nu putem sa slabim din ochi aceste lucrari. Eu o sa imi fac datoria pana la capat si asa cum mi-am inceput mandatul, pe santier, asa vreau sa mi-l si termin si cred ca acesta este modul in care noi, ministrii putem sa impulsionam lucrarile  si trebuie sa impunem un anumit ritm tocmai pentru ca aceste lucrari de infrastructura sunt importante pentru noi”, a mai spus Nazare.

Conform proiectului, primul tronson al autostrazii Timisoara- Lugoj are 9,5 kilometri, iar termenul de finalizare luna aprilie 2013.

Valoarea primului tronson al Autostrazii Timisoara – Lugoj este de 210.369.462, 74 lei (fara TVA) din care contributia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contributia Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.

In cei 9,5 kilometri de autostrada se vor construi patru poduri si sase pasaje, dar si un nod rutier.

Autostrada Timisoara – Lugoj are o lungime totala de 35,125 de kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 1.421.992.279 lei, pentru suma de 983.780.843 lei fiind obtinuta finantarea nerambursabila a Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune.

Autostrada Timisoara – Lugoj va face parte din coridorul Pan-European IV, coridor menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 si 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta si Timisoara – Drobeta Turnu Severin – Vidin – Sofia – Salonic.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Un kilometru, doi kilometri. Un singur „i” daca nu este cu articol hotarat 😛 In ret, articol fain…