‘Metrou’ ca in Leipzig, la Timisoara! Unde ar putea avea statiile? Ultimul anunt al primarului Nicolae Robu

TIMISOARA.  Nicolae Robu nu se lasa. Isi doreste cu ardoare ca Timisoara sa aiba asa-zisul metrou si inca spera ca va veni ziua in care orasul va beneficia de o asemenea lucrare. De altfel, si in bugetul primariei pe acest an au fost alocati 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferata in Timisoara prin introducerea liniilor in subteran.

CITESTE SI: Spectacol GRANDIOS de deschidere in anul in care Timisoara e Capitala Culturala a Europei, cu 731 de puncte de lumina! Ce se pregateste?

Primarul Nicolae Robu a repus ideea pe tapet intr-un interviu live pe Facebook realizat de studenti. Edilul a explicat ca nu e vorba doar de o simpla ‘ingropare’ a liniilor, ci de o amenajare mai complexa.

Pe traseul feroviar dintre Gara de Nord si Aeroport pe care edilul il vizeaza, a stabilit deja si statiile.

Daca le ducem in subteran si ecartul intre sine e la fel pentru garniturile de transport intra-urbane de tip metrou, ca si pentru tren, este pacat sa nu avem si transport intra-urban daca vrem sa ii spunem de tip metrou. Dar nu o retea complexa. Pentru ca la marimea de acum a Timisoarei nu se justifica, dar pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea sa avem si, hai sa ii zicem metrou, care sa aiba statii si la Gara de Nord, in zona Iulius Mall, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din Romania, Openville, care este in curs de constructie. O a treia statie in zona Gradinii Zoologice, in partea de est a orasului si se poate face o deviere inspre aeroport. Aste e conceptul meu si intr-o buna zi vom avea asa ceva„, a spus primarul Nicolae Robu.

Edilul a explicat si de ce nu este adeptul mutarii sinelor de cale ferata in afara orasului.

CITESTE SI: Prima schimbare radicala in Piata Victoriei din Timisoara! Ce se intampla cu pavajul? FOTO!

Intr-o buna zi liniile trebuie duse in subteran pentru ca asta e solutia cea mai rationala, pentru ca, daca le ducem in afara orasului, ce inseamna acum in afara orasului, peste 20 sau 30 de ani, nu va mai fi in afara orasului. Cand liniile de cale ferata au fost pozitionate unde sunt acum, locul era in afara orasului, acum e in mijlocul orasului. Noi deja gandim un proiect de dezvoltare intregrata Timisoara-Arad. Daca ducem liniile cu 15 kilometri inspre Arad, peste 30 de ani, nu stiu peste cati, acolo va fi o zona centrala a viitoarei aglomerari urbane, Timisoara-Arad. Drept urmare solutia cea mai rationala este sa le ducem in subteran„, a declarat Nicolae Robu

Primarul are si o solutie pentru ce se va intampla la suprafata dupa ce liniile de tren vor fi ingropate.

La suprafata se poate amenaja un bulevard ultramodern, cu mai multe benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, cu sase randuri de copaci din 4 in 4 metri, pe o distanta de 10 kilometri. Noi ne putem inchipui ce bulevard am avea in locul liniilor de cale ferata si ce ar insemna el pentru traficul in Timisoara. Plus ca, de o parte si de alta, ar fi dezvoltari ultramoderne, constructii ultra moderne, la doi pasi de centrul istoric. Cate orase din lume ar avea sansa de asa ceva? Cred ca le poti numara pe degete. Noi, iata ca avem aceasta sansa, si intr-o buna zi, probabil ca nu va fi Robu primar atunci, pentru ca nu cred ca imi doresc sa fiu primar asa de mult timp. Din pacate, nu vom avea banii prea curand pentru acest proiect. Intr-o buna zi, tot ce spun eu acum va fi o realitate a Timisoarei„, a afirmat primarul.

Nicolae Robu isi explica incrancenarea in demersul sau legat de ‘metrou’ prin aceea ca in orasul german Leipzig s-a petrecut exact acelasi fenomen. Oamenii n-au crezut in proiect, iar cand s-a desavarsit, toata lumea a fost incantata.

CITESTE SI: Ultimul anunt! Se deschide circulatia pe strada Jiul din Timisoara! La pasaj se desfasoara cea mai importanta lucrare: bolta de beton de sub calea ferata. FOTO! 

Dupa ce am lansat aceasta idee si erau atatea articole care luau in deradere ideea, un cetatean din Leipzig, plecat din Timisoara, mi-a scris sa nu iau in seama toate bazaconiile care se scriu si se spun si sa merg inainte pe acest drum pentru ca in Leipzig s-a facut asa ceva si toata lumea este incantata„, povesteste primarul Timisoarei Nicolae Robu.

Pana la ingroparea liniilor de tren si infiintarea unui metrou, Timisoara ar trebui sa aiba pasajele Popa Sapca si Jiul largite, care vor deveni operationale anul viitor.
Primaria mai planuieste constructia altor doua pasaje subterane, unul in zona Solventul si altul in zona strazii Behela.

CITESTE SI: Ultima veste despre noul pasaj ce va fi facut pe sub calea ferata la Timisoara, in zona Solventul! Uimitor cat de lat si cat de lung va fi

In Timisoara va incepe anul viitor si constructia podului Jiul, da asigurari Nicolae Robu, si va incepe si reabilitarea altor doua poduri din oras.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Lae, o sa se uneasca Timisoara cu Aradul cand va deveni Bocsigul metropola. Asta isi da cu prafuri grele, altfel nu se explica filmele pe care le are :)))

  2. Nici un cuvânt despre o alta mãreata realizare, tranportul in comun pe Bega, de la Turbina la Podul Modos??? Cum ramane cu acesta himera pentru care s-au cheltuit doar pentru ambarcatiuni 2 milioane de euro, din bani europeni ce-i drept??? Cine a facut in acest caz studiile de prefezabilitate, fezabilitate, etc este inca in libertate? Dar cel care a aprobat pretul aberant al ambarcatiunior? La o simpla cautare de producatorii a unor asfel de ambarcatiuni gasesti oferte la preturi stupefiante: http://chelili.en.made-in-china.com/product/SecJMLZOlsRT/China-30-Passengers-Ferry.html?

  3. Daca nu scoatem liniile de tren din oras, cum facem cu trenurile de marfa care tranziteaza in acest moment orasul ? Din cate am inteles, o sa fie linie comuna pentru trenurile CFR si trenul urban – hai sa-i zicem metrou.

    Acuma, hai sa punem pe tapet urmatorul lucru. Ce facem cand un tren de marfa, format din cisterne, ia foc in tunel ? Sau cand deraiaza, etc….

    Cine o sa mai intervina acolo ?

    O propunere ar fi sa facem un inel de circulatie feroviara, trenurile de marfa sa merga pe acel inel si stationare in triajul RONAT iar cele de calatori sa mearga normal prin statiile CFR.

  4. Oamenii viseaza si visele de zii sunt cele mai nastrusnice. Dar pâna la metrau ce ar fi cu niste tranvaie noi si ce e cu vaporetele, care trebuiau sa fie în functie dien vara?
    Daca metrou, atunci unul mic. De exemplu: De la Continental sa înceapa coborârea tramvaielor

  5. Dar ce-ar fi sa inceapa sa construiasca pasaje in continuarea strazilor care se inchid in calea ferata? S-ar crea legaturi excelente nord-sud si n-o sa mai spuna nimeni atunci ca linia de tren incurca si trebuie mutata in subteran.

  6. eu propun sa faca niste galerii prin care sa bage apa si sa circulam cu vaporasele pana la aeroport… declar sesiunea de brainstorming deschisa acum ca a inceput campania electorala si toate aberatiile pot fi promise…

  7. Primarul Timisoarei cred ca a inebunit de tot. In loc sa se ocupe de nevoile timisorenilor, iliminatul tradal, curatenia orasului, ingrijirea spatiului verde, eliminarea poluarii din oras, el umbla dupa metroul dintre gara de nord si aeroport. Atunci de ce se mai largesc viaductele, circumvalatiuni si Popa Sapca? Aruncam cu banii? Asta este stilul mafiot importat de la italieni, de aici se fura bani grei.
    Primarul Nicolae Robu dezamageste pe toata lumea , este incapatanat si face foarte multe greseli pe banii nostrii, ex vaporasele de pe bega care ruginesc si au costat o avere. rusine Timisoara are nevoie de un primar adevarat nu un de om vandut mafiei.

  8. Ideea este excelenta.Insa greu realizabila.As dori sa apuc ziua aia.

    • Esti dus cu pluta, cum sa faci metrou la oras cu 350.000 de locuitori. Metroul cu 4 statii :)) daca ai avea 5 statii te trezesti pe camp. Nimeni in lume nu face metro in orase sub 800.000 – 1.000.000 de locuitori!

      • Absolut corect.

  9. Metroul imi surade cu exceptia sa se inchida un inel de metrou usor de suprafata deviat prin zona de Sud unde este retea feroviara activa si care sa fie extinsa sa faca legatura cu aeroportul in primul rand, atfel e degeaba. In subteran isi are loc doar pe cativa km de tunel in zona centrala in rest pe la suprafata ca e loc suficient, sa se bage bani in reabilitare, extindere, intermodal aeroport si garnituri de metrou, ce tare suna :))

  10. Văd că lui Robu îi revine, ciclic, această idee irealizabilă la Timișoara (pe motiv de lipsă de bani, în primul rând; un metrou ar costa vreo 20 de miliarde de euro numai pentru realizarea galeriilor), cu toate că a fost valabilă pentru Leipzig. Degeaba-i scrie unul stabilit acum 20 de ani acolo să nu se lase etc. Nici particularitățile solului din Timișoara, argilos, provenit din vechile mlaștini nu permite o asemenea inițiativă. Mai mult ca sigur că la săparea galeriilor s-ar părbuși o grămadă de clădiri din oraș. În altă ordine de idei, remarc cum Robu aruncă cu lopata banii publici pe tot felul de planuri de „pre-fezabilitate” și fezabilitate, sume aberante pentru planuri care-i mângâie lui pipota și cam atât. Neavând fondurile unui oraș vest-european, acești bani sunt ca și aruncați pe geam. În loc să se ocupe de problemele imediate ale orașului, să vadă ce mizerie e pe străzi, ce jalnic arată fațadele clădirilor vechi – mereu se văicărește ca o babă că n-ar avea bani decît pentru a reabilita vreo 5-6 clădiri din centru – Robu visează planuri faraonice. Asta numai și numai din dorința de a epata, de a lăsa și el ceva în urmă (da, orice melc lasă în urmă-i o dâră de bale), de a fi lăudat, de a fi pe placul lumii. Timișoara nu are nevoie de un primar megaloman, îngust la minte, care toacă banii orașului într-o veselie. Sper ca individul acesta să dea socoteală într-o bună zi pentru prăpădul făcut în bugetul orașului pentru că nu-i deloc a bună ce se întâmplă cu finanțele locale.

  11. Interesant, dar oare daca se fac pasajele noi de care tot vorbeste robu si cele existente adică jiul si popa sapca acel metrou pe unde mai trece ? Probabil vom desfiinta aceste pasaje ca doar nu va merge pe sub ele. Nu sunt in stare sa faca o centura, sa puna semafoare de exemplu cele dintre poate mare si mihai eminescu la intersecția cu of brătianu au fost puse pt trecerea de pietoni acum au desființat trecerea de pietoni. A halucinant si noi vrem metrou si tren in subteran.

  12. Mai degrabă in cimitir pentru politicieni din calea ferată actuala sa nu le mai puna nimeni flori cu doar apa trasa din trenuri peste ei.

  13. Iara nu i-ati dat medicatia??

  14. Cred ca ar trebui sa avem o sosea de centura,este mult mai importanta.

  15. Pe tzepar nu il intereseaza metroul, ca nu se va face in cursul vietii sale. Il intereseaza doar spaga de la studiul de fezabilitate. La fel face si un alt primar de la Galati care vrea studiu de fezabilitate pentru tunel pe sub Dunare.
    Pur si simplu niste tzepari pe bani publici…

  16. Proasta natie de oameni majoritatea de pe aici,mai bine nu facem nimic; stam si comentam…..exact ca-n Las Fierbinti, filmul ala. Dar nu lasam nici pe altii sa faca daca pe noi nu ne duce capul !

    • Doar atat (relativ la „proasta natie …” (cam dur, nu?) s.a.m.d. si la afirmatia … nu lasam nici pe altii sa faca daca pe noi nu ne duce capul … mi-as pune si urmatoarele intrebari in plus sunt:
      – catva costa,
      – cine o va proiecta si o va realiza si in cati ani,
      – dupa predare, care va fi eficienta estimata si realizata?
      (orice investitie pe fonduri EU trebuie sa-si dovedeasca eficienta)
      In rest, totul este OK; (eu maine mi-si lua un AUDI Q 7 dar nu am bani).

      • Vaska, tu din natie faci parte?

  17. BUNA TIMISOARA BUNA ROMANIA SUNT UN DIPLOMAT METROREX GENERAL DE POLITIE TOATE SEMNELE DE ARMA INCADRARE DIRECTA FIN DE SKEY EURO DE GENERAL DE POLITIEDOMNUL ZAMPIERON GIUSEPE RENZO MEMBRU EUROPEAN PE OCCIDENT INALTIMEA SA DOMNIA SA E INSARCINAT CU BANII SOLDATILOR ,PRESEDINTILOR SI MINISTRILOR PE CONTINENTUL EUROPEAN INSARCINAT DE UNIVERSITATEA OXFORD KATRALIONAR IN EURO LA INFINIT DUMNEZEU IN CASA LUI SI ALOCAM FONDURI PRIVATE PENTRU TOATE METROURILE A ORASELOR DIN ROMANIA AI INTELES VASKA CA SUNT BANI DIN ANUL 2016 SUNT BANII CONTINENTULUI EUROPEAN CE II CONDUCE ZAMPIERON INALTIMILE SALE SI OPERAII FINI DE ZAMPIERON PADOVA ,LUGOJ SI HUSI DE VASLUI CE TOT NOI AVEM IN SUBORDINEA NOASTRA 1674 DE UNITATI PRIVATE IN ROMANIA CE AM RIDICAT ECONOMIA DE 5,2 % PRIN PRIME BUNE SI SALARII BUNE LA ROMANI LUCRIND LA AGRICULTURA ARIND ANUL TRECUT TOATE CELE 7 MILIOANE DE PIRLOAGE A ROMANIEI SI MUNCIND LA ARTERE DE IRIGATII DE ANUL TRECUT CA MAM RUGAT LA DOMNUL ANUL TRECUT CIND AU VENIT BANII SOLDATILOR IN 11 FEBRUARIE 2016 CONTINENTULUI EUROPEAN SA MA LASA SAMI AR PAMINTURILE IARNA SI DOMNUL MA ASCULTAT NU A DAT GER A DAT PLOAIE LINISTITA SI AM INCEPUT PRIMA DATA CU BANI IMPRUMUTATI IN IANUARIE DAR STIIND BAZINDUMA PE MUNCA MEA DIN ZAMPIERON ROTTAMI CA TREBUIAU SA APARA BANII SI AU APARUT IN FEBRUARIE 2016 SI PINA IN FEBRUARIE AM MUNCIT INVESTIND IN TRACTOARE COCOR DIN BANII LUI NASUL PRINT VALENTIN CEAUSESCU INALTIMEA SA CU 6 MILIARDE EURO SI INTRO LUNA IAM DAT IMPRUMUTUL INAPOI SI ACUMA VENITUL MEU ANUNTAT ESTE DE 12 KATRALIOANE EURO SI TRE SA MAI DEA CAM MUNCIT CU TEASTA INCA 8 KATRALIOANE EURO DOMNUL ZAMPIERON GIUSEPE RENZO FRATELE LUI DOMNUL DIEGO ZAMPIERON MEMBRU EUROPEAN PE EST INALTIMEA SA SI AM DONAT BANI PENTRU O MIE DE SPITALE ANUL TRECUT DE LA TEMELIE DONATE STATULUI DACA ATI URMARIT STIREA MINISTRULUI SANATATII PNL PISLARU ,SI IN CONTINUARE DRAGI TIMISORENI SUNT DIPLOMAT ANL SI CONSTRUIESC DE ANUL TRECUT APARTAMENTE IN 2016 CIND AM INCEPUT SAU FINALIZAT LA CHEIE 10 000 DE UNITATI APARTAMENTE SI IN 2017 110 000 DE APARTAMENTE LA CHEIE IN DECEMBRIE LA BILANT CU TAXA GRATIS PENTRU LOCUITORI A APARTAMENTELOR CU PAROLA ARIVO SALE PIPER A DOMNULUI ZAMPIERON INALTIMEA SA PRIMA DATA INTRA IN APARTAMENTE VIRSTNICI HANDICAPATII ESUATII DE PE STRADA CEAU PIERDUT LOCUINTELE LA AGENTUL TERMIC CA ASTA E DORINTA NOASTRA SA FIE FERICITI IN CASA LOR SI SA IASA IN RACLA DIN CASA LOR DOAMNE AJUTA ,IN CONTINUARE TIMISOARA SUNT UN DIPLOMAT DE RAFINARII TOATE 11 RAFINARII SUNT ALE NOASTRE A ZAMPIERONILOR CE AM IMPINS CHINEZU CU DATORII 0 CATRE STATUL ROMAN CA LEAM ACHITAT MILIARDE DUPA KAZACII ASTIA CAU FURAT TARA .NUMERE DE TELEFON ZAMPIERON GIUSEPE RENZO 00393357181140 PADOVA SI APARTAMENTUL DOMNULUI ZAMPIERON IN COTUL MIC LUGOJ PE MALUL TIMISULUI LA SCARA FOSTELE ELECTRICE ETAJUL 4 APT 11 .DOMNUL DIEGO ZAMPIERON 00393357181141 PADOVA EL NU ARE APARTAMENT LA LUGOJ DAR LA VIZITAT DE N ORI DIN 2002 DE CIND NEAM IMPRIETENIT IN LUGO .SI AL 3 FRATEL FITI ATENTI ZAMPIERON GIULIANO MEMBRU AMERICAN A UNIT CUBA CU AMERICA STITI STIREA DIN 97 EL E MEZINUL INALTIMEA SA 00393357181139 .SI NR MEU 0787604214 VA IUBESC CU DRAG TIMISORENI EU SUNT SUPERWAIZERUL O ZI LA QURYNG SCHIMBUL GALBEN DE L CONTINENTAL AP ANVELOPE TIMISOARA FOSTUL UMT VA SALUTA MOLDOVEANU

    • S-a dat drumul la consumul de etnobotanice sau esti pe pafuri dure???

  18. Pentru un climat de speranta si certitudinea unei convietuiri linistite intr-un oras modern si civilizat , este imperios necesar ca d-l Robu sa fie examinat de o comisie medical alcatuita din specialisti psihiatri si psihologi ! ! Doar cu avizul acestora ar mai putea ocupa functia publica pentru care si-a dovedit incopatibilitatea .

  19. Pentru un climat de speranta si certitudinea unei convietuiri linistite intr-un oras modern si civilizat , este imperios necesar ca d-l Robu sa fie examinat de o comisie medical alcatuita din specialisti psihiatri si psihologi ! ! Doar cu avizul acestora ar mai putea ocupa functia publica pentru care si-a dovedit incopatibilitatea .

  20. „Unde ar putea avea statiile?” La Leipzig.