Incompetentul Ioan Goia va mai fi director la RATT cel mult 2 luni? Anuntul primarului Nicolae Robu

TIMISOARA. Primarul Nicolae Robu se plange a mia oara de incompetenta directorului Societatii de Transport in Timisoara, dar si de cea a echipei sale, si anunta iarasi ca il va indeparta pe Ioan Goia de la conducerea RATT.

CITESTE SI: Robu despre Armoniile care raman intepenite-n drum la Timisoara: Aceste tramvaie sunt excelente, dincolo de hiba marunta cu suruburile care se foarfeca la socuri 

Dupa ce ani de zile n-a fost in stare sa-l demita, invocand tot felul de motive, de la interminabilul mandat care ‘expira in cateva luni‘ si pana la decizia adunarii actionarilor in care nu se poate impune, acum primarul sustine ca ‘sfarsitul e pe-aproape’. Ofera si un orizont de timp: cel mult 2 luni.

In curand va fi momentul unei schimbari mari la RATT, astfel incat sa asigure saltul calitativ. Nu va pot spune exact cand, ci intr-un orizont de 2 luni„, lasa Nicolae Robu sa se inteleaga ca va fi momentul in care destinul societatii de transport din Timisoara va lua o alta intorsatura.

Pana atunci, edilul sef al Timisoarei abate inca un sir de reprosuri la adresa conducerii RATT.

Am cerut actualei conduceri, care in ochii mei e decazuta definitiv si ireversibil, sa faca un studiu prin care sa se demonstreze ce trasee trebuie sa existe in sistemul de transport public al Timisoarei. Fluxurile sunt cu totul altele acum, or noi operam cu aceleasi trasee de 40 de ani. Mi s-a spus ca e aproape gata, dar niciodata nu mi s-a spus si ca l-au declansat. Am mari indoieli, ca nu mai cred ce spune. Am cerut plata cu telefonul, nu e rezolvata nici astazi. Fapt e ca noi, la sistemul de parcare, am rezolvat problema pseudo-instantaneu, aici exista solutii arhi cunoscute pentru plata cu telefonul pe transportul in comun, exista si solutii pentru depistarea celor care nu platesc, nimic„, a spus Nicolae Robu.

Primarul s-a plans din nou de proasta gestionare a mijloacelor de transport si de frecventa acestora.

CITESTE SI: Nicolae Robu mai vrea un mandat la Primaria Timisoara. ‘Asa ar fi normal, ca anul 2021 sa ma gaseasca pe mine primar’ 

Se sta foarte mult in statii. Sunt linii precum linia 33, care functiona in Timisoara foarte bine, dar ajungi sa stai zeci de minute. E mult mai mare aglomeratia, dar chiar pe traseul 33 sistemul de trafic management functioneaza destul de bine si e inadmisibil sa circule un autobuz ca 33 atat de rar. Vad frecvent, umbland prin oras, oameni multi in statii. Despre afisarea timpilor, el ( Ioan Goia, director RATT, n.r.) nu intelege. El imi spune ca ar insemna sa facem pasi inapoi (daca nu se afiseaza timpii, n.r.). E la mintea cocosului ca e stupid sa afisezi niste timpi numai pentru ca ii poti afisa. Pe anumite trasee e o imposibilitate sa afisezi un timp valid. Si acolo trebuie sa afisezi altceva, si sa ii spui cetateanului unde este autobuzul respectiv si el apreciaza aproximativ cat mai are de asteptat. Daca nu ai benzi dedicate, e imposibil sa apreciezi timpii. Trebuie data alta informatie. Pe liniile de tramvai unde nu e aglomeratie, acolo pastram afisarea timpilor. Nimeni nu are pretentia sa fie valabil farmaceutic. In Germania se poate cu foarte mare precizie. E deranjant sa fi luat de prost, sa ti se spuna ca ai de asteptat foarte putin si apoi sa se spuna ca mai ai de asteptat inca o data cat ai asteptat. Vad frecvent autobuze articulate si 3 calatori. Societatea de trasport nu vede? Nu vede nimeni sa puna pe acele linii mijloace mai mici, in intervalele de timp in care nu sunt calatori?„, s-a intrebat retoric edilul.

Primarul da din nou vina pe birocratie si pe situatia ‘complicata’ din regia de transport.

Avem situatia la RATT. A fost in permanenta extrem de complicata si din foarte multe puncte de vedere, nu ma faceti sa spun <greaua mostenire>. Situatia in care am preluat RATT era una dezastruoasa. Uitandu-ma in urma, consider ca am decis corect. Daca lucrurile ar fi fost altfel din punct de vedere economic si nemultumirile ar fi fost vizavi de cum decurge transportul public in oras, atunci schimbarea ar fi fost facuta mai demult.
Acolo nu e vorba de director, el s-a si inconjurat de oameni incompetenti. Nu am vazut niciun angajat al RATT, din echipa lui, ceea ce vedem fiecare dintre noi? E clar ca lucrurile nu mai pot continua asa. Eu v-am spus ca intotdeauna evaluez lucrurile cu foarte multa atentie si nu actionez la suparare, dar la RATT o sa vina in curand si schimbarea. Dar pana cand vine schimbarea, evident, ca directorul trebuie sa isi faca datoria si subalternii trebuie sa il asculte„, a mai adaugat Robu.

Cat priveste solutia unui management privat la Societatea de Transport, Nicolae Robu nu crede in ea.

Nu stiu daca e o solutie managementul privat. S-a incercat si la nivel national. Eu prefer o solutie in care sa folosim principiile managementului privat, in contextul legii si sub autoritatea noastra ca actionari„, a conchis primarul.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Puteti sa scrieti corect, sa nu mancati litere sau sa adaugati altele si textul sa fie greu de descifrat?

  2. Buna ziua. Numele meu este Calu Valentin si sufar de penisum giganticus in faza terminala. Va rog din suflet sa ma ajutati. Sunt disperat. De exemplu, ieri, i-am spart ovarele lui Erectil Iantu. Va multumesc!

  3. Nu se vrea schimbare ,lasă că merge și așa . altele sunt interesele …