Greva la Filarmonica Banatul din Timisoara. De ce protesteaza artistii?

TIMISOARA. Concert simfonic si protest, vineri seara, la Filarmonica Banatul din Timisoara. Artistii vor fi in greva japoneza si vor purta banderole albe, in semn de protest fata de propunerea de a fi scoasa ora de muzica din programa scolara. Artistii isi exprima dezaprobarea si pledeaza pentru mentinerea acestei materii.

„Este initiativa sindicatului si a doamnei profesor Viorica Balteanu, in semn de protest fata de scoaterea orei de muzica, in primul rand, dar si pentru cea de latina. E o mare greseala, atat timp cat in vremurile noastre se mizeaza pe stiintele umaniste. Sunt tari civilizate, precum America, in care se sustine examenul de Bacalaureat din muzica si din sport, iar noi scoatem aceste materii. Sustin actiunea colegilor mei, este un fel de greva japoneze si vrem sa tragem un semnal de alarma, pentru ca nu e normal sa scoatem anumite materii din programa scolara”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Ioan Garboni, directorul Filarmonicii Banatul din Timisoara.

Intr-una dintre variantele propuse pentru planul de invatamant este prevazut ca ora de Educatie Muzicala saptamanala sa fie scoasa din programa pentru elevii din clasele a VIII-a, la fel si ora de Educatie plastica pentru clasele a IX-a.

In ceea ce priveste limba latina, care in prezent se studiaza o ora pe saptamana in clasa a VIII-a, aceasta este scoasa din toate cele trei planuri propuse pentru gimnaziu.

Dupa ce timp de cateva saptamani s-a aflat in dezbatere publica, din 23 ianuarie pana in 7 februarie, vor fi analizate propunerile primite in cadrul procesului de consultare si revizuirea proiectului de plan-cadru.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Se tinde cu aceste aberatii,de a scoate muzica din programa,catre o Romanie needucata.Cine are acest interes?

  2. Atât de mult se comprimă programa de studiu la gimnaziu și liceu până când nu va rămâne nimic semnificativ. Oricum, partea umanistă a programei este tot mai restrânsă, fiind considerată „nesemnificativă”, hotărâri luate de tot felul de retardați și semi-analfabeți ajunși prin Parlament sau pe la ministerul învățîmântului. Latina este singura noasatră legătură concretă și lingvistică cu latinitatea noastră. Ar trebui să se predea mai departe și la liceu. Alte țări, care au mult mai puțin în comun cu limba latină nu au abandonat-o. Dau ca exemplu Ungaria, unde latina figurează la loc de cinste în programa de studii liceale. Se vede că românii trebuie să fie conduși spre abrutizare crescândă, să ajungă să nu mai fie capabili să gândească, pentru că un popor de imbecili este mult mai ușor de controlat.

  3. La ce dracu am folosit sau m-a intrebat cineva de limba latina, cine vrea sa o invete sa o faca in particular. La muzica daca nu am talent de ce sa fiu terorizat ca vezi doamne trebuie sa fiu, la fel si desenul. Romanul s-a nascut poet si de aceea este in …………… Cei cu care ne mandrim majoritatea sunt IT, ingineri , medici . Sa nu umplem curiculara cu balast. Americanii nu stiu de Mont Blanc dar sunt cu 550 de ani in fata noastra si cei care predau si sustin latina se uita si isi ling buzele dupa americani , nemti , japonezi .Latina parca este o limba moarta

    • Orele de ed. muzicala si ed. plastica sunt singurele care dezvolta creativitatea atat de necesara in toate domeniile(tehnologic, politic, economic si social). De aceea in tot invatamantul din Europa de Vest si America aceste ore fac parte din planul cadru in proportie deja mai mare decat exista astazi la noi.

  4. Nu-s mai pionerii sa-i plateasca

    • Ai perfecta dreptate, KUKU! Astia nu mai inteleg „k” noi ne-am emancipat si am vrea sa stim unde sa facem „shopping” in Europa, despre cele mai „trendy” „branduri” de „fashion” din Mall si despre cele mai „cool” cluburi si baruri. Poate ne introduc la „educatie interculturala” macar un capitol despre cele mai de „fitze” saloane de „mani-pedi”!!!

  5. Sunt IT-st de specialitate,dar nu-mi place sa fiu cel incult si dur.Latina=cultura,muzica=trezirea emotiei si innobilarea persoanei.Vorbesc chiar de cei fara talent.Printre spectatorii Filarmonicii se numara multi medici si chiar IT-sti sensibil.