FOTO EXCLUSIV cu primul tramvai reabilitat! A ajuns la Timisoara. Cand intra in teste?

TIMISOARA. Primul tramvai al Timisoarei, care a fost reabilitat la Arad, a ajuns deja in capitala Banatului, in acest sfarsit de saptamana, conform contractului, asa cum anuntase primarul Nicolae Robu. Cea de-a doua garnitura e si ea pe drum.

Vechile tramvaie, modernizate aproape 100%, sunt aduse la Timisoara pe platforme de tiruri. Potrivit edilului-sef, cel mai probabil luni noaptea vor intra in teste pe strazile din oras, dupa ce vor fi montate.

tramvaie-noi-wm (1)

„E pe drum si cel de-al doilea. A sosit doar cel din Arad. Ele se transporta dupa un orar aprobat, va ajunge si cel de la Pascani. Probabil ca luni spre marti noaptea le vom testa, asa e programat. Arata foarte bine, nu e nimic care sa nu fie nou, in afara de sasiu si roti. Pana si osiile au fost schimbate, chiar daca initial nu era acesta planul”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.

tramvaie-noi-wm (3)

Noile tramvaie au camere video, scaune cu incalzire si aer conditionat. Calatorii vor putea sta pe Internet pe timpul calatoriei, in garnituri fiind montat WiFi gratuit, insa doar pentru cei care au carduri RATT.

________

UPDATE: A ajuns la Timisoara si cel de-al doilea tramvai modernizat, cel din Pascani. Potrivit primarului Nicolae Robu, garniturile vor intra luni noaptea in probe, pe strazile orasului, urmand sa fie introduse in circulatie daca nu apar probleme la testari. 

***

Tramvaiele second-hand ale Timisoarei au fost reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie 2014.

480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.

In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu. Primarul Nicolae Robu a anuntat ca va trimite si alte garnituri la modernizare.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. nu sunt dezechilibrate doar cu rotile acelea?
    nu trebuiau sa aibe mai in fata rotile amplasate?
    sunt curios cum se misca pe sine

    • BAI,DACA MAI AUD M-E UTA ARAD,VA BLESTEM SA VA IA FOK TRAMVAIELE,FABRICA IN CARE S-AU REABILITAT ESTE CHIAR IN ZONA UTA-PULELOR,JUMATATE DIN TIMISOARA SUNTETI VINITURI,UN CIMISOREAN JET BET JET,AR TREBUI SA INCURAJEZE INFRATIREA CELOR DOUA ORASE-COAIELOR.SA DAM MUJ-E IMPREUNA LA MITICI.CE DRAK TOT AVETI?

  2. Asta e „remorca” !!!

  3. Mie mi se pare uimitor ca s-a ajuns la punctul in care se prezinta un tramvai si vine un oarecare sa comenteze pozitionarea rotilor si sa chestioneze miscarea lor pe sine…. Oau! Clar exista oameni care gasesc ceva de comentat in orice… Va indoiti de ingineri si proiectanti care au facut un lucru bun in mod clar…

  4. ca vedem permanent ce bine se proiecteaza totul in jurul nostru, si vedem cum nimeni nu e vinovat de erori. In plus,
    sau in primul rand, asta e un loc de comentat 😀

  5. Daca era caruta….. rotile erau mai in fata.. si daca te uitai si la alte modele realizate in ultimi ani.. ai sa gasesti rotile fix exact cum nu ti-ai imaginat tu.

  6. Cu mirosul din tramvaie oare se rezolvă ? Propun ceva aerisire cu un ventilator cât casa are arunca aerul afara și o altă aerisire cu unul ce aduce aer de afară (filtrat dacă nu e prea mult de cerut).

  7. „Specialistii” au lovit dinou. Nici macar linia designului nu a putut fi tinuta. (vezi linia geamurilor).

  8. Dacă facem… de ce facem? Dacă nu facem… de ce nu facem? Atât de bine ne pricepem la comentarii… În condițiile în care în România abia se mai produce ceva (cu excepția Dacia, a câtorva companii din Vest și a câtorva combinate / foste ”întreprinderi”), când auzim comentarii gen ”linia designului” / ”cutii dezechilibrate” îți vine să te dai cu capul de pereți. Voi știți cât s-a muncit la tramvaiele acestea? S-a depus un enorm efort pentru a fi finalizat într-un an, în condițiile în care orice producător străin îți dă ”timp” de gândire cel puțin 3 ani pentru a termina un proiect de modernizare/fabricare tramvai…

  9. mda. am cerut prea mult. la noi nu se poate si frumos si bun. decat prost si urat…

  10. Scump si urat fata de ce exista azi in lume.
    De ce era nevoie de scaune incalzite, internet samd si cat au costat per tramvai aceste „imbunatatiri”?
    Partea proasta e ca timisorenii s-au obisnuit sa fie jefuiti de alesii lor.

    • Venirea ta pe lume a fost si scumpa si urata, „alef”-ule!!! Ca sa nu te imolnavesti la oua, sau prostata, mai Alef, de aia e bine sa ti se incalzeasca dosul…. in plus, in timpul calatoriei navighezi si pe internet, boule! Partea buna si frumoasa este ca timisorenii nu numai ca nu pot fi catalogati drept „jefuiti”, ba din contra, ei sunt fericitii utilizatori ale unui produs vechi adus la conditii moderne, actuale. Abia astept sa pot calatori cu ele! Sunt mandru ca sunt timisorean!