Fara miscari bruste pe malul Begai! Cine urmareste de la distanta vaporasele din Timisoara si ce ‘vedete’ a DESCOPERIT? FOTO!

TIMISOARA. Pentru ca nu cumva timisorenii cu ‘vandalismul in sange’ sa dea atacul la vaporasele care asteapta deja de multa vreme pe Bega sa porneasca in cursele regulate pentru calatori si sa provoace distrugeri, au fost luate noile masuri suplimentare de supraveghere, asa cum a fost stabilit in proiectul de reabilitare a malurilor.

camere-supraveghere-vaporase (3)
Se monteaza camere video care vor monitoriza orice miscare in zonele in care sunt ancorate acum ambarcatiunile, dar si in celelalte statii de pe canal.

Practic, malurile Begai vor fi tinute sub observatie.

camere-supraveghere-vaporase (1)
Imaginile de pe camere au o rezolutie foarte buna si sunt conectate la harduri cu capacitate mare de stocare.

Din primele teste efectuate reiese ca locurile in care sunt amplasate dispozitivele sunt cu adevarat bine monitorizate. Mai in gluma, mai in serios, utilizatorii forumului RATT, unde au fost postate primele cadre capturate de camere, spun ca imaginile sunt intr-atat de bune incat se pot identifica si eventualele defectiuni ale bicicletelor care trec pe malul Begai pe pista din dreptul pontoanelor.

camere-supraveghere-vaporase (4)

Primii boschetari, vedete pe imaginile capturate in statiile de vaporetto, la Timisoara!

In privinta pornirii sistemului de transport in comun cu vaporasele pe Bega se pare ca va mai curge multa apa pe canal pana cand ambarcatiunile vor intra in program. Pana atunci, unora dintre statii le-a fost gasita o alta functiune.

camere-supraveghere-vaporase (2)

La scurt timp dupa instalarea unora dintre camere, imaginile au scos la iveala o trista realitate. In statii, pe bancutele din lemn, boschetarii si-au facut culcus. La cea de la Badea Cartan, mai multi vagabonzi au demontat neoanele, ca sa nu-i deranjeze lumina, si dorm linistiti in noul adapost.

boschetari-dorm-statieSursa foto: Forum RATT

Va reamintim, la ultima sedinta in plen a consilierilor locali a fost decisa trecerea celor 7 vaporase din administrarea Primariei in cea a Regiei de Transport.

CITESTE SI: Vaporasele de la Timisoara, preluate de RATT. Cand porneste, in sfarsit, transportul in comun pe Bega?

Contractul prin care vaporetele au fost date in administrarea Regiei de Transport va fi valabil pentru urmatorii cinci ani. In tot acest timp RATT va trebui sa asigure, pe propria cheltuiala, reparatiile la vaporete, paza acestora si sa anunte Primaria in cazul in care vor exista cereri pentru inchirierea vaporaselor.

Odata cu preluarea celor sapte vaporete, tot RATT-ul are obligatia de a obtine toate avizele necesare pentru ca activitatea sa se desfasoare in conditii impecabile.

Regia Autonoma trebuie, de fapt, sa mai obtina aprobari de la Autoritatea Navala pentru a se putea incepe transportul in comun pe Bega.

Asadar, cel mai probabil, este de asteptat sa mai treaca saptamani bune, poate chiar luni, pana cand vom lua vaporasul, in locul tramvaiului sau troleibuzului. Cu alte cuvinte, in cel mai bun caz, cursele regulate de calatori ar putea porni pe canal in toamna.

In acest rastimp, ambarcatiunile vor sta ancorate la podul de la Mihai Viteazu si la cel de la Autogara din Iosefin, iar reprezentantii regiei se vor ruga sa nu se degradeze.

Cand se va da verde la transportul in comun pe Bega, n schimbul unei curse cu vaporasul, indiferent pe ce distanta, timisorenii vor plati un leu.

vaporas-Decebal-timisoreni (18)

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. pai si ce nu e bine stim cu totii ca unii dintre „concetatenii” nostri sunt certati cu bunul simt.

  2. foarte bine au facut ca au pus camere. se vede perfect

  3. Transportul in comun cu vaporasul e o masura falimentara: la viteza MAXIMA de 15 km/h, cine drac’ se duce vaporasul ? Mai dureaza trasul la tarm si ancorarea, iar navigabili sunt 15 km. Nu pot trece doua una pe langa alta ! Iar pentru agrement erau bune si doua ! Noroc insa ca avem un primar dus cu pluta. Poate ducem traseistele sa se dea in barci.

  4. Interesant podul de vaporetto peste Bega.
    Cand se asfalteza acoperisurile?

  5. totusi neavand intersectii,semafoare si „bizoni” eu cred ca o sa fie ok si daca ar fi doar pt.agrement si tot e bine.

  6. Statiile sunt proiectate si mai ales realizate de niste ageamii. Cand ploua, toata apa de pe acoperis si de pe scandurile orizontale ce tin loc de perete se scurge in statie. A fost oare o masura sa fie descurajati boschetarii, sau cei care se adapostesc temporar in statie? Nu inteleg care este problema ca se adapostesc acolo, peste tot o fac, in toate statiile de transport in comun. In alte tari, celor care sunt dependenti de droguri primaria le se pun la dispozitie locuri special amenajate cu seringi sterile unde isi pot satisface viciul in siguranta. Cu banii aruncati in vant pe aceste vaporase puteau fi demarate niste programe sociale substantiale pentru acesti napastuiti ai soartei, nu credeti?

  7. aveti si la voi un primar de kkt ca si la noi.avem apa linga noi dar plaja e dar bazinele cu valuri sint goale ca nu le-a reparat nimeni .