Emil Boc si Anca Boagiu la Timisoara: Peste un an si jumatate ajungem mai repede la Lugoj, pe autostrada!

TIMISOARA. Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor Anca Boagiu au inaugurat santierul unei noi autostrazi care urmeaza sa se construiasca in judetul Timis. Este vorba despre tronsonul Timisoara-Lugoj cu o lungime de 35 de kilometri.

Odata ajuns pe santierul Autostrazii Timisoara – Lugoj, premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor Anca Boagiu s-au interesat care sunt etapele lucrarii si care este termenul de finalizare, apoi Emil Boc si-a exprimat dorinta de a vedea utilajele la lucru mai indeaproape. Cand s-a convins ca intr-adevar, utilajele lucreaza, premierul a exclamat: „Am crezut ca e numa asa, ca sa fie in poza, dar m-am convins ca e adevarat, se lucreaza„. Apoi s-a indreptat inspre cativa muncitori, sa ii salute, dar acestia, cand l-au vazut pe seful Guvernului, au rupt-o la fuga. „Baieti, stati, unde fugiti, vreau sa vorbesc cu voi„, a strigat dupa ei Boc care s-a dus glont, pe marginea drumului, pe dupa un utilaj sa ii salute pe constructori.

Apoi, premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au vorbit despre proiectul Autostrazii Timisoara – Lugoj, dar si despre alte proiecte mari de infrastructura din vestul tarii.

Astazi, practic demaram lucrarile la 65 de kilometri de autostrada, ne referim la Nadlac- Arad, componenta 1 din Timisoara-Lugoj si vom merge la Orastie – Sibiu. 65 de kilometri de autostrada pleaca in constructie, astazi, valoarea fiind de 435 de milioane de euro cu TVA si e o dovada a faptului ca Guvernul si Ministerul Transporturilor se pricep la fapte si mai putin la vorbe. De asemenea, anul acesta, pana la sfarsit vom avea in circulatie 132 de kilometri de autostrada. Astazi, pe 90 deja se circula. Cu ajutorul dumneavoastra, cei 32 de kilometri de autostrada de la Arad la Timisoara vor fi gata pana la sfarsitul anului. Aceste masuri nu pot fi contestate de nimeni, se pot vedea in teren si e o dovada a pragmatismului Ministerului Transporturilor si a capacitatii lui de a aduce fonduri europene pentru Romania. De ce sunt importante aceste lucrari pentru dumneavoastra, pentru zona? Asa cum am spus, Timisul si Aradul aduc cele mai importante resurse bugetare in materie de infrastructura in Romania in momentul de fata„, a declarat premierul Emil Boc, pe santierul Autostrazii Timisoara-Lugoj.

Seful Guvernului a vorbit si despre obiectivele pe care le are Executivul pentru perioada urmatoare in privinta absorbtiei fondurilor europene.

Obiectivul nostru e sa depasim, in 2012 procentul de 20% de absorbtie a fondurilor europene si aici ma refer la bani deja returnati de la Uniunea Europeana nu doar la banii platiti de Romania si trimise facturile la Uniunea Europeana, ca rambursari. Romania, prin fondurile europene poate avea o sansa sa amelioreze aceasta cadere a prognozei de crestere economica, asa cum se arata in momentul de fata in majoritatea tarilor din UE. Nu in ultimul rand, apreciez pragmatismul ministrului care vorbeste mai putin si face mai mult”, a subliniat Boc.

Si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a facut unele referiri la tronsoanele de autostrada din vestul tarii.

Astazi e un moment important pentru ca ceea ce cu totii asteptam de foarte multi ani s-a intamplat. Suntem pe al treilea tronson de autostrada, pe Timisoara – Lugoj. Ceea ce am spus la inceputul mandatului, ca facem autostrada de la Nadlac pana la Sibiu se intampla. Sunt 65 de kilometri care sunt demarati astazi. Ceea ce este important este ca in acest moment cream infrastructura pe care o asteptam de atata timp, dar si locuri de munca, aducem bani pentru economia romaneasca„, a spus Boagiu.

Ministrul Transporturilor nu a uitat si de celelalte investitii in infrastructura din Timisoara , in special de centura de Sud a orasului.

Aici, la Timisoara, sunteti foarte norocosi pentru ca sunt foarte multe proiecte de infrastructura. Stiu ca va intereseaza ce se intampla cu centura, s-a semnat studiul de fezabilitate, ea va fi finantata pe bugetul 2013- 2014 pentru partea ramasa in executie. Mai avem legatura Arad-Timisoara, mult iubita autostrada care se va termina in decembrie anul acesta si va face legatura intre cele doua judete„, a declarat ministrul.

Anca Boagiu a tinut inca o data sa le reaminteasca constructorilor care lucreaza la aceste autostrazi ca este momentul sa respecte termenele, iar daca nu vor face aceste lucruri, vor fi penalizati.

Constructorii de pe Autostrada Arad-Timisoara vor termina in decembrie, am stabilit niste termene, avem niste contracte, termene pe care constructorii trebuie sa le respecte, daca doresc sa lucreze, daca nu, ramane valabil ceea ce stiti deja: avem terminal nou la Otopeni, ii invitam sa se imbarce si sa plece. Si de aici, de la Timisoara, pot sa plece. Nu ma intereseaza cum se numesc companiile, ca sunt romanesti sau straine, cele care lucreaza la drumuri, ma intereseaza sa isi respecte indatoririle, altfel folosim instrumentele: rezilieri, penalizari„, a atras atentia Anca Boagiu.

La plecare, Emil Boc si Anca Boagiu au promis ca se vor intoarce in curand in Timis pentru a urmari stadiul lucrarilor atat la Autostrada Timisoara – Lugoj, cat si la Arad- Timisoara. „Avem o colaborare foarte buna cu autoritatile judetene si avem sprijin din partea lor„, a conchis Boc.

_______________

Noul segment de autostrada intre Timisoara si Lugoj va avea un nod rutier, 6 pasaje, 4 poduri si 11 podete. Pentru construirea acestuia lucreaza 132 de utilaje, 146 de mijloace de transport si 514 muncitori.

Valoarea totala a proiectului este de 1.421.99.279 lei, pentru 983.780.843 lei fiind obtinuta finantarea nerambursabila a Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune. Diferenta va fi platita din fondurile bugetului de stat. Lucrarile la acest tronson ar trebui sa se finalizeze, conform proiectului, intr-un an si sase luni.

Trei firme vor lucra la Autostrada Timisoara- Lugoj, este vorba despre S.C. Spedition UMB SRL, S.C. Tehnostrade SRL si Carena SpA Impresa Di Costruzioni.

Principalele localitati pe langa care trece traseul acestui tronson sunt Ortisoara, Pischia, Giarmata, Izvin, Remetea Mare, Recas, Petrovaselo, Sustra, Topolovatu Mare, Iosifalau, Ghizela, Belint si Costeiu.

FOTO: Dariana Dragos

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Foarte bine ca se lucreaza concomitent la mai multe tronsoane, mai multe proiecte si finantare europeana. Am tot stat dupa cate una care se impotmolea pe la jumatea lucrarii, cred ca varianta asta de lucru e mai buna.

  2. In sfarsit!!! Spor la munca!!! Se pare, din descrierea dvs ca este cel mai „usor de construit” segment; poduri putine, distanta mica etc. Haideti bajeti, la munca!

    • dl. Umbrarescu lucreaza deja de 1 luna….ce inaugurare e asta? de image…. dar vorba ta : spor la munca!….sa avem autostrade chiar dc o sa mai avem 2-3 milionari in plus…am spus!!!

  3. Acum o saptamana in dreptul drumului care leaga Remetea de Ianova (unde va fi doar o trecere denivelata) era decopetat solul cat se vedea in dr si stg drumului. In plus erau doi paznici postati acolo probabil ca sa goneasca eventualii fotografi.

  4. Firma UMB a dlui Umbrarescu este una din putinele din Romania care chair face treaa buna, au facut drumurile din Moldova, unde se circula „piele”, speram sa faca si aici treaba buna.

  5. din pacate a fost contestata licitatia pentru tronsonul 2 pe lugoj-tm si dupa cum vedem inca nu s-a rezolvat,vom avea iar franturi de autostrazi

  6. Buna imi poate spune cineva daca se fac angajari si unde se pot depune cv online multumesc

    • de angajat am auzit ca se fac agajari…..dar nu stiu daca se pot trimite cv-uri…si eu sunt interesat …daca ai aflat ceva te rog sa ma anunti si pe mine..