Din proba in proba! Un nou autobuz electric va fi testat la Timisoara, anul viitor. Cand vom cumpara?

TIMISOARA. Testele pentru autobuzul electric care a circulat deja o luna, pe strazile din Timisoara, pe Linia 33, s-au incheiat. Primaria Timisoara nu a primit inca raportul, in urma acestui proiect-pilot, insa are planuri mari.

Primarul Nicolae Robu a anuntat ca o alta firma, despre care, insa, nu a dorit sa spuna prea multe, va aduce, la Timisoara, un nou autobuz electric, ce va intra in probe.

Nu am primit raportul, dar vom mai primi un autobuz de la o alta firma. La anul. Nu stiu daca va fi roamnesc. Nu s-a pus problema achizitiei de la un furnizor sau altul. Licitatia va stabili de la cine achizitionam„, a declarat Nicolae Robu.

Primarul a mai spus ca Primaria Timisoara a primit preturi orientative, pentru achizitionarea de astfel de masini si ca doar in urma licitatiei se va sti pretul final. Robu a precizat ca firmele sunt tot mai interesate sa aduca autobuze electrice la Timisoara, dupa ce au aflat de intentia edilului.

Deocamdata noua ni s-au spus niste preturi orientative, niciun furnizor nu spune pretul exact, ci il face cunoscut in timpul licitatiei. Dupa ce s-a aflat de deschiderea noastra inspre a testa asa ceva si de a introduce in transportul in comun, in dotarea RATT, iata ca si alte firma sunt interesate„, a spus Robu.

Timisorenii au putut circula, de la mijlocul lunii octombrie, cu primul autobuz electric testat in Romania, produs in China. Este vorba despre un autobuz cu doua usi, care valoreaza peste 300.000 de euro. Primarul Nicolae Robu a dezvaluit ca incepand din 2015, parcul auto al RATT va cuprinde si autobuze electrice.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. cea mai proastă investiţie…

  2. Parea prea ieftin la 300000 de euro, asa ca au sarit si niste firme europene cu autobuzele lor mult mai performante (a se citi scumpe), ca nu cumva sa se cheltuiasca asa de putin din banii publici. Inca stau si ma gandesc de unde vine diferenta de bani dintre 300000 de euro pentru un autobuz din asta electric si un tramvai de 2 milioane de euro. Dar sunt convins ca diferenta se va micsora folosindu-ne de „legislatia europeana”, de „statutul de tara europeana” si prin niste „parteneriate” intre administratia TM si firme majore din domeniul transportului urban din Europa. Bineinteles ca diferenta se va micsora prin aducerea unor autobuze „performante” in locul celor chinezesti. Iar „performanta” asta va umple golul dintre 300000 si 2000000 de euro. Din pix.

    • Autobuzuol Made in China este de doua ori mai scump decat unul Mercedes cu burduf. Mizeria aia electrica din China, cu 2 usi, este incomod (locuri maim mult in picioare, ca pentru micutii chinezi), nu face fata solicitarilor de la orele de varf si este scump. Daca panarama de primar al Timisorii vrea ceva electric, sa investeasca in tramvaie moderne, n u sa aduca jucarii cbhinezesti, din plastic.