De ce pista pentru biciclete taie faleza pentru pietoni pe malul Begai, la Flora? Ne explica viceprimarul Timisoarei!

TIMISOARA. Proiectul de reamenajare a malurilor Begai merge brici, ne asigura reprezentantii Primariei Timisoara. Muncitorii au conturat deja pistele pentru biciclete si trotuarele pentru pietoni. In unele locuri insa, pista de biciclete taie in doua faleza pietonala, cum ar fi in zona Flora.

opiniatimisoarei.ro a scris inca din weekend despre pista amenajata pe malul stang al Begai, trasata cu asfalt rosu. Atunci v-am prezentat un experiment facut de un biciclist din Timisoara, membru al echipei Timisoara Cycle Chic. Acesta s-a plimbat din nou, de la Podul Michelangelo pana la Podul Traian.

In primul video prezentat de biciclist, pista de biciclete desparte in doua trotuarul pentru pietoni. Unii cititori au fost revoltati de felul in care s-a decis amenajarea acelei zone, insa viceprimarul Dan Diaconu sustine ca nu se putea altfel.

„Pistele au fost realizate cu asfalt rosu. Pe partea dinspre Flora este intr-adevar mai ingust trotuarul pentru pietoni. Nu aveam cum altfel sa punem pista de biciclete intr-o parte sau alta, pentru ca pietonii trebuie sa aiba acces in ambele parti, teoretic. Pe o parte, inspre Bega sunt statiile de vaporase, este nevoie de acces la apa, nu putem lasa doar biciclistii inspre canal, iar in partea dinspre Flora nu puteam lasa iesirea din restaurant direct pe pista de biciclete”, a declarat viceprimarul Dan Diaconu pentru opiniatimisoarei.ro.

Pe malul drept insa, in Parcul Alpinet, cel din spatele Catedralei, pista de biciclete a fost amenajata chiar pe alee, in timp ce faleza a ramas exclusiv pentru pietoni.

„In alte parti sunt separate, intr-o parte este pista, iar in alta trotuarul. Doar pe acest mal este asa, pe malul celalalt faleza este doar pentru pietoni, pista este pe sus. Aici nu aveam cum sa ducem pista in alta parte, nu poate iesi cineva din restaurant direct pe pista. Nu este normal nici pentru biciclisti, nici pentru pietoni. La fel si pe partea cu Bega, trebuia acces pentru pietoni la statiile de vaporase. Lucrarile merg intr-un ritm normal”, ne-a mai spus Dan Diaconu.

Vedeti cel de-al doilea video realizat de Alex Valentin-Pokus, in care se poate observa cum arata faleza pe malul drept al Begai, de la Podul Michelangelo pana la Podul Traian!

***

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Teoretic, la jumatatea anului 2015 ne vom putea plimba pe malurile Begai, fie pe jos, fie cu bicicletele. Practic, sunt refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, sunt amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, este cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, sunt fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Este o explicatie dar sincer cred ca erau solutii mai bune. Nu trebuie sa fim absurzi dar un dialog mai bun cu societatea civila si in primul rand cu cei carora li se adreseaza un astfel de obiectiv (pietoni si biciclisti) ar fi dus poate la o solutie mai buna.

    • bine spus

  2. Ce justificare imbecila aduce bosorogul de Stoica… Ai zice ca pistele alea sunt delimitate de gard electric, cum te atingi de pista cum prajesti…
    E cineva care sa inghita asemenea explicatii? Eu cred ca pietonii si biciclistii se pot plimba bine merci si fara piste de acest gen.

    • Doar ca declaratia a fost facuta de Diaconu. La noi in tara, cand nu se face ii nasol iar cand se face, toti is nemultumiti. Ii bun cum a iesit, era si loc de mai bine pentru ca tot timpul este.

  3. „A fost detectat un comentariu duplicat; se pare că te repeți!”
    Se pare ca va merge serverul ca ceapa.

  4. Poate se intereseaza cum au ajuns cei de la Flora sa ocupe o parte din aleea initiala…

  5. Poate fac o trecere de pietoni peste banda rosie in fata la Flora.

  6. Haideti sa facem o supozitie, crare, nu este de dorit sa se intample, dar exista sanse sa se materializeze. Ma plimb cu copilul pe una din pistele de pietoni, cu pista biciclistilor la mijloc. Nu il duc de mana, este in fata mea, la 2 pasi. Dintr-o data copilul zareste un copil cunoscut pe sensul opus de mers, si fuge instinctiv spre el, inainte ca eu sa-l pot opri. In acelasi timp pe pista de biciclete trece un puber in viteza, si-mi loveste copilul, lasandu-l cu o malformatie pe viata. Cine imi va plati despagubirile pe care sunt indreptatit sa le cer? Are primaria MILIOANELE DE EURO pe care le vor solicita reclamantii? Exista deja un precedent la Compania de Drumuri.

    • Hai sa fim seriosi! Plodu fuge chiar daca banda de biciclete nu e pe mijloc. Nu ii trebuie un motiv anume pentru a fugi! Invata sa ai grija de el nu sa te gandesti la milioanele de euro pe care le-ai lua de pe urma lui!

  7. habar n-are de proiect! Conform proiectului la Flora banda pentru biciclişti trebuia să fie lângă apă nu pe mijloc!

    • Asta-i chiar tare, deci proiectantul a avut cap si-a pus pista la marginea dinspre apa, iar cineva a facut o corectie. Pai e proasta corectia. Si daca pista s-ar intrerupe pe lungimea restaurantului Flora ?
      Diogene mai sus are si el dreptate cu scenariul sau. Fara doar si poate segmentarea latimii trotuarului cu intercalarea pistei intre cele 2 bucati este O GRESEALA.
      Trebuie rectificat, pista linga apa conform proiectului. Daca proiectul s-a modificat intre timp trebuie adus la forma initiala.

      Si mai e ceva, uitati-va la imagini, largimea pistei e comparabila cu largimea trotuarului. Cine a facut proiectul pare ca n-a avut in vedere ca pe trotuar vor circula persoane in perechi, trotuarul parca e gindit sa mergi in sir indian, serios.
      As vrea sa vad ce se intimpla daca 2 mamici cu bebelusi la plimbare in carucioare vin din sensuri opuse. Una din ele sigur trebuie sa calce pe iarba, sau cealalta pe pista. Absurd.

      E clar ca proiectantul nu s-a pus si in pielea altor categorii de utilizatori ai acestor faleze, a privit lucrurile doar prin prisma biciclistului, de asta pistei i s-a acordat o latime mult prea generoasa din disponibil.

  8. Lucru romanesc de rahat

  9. Nici la pietoni in perechi nu s-au gandit, nici la biciclisti care vor circula in ambele sensuri nu s-au gandit. Sincer, oamenii astia s-au cam dezvatat sa gandeasca… in momentul cand au ajuns la conducere si-au trimis neuronii la culcare. Si timisorenii s-au lenevit si ei in a mai isi spune cuvantul in ce priveste PROPRIUL LOR ORAS… Ati uitat deja? „People should not be afraid of their governments – governments should be afraid of their people” (V for Vendetta) Suntem o natie schizofrena – nu exista absolut nici o relatie intre oamenii din orase si primari… exista doar interese si orgolii… si o adormire crasa la scara nationala… Mare pacat…

  10. E de laudat faptul ca vor sa innoiasca orasul – dar fara sa le pese de oameni??? Fara sa se inspire de variantele din alte tari, mai avansate decat noi? Design-ul actual al combinatiei pista/trotuar e groaznic!!! parca vad deja coate lovite de ghidoanele bicicletelor, pedale care taie in trecere gambele pietonilor si ii trimit direct in urgente, oameni doborati in timp ce se plimba relaxati pe langa pista de (potentiale) curse… traumatisme craniene inchise sau deschise… copii fara lesa sau caini in lesa calcati de ciclisti… Asa cum a spus „diogene” – in varianta actuala e extrem de usor orice scenariu de accidentare a copiilor mici, si nu numai… Exista piste civilizate de biciclete chiar si peste gard, in Ungaria… IZOLATE DE PIETONI!!! greu era sa se inspire un pic? (ca sa nu mai facem trimiteri la tari si mai civilizate) Ma intreb… oare de ce nu vor cei din conducerea oraselor si tarii sa progresam si noi cu adevarat?… Au nevoie de upgrade serios la RAM-ii de memorie, se pare…

    • Stiu oare, sau?

  11. De fapt… daca stai sa te gandesti… totul a pornit de la asa-zisele „piste” de biciclete de pe trotuare, in stilul „tragem o linie cu vopsea in 97% din oras, amenajam serios 3%, pozam si trimitem la UE ca sa ne justificam ca am facut treaba buna, si bagam fain in buzunar fondurile luate de la ei”. De aici a venit restrangerea trotuarului pt pietoni, oamenii s-au obisnuit cu porcaria asta de idee, si au continuat cu modelul asta in cap… si uite unde s-a ajuns.

  12. Ar trebui ca subtraversarile de la poduri sa fie (periodic) igienizate (sa nu devina WC-uri publice), sa fie intretinute (curatenie, sterse asa numitele opere de arta „grafiti”) si iluminate electric, (nu cu un singur/doua bec/becuri de veghe).
    Mai departe, cei in drept sa se hotareasca cum „vopsesc” pistele pentru biciclete.
    Din acest punct de vedere, in oras este o aiureala totala (verde, rosu cu stop continuat cu aceeasi culoare s.a.m.d.; nu cred ca cineva are curaj sa explice aceasta eterogenitate ilogica.
    Poate redactia va insista pe langa „acesti oameni de stiinta”, care se ocupa creativ de acest lucru.
    In particular, as ridica si problema sistemului (eterogen sa nu zic aiurit) de dirijare a circulatiei in intersectii prin semaforizare (o alta varza mostenita si cultivata).

  13. Un sens giratoriu sau niste semafoare la iesirea din restaurant ar fi rezolvat situatia !

    • Exista treceri de pietoni si peste pistele de biciclete, pana si in satucurile mici de dupa granita cu Ungaria – don`t you know?

  14. De fapt… oamini buni… La ce sa ne asteptam, daca dintr-o natie de cocalari cu BMW-uri un sfert s-au trezit acu` 2-3 ani ca`s mari biciclisti (unii din conducere au fii sau fiice gen coana pitzy biciclista), doar pt ca e „feshan” acuma – si atunci cum sa faca tatzii pistele de biciclete de care nici n-au auzit inca? Normal ca fara cap or sa le faca!…

  15. Incet, incet, Timisoara se transforma in Caracal

    • Pai da – daca ne-au invadat oltenii…

    • @ Eu, tu esti din aia emo ? Ca numai alora totul li se scufunda si vad lumea numai in tonuri intunecate, deznadajduite…
      Aduna-te ! Cind Caracalul va arata ca Timisoara tara asta va fi ajuns departe.

  16. eu astept audienta la dl. viceprimar diaconu de 2 luni,exact pe tema sesizarilor la aleile de biciclete. nu intereseaza pe nimeni proiectul prost si executia la fel.

  17. Cred ca in orasul Timişoara pe malu- rile raului Bega, unde sunt amenaja- te trotuare de promenade, plimbari, aerisire si conditii de meditare poe tica si artistica, nici decum un drum de circulatie al bicicletelor, care considerandu-se un vechicol nu are ce circula pe malurile raului Bega prin parcurie orasului. Daca esti cu bicicleta sa fi obligat sa circuli pe jos pe langa bicicleta nu sa fi un concurent biciclist.
    Acest lucru il cer edililor orasului sa gandeasca putin si sa respecte romantismul pe care il degaja o plim bare pe jos prin parcurile de pe malul raului Bega.
    Apelez la gandirea oamenilor chemati sa hotarasca acest lucru. Ceace ati facut este o gresala rusinoasa pe care o trec si in avizarea data de edilul Orasului.

  18. Asa cum este acum este o porcarie ! . Cum sa pui mai frate pista intre trotuare ?!. Dar daca au facut pista din stilp in stilp , de ce ma mai mir ?!.Solutia este simpla , in dreptul terasei , pista este intrerupta . Ce e daca merg si biciclistii 30 de metri pe linga bicicleta ?.Oricum , asa este este o porcarie , nu se poate lasa asa .

  19. nici ca se putea face o mai mare gresala, sa creezi conditii de circulatie a bicicletelor intr-o zona atribuita cu prioritate unui spatiu de destinat, meditatiei si destinderii a nu fi agresat de circulatia biciclistilor destul de obraznici si provocatori, acel spatiu este destinat unei actvitati de odihna cu alte cuvinte un loc de promenada, a Timisorenilor.