‘Centura mica’ tot creste la Timisoara! Unde mai trebuie completata si cand ar putea fi gata? FOTO!

TIMISOARA. Centura mica a Timisoarei, in fapt o alternativa la Centura de Sud pe care n-o vom vedea facuta nici in urmatorii ani, este in plina constructie, dar deocamdata incompleta in multe puncte.

Despre aceasta alternativa, e drept, pentru trafic usor, opiniatimisoarei.ro v-a oferit detalii in exclusivitate, in mai multe randuri.

CITESTE SI: A fost reabilitata o bucata din ‘centura’ ocolitoare alternativa a Timisoarei, pentru masinile mici! Cat a costat?

CITESTE SI: EXCLUSIV! Cum creste la Timisoara CENTURA ocolitoare cea fara de bani de la Guvern! HARTA si FOTO!

Bucatile de sosea care s-au construit mai au nevoie de mici completari, iar pentru unele legaturi e nevoie de trecerea unor drumuri din administrarea Consiliilor Locale, in cea a Consiliului Judetean.

Daca o centura de sud a Timisoarei nu este inca in plan sa se construiasca, cea mica, rezervata traficului usor este posibil sa fie functionala chiar de anul viitor. Unele bucati de drum sunt deja construite, insa mai au nevoie de completari, cum este cazul a doua segmente in zona comunei Sanandrei. Una dintre bucati ar trebui sa lege Sanandreiul de Calea Aradului, iar a doua, este facuta de un an de zile, insa nici ea este completa. In zona caii ferate, sunt doua portiuni neasfaltate, si pentru care este nevoie de o aprobare de la Caile Ferate Romane.

Din centrul comunei Sanandrei, in partea dreapta, pana la Calea Aradului, in line dreapta sunt aproximativ 3 kilometri, care ar face legatura intre Calea Aradului-Sanandrei-Dudestii Noi, si ar continua spre Becicherec si mai departe pana la Sag. Vorbim despre trafic usor, sa se inteleaga ca nu umblam cu camioane prin centrul Sanandreiului… Aprobarea trebuie sa apara. La calea ferata dureaza foarte mult, pana la un an aprobarea, dar avem asigurari ca va veni in acest an„, a declarat Claudiu Coman, primarul comunei Sanandrei

Consiliul Judetean vrea, de asemenea, sa preia un drum agricol, care apare la iesire din Dudestii Noi, iar odata cu preluarea acestuia, sa il asfalteze si sa faca o legatura catre Sacalaz.

Si pe drumul dintre Sacalaz si Sanmihaiu Roman mai sunt probleme deodamdata, cu un pod care e aproape gata si ar putea fi circulabil de la sfarsitul lunii noiembrie.

Pentru celelalte portiuni de drum mai sunt de facut cativa pasi birocratici, pentru ca, de anul viitor, Consiliul Judetean sa poata da unda verde la punerea la punct a acestora.

La ultima discutie pe care am avut-o cu toti constructorii, firma care se ocupa de aceasta lucrare si-a luat un angajament cum ca va termina mai repede bine decat acest termen. Eu fiind la inceput ii cred pe cuvant cand promit ceva. Sigur, nu prea am ce sa le fac daca se duc pana la sfarsit de noiembrie. Am venit azi cu totul inopinat. Din cate vad se lucreaza, nu stiu daca e ritmul care trebuie. S-a turnat pe mare parte primul strat, si urmeaza stratul de uzura. Problema este la acest pod pentru ca va trebuie sa existe umplutura, sa se aduca la nivel, si aici va fi pareta urmatoare si cea mai grea in saptamanile viitoare. Odata ce se va trece de acest pod, lucrurile sunt mult mai simple. In perioada in care se va lucra mai mult la pod, o sa fie nevoie de inchiderea traficului pe aceasta bucata astfel incat sa nu avem incidente. Sunt optimist, dar e parte din acea lucrare mare, pe care anumite bucati le-am vazut astazi, unele trebuie sa le preluam, unele din drumurile comunale, cel de la Sanandrei pana in Calea Aradului, astfel incat finalul sa fie urmatorul: de la Calea Aradului pana la Sag, un singur drum, trafic usor. E extrem de important sa facem aceasta mentiune… Mi-e imposibil sa spun in cat timp pentru ca nu depinde doar de Consiliul Judetean. Ca sa preluam aceste drumuri comunale e nevoie si de hotarari de COnsiliu Local in aceste unitati administrativ-teritoriale, dupa aceea putem discuta pe noul buget, pe care il vom aproba la inceputul anului viitor, finantarea acestor drumuri noi. Dar pana la inceputul anului viitor, tot ceea ce tine de preluare, de acte de hotarari de Consiliu Local, urmate de hotarari de Consiliu Judetean, ar trebui sa se intample si eu cred ca lucrul asta il putem face pana la sfarsitul acestui an„, a declarat presedintele Consiliului Judetean Timis, Sorin Grindeanu.

Traseul dorit de Consiliul Judetean pentru centura mica a Timisoarei incepe pe DN 69 Timisoara-Arad, ar urma sa treaca prin Sanandrei, Dudestii Noi, Sacalaz, Sanmihai si ar trebui sa iasa la Sag si sa faca o legatura din partea de nord pe toata partea estica a Timisoarei, pana in sud la Sag.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Pai voi credeti ca numai traficul usor va merge pe acolo? Asa parere buna aveti despre romanasii nostri. Parca vad ca-n 2 luni de la darea in folosinta va fi distrusa.

  2. Ai dreptate Toteu la cat sunt de tampiti si nesimtiti sunt ” oamenii de afaceri” romani

  3. Locuiesc in Sag si lucrez in Sacalaz. Datorita acestei stiri, pentru care va felicit, astazi, cand am plecat de la birou am probat centura mica. Am ajuns acasa in 25 de minute. Viata mea se va imbunatati considerabil, si nu exagerez deloc cand spun asta. Cu doua zile inainte, ca sa ajung acasa am pierdut 1 h si 15 min in trafic. Da, mai sunt cateva etape de parcurs pana sa fie centura perfecta, da, sunt unele portiuni la care inca se lucreaza dar, in sfarsit, concluzia e ca am ajuns in 25 de min acasa. Va multumesc, „Opinia Timisoarei”! Va urmaresc cu drag!

  4. Prin centrul Sanandreiului nu trecem cu trafic greu? Dar prin centrul celorlalte localitati putem? Prin Sag se trece, cum altfel ajungi cu camionul la sarbi? Prin Timisoara se trece pe unde vrei sau nu vrei. Chiar prin Sanandrei, Becicherec sau alte satuce pe unde trec camioanele cu ceeale de exemplunu e trafic greu?

  5. Asa este,deja Grindeanu si Consiliul Judetean au finalizat urcarea pe 4 benzi pe autostrada (prin Dumbravita,prin Sanandrei,nici nu conteaza) iar acum se apuca de centura . :))) haida la alegeri.

  6. nu inteleg de ce autostrazile finantate cu 85% bani europeni nu se gasesc in masterplan!? unele chiar au fost retrogradate la drumuri expres si cu orizont de timp foarte indepartat! majoritatea autostrazilor din masterplan sunt finantate cu bani de la buget: Cluj-Bors; Sibiu-Brasov; Brasov-Bacau; Craiova-Pitesti, toate cu bani de la buget! la fel si centurile ocolitoare cum e cea a timisoarei care nu este o prioritate in acest masterplan.
    Se vede din acest masterplan cine a tras sforile, se pare ca tot mitici si ‘grupul de la cluj’ trag sforile!

    Ce trebuie sa inteleaga banateanul din acest masterplan, este ca atat centura timisoarei cat si autostrazile spre serbia si spre orsova(A6 care ar fi traversat tot banatul) erau prioritare pentru europa si europa le finanteaza cu 85%, dar cei care au facut masterplanul(sova, rus, ponta,ciolos, etc) nu le vor, au preferat sa le faca pe cele sus-enumerate cu bani de la buget!!!
    pai si atunci sa nu iesi in strada!!! REFERENDUM AUTONOMIE!!!!!!!