Cautam rute ocolitoare. Podurile expirate care intra in santier la Timisoara. S-au actualizat calculele

TIMISOARA. Soferii vor trebui sa caute din nou rute ocolitoare la Timisoara in acest an, pentru ca doua poduri peste Bega vor intra in reabilitare si vor fi largite la 4 benzi.

CITESTE SI: Spargatori de masini din Timisoara, capturati de politisti. Ultima lovitura, data ziua in amiaza mare 

Pana vom vedea construite mult promisele doua poduri noi care sa lege malurile Begai, la fosta ILSA si si la Jiul, Primaria Timisoara se va apuca de reabilitat doua vechi, batrane de 76 de ani, care si-au depasit demult durata de exploatare prevazuta de proiectanti la momentul amenajarii lor.

Mai cu seama ca exista si finantare pentru ele, dupa ce Guvernul a alocat Timisoarei inca din vara, pe proiecte PNDL II, peste 21 de milioane de lei, bani cu care sa fie reabilitate podurile Eroilor si Stefan cel Mare (Dragalina), dar si 3 scoli si o strada (Gimnaziala 25, unde se repara acoperisul, liceul Tepes – amenajdare de mansarda si clase, Gimnaziala 16 – extindere scoala si amenajarea strazii profesor Mircea Neamtu).

Ministerul Dezvoltarii a cerut actualizarea devizelor pentru cele doua poduri, iar noile calcule vor fi supuse aprobarii Consiliului Local in urmatoarea sedinta in plen.

Pentru reabilitarea Podului Eroilor, pod care duce de la Piata Iosefin catre fosta fabrica Elba, calculul actualizat este de 5.632.586 lei cu tot cu TVA.

Consilierilor locali li se va cere sa aprobe si cofinantarea proiectului din bugetul local cu 206.471 lei, cu TVA

Podul Eroilor amplasat peste canalul Bega asigura legatura rutiera intre strazile Vacarescu si Bolintineanu si faciliteaza accesul spre Piata Iosefin si spre Autogara Timisoara. Podul a fost construit in anul 1938 si se afla in exploatare de 76 de ani, depasind cu mult durata de folosinta pentru care a fost proiectat. Este construit pe grinzi din beton armat, avand o lungime totala de 52,50 m si o deschidere centrala de 34,80 m peste canalul Bega.In urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzatoare a elementelor de rezistenta care sustin calea, a infrastructurii si a aparatelor de reazem, degradari ale malurilor si modificari de albie, degradari in zona carosabila si trotuare„, se arata in documentatia intocmita de Primaria Timisoara.

Al doilea pod batran si expirat care ar putea intra in santier pentru modernizare si largire in acest an este Stefan cel Mare, de pe bulevardul Dragalina care asigura trecerea peste Bega catre Gara de Nord.

Podul Stefan cel Mare e amplasat peste canalul Bega, pe bulevardul Dragalina. A fost construit tot in 1938 si se afla in exploatare de 76 de ani, depasind cu mult durata pentru care a fost proiectat. Este un pod dalat din beton armat, in cadru cu console, avand o lungime totala de 50 m, cu deschidere centrala de 30 metri peste raul Bega si doua console laterale egale de 10 m lungime fiecare, rezemate de terasamentele din malurile raului. In urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzatoare a elementelor de rezistenta care sustin calea, a infrastructurii si a aparatelor de reazem, degradari ale malurilor si modificari de albie, degradari in zona carosabila si trotuare„, se arata in expertiza municipalitatii.

Cat priveste devizul actualizat pentru acest pod, suma calculata este de 8.574.554 lei cu TVA. Consilierilor locali li se va cere sa aprobe si cofinantarea proiectului din bugetul local cu 967.615 lei cu TVA.

Termenul de realizare la aceste lucrari este de 10 luni pentru fiecare si ar trebui sa inceapa in acest an.

Cele doua poduri vor costa aproximativ 3,2 milioane euro.

Prin PNDL 2, au fost alocati 5,6 milioane lei pentru Podul Eroilor si 8,2 milioane lei pentru Podul Stefan cel Mare (Dragalina).

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De ce „in acest an soferii vor trebui sa caute din nou rute ocolitoare la Timisoara” Poate cei care se ocupa cu „siguranta circulatiei pe drumurile din Timisoara” ar fi mai vizati in tematica.
    De regula un croitor bun „prima data masoara si abea apoi taie”.