Biciclistii cer ridicarea interdictiei de pedalare prin centrul Timisoarei. Nicolae Robu incepe sa se indoiasca de decizia luata? SEMNEAZA PETITIA!

TIMISOARA. Situatie fara precedent la Timisoara! Dupa ce opiniatimisoarei.ro a anuntat in exclusivitate decizia luata de primarie, prin care li se interzice biciclistilor sa mai pedaleze prin centrul istoric al Timisoarei la orice ora, in orice zi si in orice anotimp, sub amenintarea unei amenzi usturatoare, Nicolae Robu a inceput sa se indoiasca de hotararea sa. Va reamintim ca interdictia nu este numai pentru biciclisti, ci pentru orice tip de vehicul, iar amenda pentru cei care indraznesc sa pedaleze prin centru este de peste 600 de lei.

CITESTE SI: Biciclistii, INTERZISI de tot in CENTRUL ISTORIC al Timisoarei, la orice ora si pe orice anotimp. Ce restrictii noi au aparut in oras?

In cursul zilei de vineri, mii de biciclisti din Timisoara s-au revoltat in mediul online, condamnand interdictia proaspat impusa, aceasta dupa ce de cativa ani exista o restrictie la pedalat pentru Piata Victoriei, pe timp de vara, la orele serii.

Dupa ce primarul Nicolae Robu s-a erijat in promotorul miscarii, al transportului sanatos, pe doua roti, pentru sanatate, dar mai ales pentru fluidizarea traficului, si asa sufocat, al Timisoarei, iata ca acum a hotarat ca nu mai vrea sa vada vreun biciclist pedaland in centrul istoric al orasului sau orice alt vehicul pe roti. Exceptie fac rollerii, care sunt considerati pietoni.

Cu toate acestea, in centrul istoric al Timisoare au fost montate mai multe rastele pentru biciclete, dar si vehicule pe doua roti pentru inchiriat, prin programul european de incurajare a mersului pe doua roti. Acum ar trebui indepartate?

Nemultumirea biciclistilor din Timisoara, care a fost justificata cu argumente legate de lipsa pistelor sau amenajarea lor in bataie de joc, in sutele de comentarii care circula pe internet, l-a determinat pe primarul Nicolae Robu sa mai reflecteze in privinta hotararii pe care a luat-o.

biciclisti-interdictie-centru-interzis-timisoara (2)

Mai mult decat atat, intaiul gospodar al Timisoarei se lauda ca „a creat in Timisoara, de departe, cea mai extinsa retea de piste de biciclete din tara”.

Edilul a facut o postare pe pagina sa de Facebook unde le cere timisorenilor sa aleaga: biciclistii sa fie alungati din centrul Timisoarei sau nu!

Aceasta desi in toate orasele Europei mersul cu bicicleta in centru este incurajat din rasputeri.

Iata cum ii consulta Nicolae Robu pe timisoreni pe FB!

„VREM SAU NU CA ZONELE PIETONALE SA FIE STRICT PIETONALE?

1. Asistam la o noua tentativa a unora – mereu aceiasi! – de invrajbire a noastra, in urma masurii luate de Comisia de Circulatie a Primariei de a interzice accesul oricaror vehicule in zonele pietonale ale orasului, adica: in zonele de loisir si comerciale, precum Piata Victoriei, str. Alba Iulia, str. Marasesti.
2. Masura a fost luata ca urmare a nenumarate semnalari din partea pietonilor – de departe majoritari! – ca nu se pot plimba niciunde relaxati in orasul nostru, ca in Piata Victoriei, pe Marasesti, pe Alba Iulia etc. multi au fost loviti sau cel putin speriati – cat pe ce sa fie loviti – de biciclete si diverse alte vehicule, ei sau, uneori, copiii lor.
3. Masuri similare au fost luate in toate orasele din lume faimoase prin inaltele lor standarde de civilizatie.
4. In ceea ce ma priveste, sunt un partizan si un promotor al folosirii cat mai extinse a bicicletei si aceasta pretentie mi-e sustinuta de fapte concrete, de rezultate ale faptelor mele:
a. AM CREAT IN TIMISOARA CEA MAI EXTINSA – DE DEPARTE! – RETEA DE PISTE DE BICICLETE DIN ROMANIA!
b. TOCMAI CREEZ PISTE DE BICICLETE IN JURUL STADIONULUI „DAN PALTINISANU”, PE O COROANA CIRCULARA LATA DE 9 M, MARGINITA DE AMBELE PARTI DE SUTE DE COPACI!
c. VOI EXTINDE LA MAXIMUL A CEEA CE SE POATE FACE RETEAUA DE PISTE DE BICICLETE IN TOT ORASUL!
5. Tocmai avand in vedere subpunctele a-c de la punctul 4, eu pot asuma linitsit si anumite masuri restrictive, dar absolut necesare, ce tin de responsabilitatea ce-mi revine ca Primar si contez ca voi avea alaturi nu numai totalitatea pietonilor – de departe majoritari in comunitate -, dar si majoritatea biciclistilor, majoritate pe care o consider rationala, cu totul altfel decat o firava minoritate.

DACA SUNTETI DE ACORD CA ZONELE PIETONALE SA FIE ZONE STRICT PIETONALE, FARA BICICLETE, MONOCICLETE, MINISCUTERE, ETC., ETC., CLICUITI LIKE. DACA NU SUNTETI DE ACORD, TASTATI ” DISLIKE!”

Petitie pentru liber la pedalare in centrul istoric al Timisoarei

Nu este insa foarte clar daca, in functie de raspunsurile timisorenilor pe reteaua de socializare, edilul va schimba sau nu decizia luata.

De cealalta parte, biciclistii din Timisoara au lansat o petitie online si strang semnaturi pentru ridicarea interdictiei impuse de Primaria Timisoara.

„Cerem anularea restrictiei aplicata biciclistilor in zona Cetate!
Dupa cum bine stiti, in 2013 se aproba in sedinta de consiliu un proiect care restrictiona biciclistii in zona Cetate pe perioada verii, zilnic, intre orele 18:00 – 22:00. Restrictia a fost de bun simt, doar in Piata Victoriei si pe Str.Alba Iulia. Tot din bun simt, biciclistii ocoleau centrul de bunavoie, fara a fi nevoie de HCL-uri pentru a ocoli centrul. Ieri, primaria decis sa interzica pedalatul si pe Str.Marasesti si in tot centrul istoric, din cauza unor teribilisti de care s-ar putea ocupa politia locala, nu sa pazeasca pasaje. Din pacate e mai simplu sa interzici, decat sa faci ceva! In timp ce se interzice pedalatul in centru, strazile pietonale devin parcarile nesimtitilor…”, se arata in petitia lansata pe internet, pe care o puteti semna AICI!

[poll id=”12″]

UPDATE! Robu arunca praf in ochii biciclistilor, pe care ii considera mofturosi

Dupa ce a fost atacat pe toate fronturile de biciclisti, in special pe Facebook, locul preferat de sondaje al primarului Nicolae Robu, edilul revine cu precizari, menite, crede el, sa-i calmeze pe biciclisti. Considera ca cererile biciclistilor sunt doar „niste mofturi”.

Intaiul gospodar al orasului sustine ca nici vorba nu-si va bate joc de Timisoara sa traseze piste de biciclete in Piata Libertatii sau pe strazile Alba Iulia si Marasesti. Mai mult, propune 4 strazi mai putin circulate din zona centrala pe care ar vrea sa creeze trasee speciale pentru biciclisti. Un lucru este clar: arunca praf in ochii celor care folosesc bicicleta drept mijloc de transport.

„OAMENI BUNI, CUM SA MARCAM PISTE DE BICICLETE IN PIATA LIBERTATII SAU PE STRAZILE ALBA IULIA SI MARASESTI?!
1. Haideti sa nu ne batem joc de orasul nostru pt. niste mofturi! Spun mofturi pt. ca EXISTA ALTERNATIVE LA ZONELE PIETONALE! Daca nu ar exista, evident ca nu m-as exprima astfel, pt. ca dorinta de a putea folosi bicicleta este legitima si nu poate decat sa ma bucure sa o constat!
2. Nici nu se pune problema sa desfiintam statia din Piata Libertatii. Analizam posibilitatea creerii de piste pe Emanoil Ungureanu, Coriolan Brediceanu, Victor Vlad Delamarina si 9 Mai”, a scris Robu pe Facebook.

La sondajul initial pus pe reteaua de socializare, Robu a primit o multime de comentarii negative. Unii timisoreni ii propun sa se uite in ograda altor orase din Europa, dand exemplu Germania sau Viena.

„Dislike! In orasele civilizate din lume, precum cele din Germania nu se pune indicator de interzis tuturor vehiculelor, ci indicator de zona pietonala, cu semn aditional <<permis bicicletelor>>”, a scris un utilizator pe pagina lui Robu de Facebook.

Un alt comentator ii explica primarului ce se intampla in Viena, orasul cu care Timisoara este fest comparata, unde recent a fost transformata in pietonala una dintre cele mai faimoase strazi: Mariahilfer Strasse, dupa conceptul „Shared Space”. Acolo pot circula atat pietonii, cat si biciclistii, intr-un mod civilizat.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 1. Auzi, tocmai creeaza niste piste in jurul stadionului . Nu uita sa folosești hârtia igienica si sa te speli pe mâini după ce termini de „creat”
    2. Când o sa ii intre in capul ăla estompat ca sondajele lui pe FB nu fac nici pixelii pe care apar fin moment ce ZECI de oameni care l-au contrazis la un moment dat sunt blocați pe pagina lui de comedian si totalul respondenților este de cateva sute, in cel mai bun caz?!

  2. scaunul pentru persoane cu handicap este vehicul, nu?
    carutul cu care terasele sint aprovizionate este vehicul?
    domnule primar, ai un talent extraordinar sa iti ridici lumea in cap…
    offtopic: dupa cum se pare acele bile de fonta sint montate pe marginea liniei de tramvai si in dreptul strazilor si blocheaza accesul tuturor autovehiculelor, inclusiv ambulante si masini de pompieri. daca o strada o sa ramina accesibila doar dintr-un capat, ar fi bine ca si soferii masinilor de interventie sa stie asta.

  3. sint un pieton anonim
    unde pot circula in siguranta pe trotuar in Timisoara?
    in centru risc sa fiu lovit de biciclisti, role, scutere electrice
    pe trotuarele cu piste de biciclete ma lovesc biciclistii care fac raliu

  4. In general sunt de acord ca toata lumea trebuie sa circule cumva, deopotriva biciclisti si pietoni ( cazul in speta ). Dar as vrea sa fie obligati biciclistii sa-si monteze naibii un claxon sau cum s-o numi acel obiect de avertizare sonora. Acum o luna, a trecut o madam pe langa mine, pe trotuar. Zona cu pricina este Calea Aradului, o zona incredibil de poluata fonic. Mai ales dupa orele pranzului, daca esti pieton, nu-ti auzi nici gandurile. Si cum ziceam, pe la orele 17.00, aceasta madam circula pe trotuarul fara pista marcata pt. trotineta dansei iar eu ma deplasam pe jos pe partea dreapta a trotuarului ca asa se circula la noi din cate stiu, fiecare tine dreapta lui. Iar cum eu nu puteam sub nici o forma s-o aud venind si nici s-o vad ca nu am ochi si la spate, ma trezesc cu ea peste mine, la propriu. In dezechilibru, reusesc sa ma agat de un pom de pe marginea drumului. Mai jos redau conversatia dintre noi.
    Ea ” scuze, nu am vrut”.
    Eu „esti tembela rau. Ce faci?”
    Ea „pai venea domnul X din partea opusa si am crezut ca pot sa trec printre voi”
    Eu” dar daca nu ai putut sa opresti bolidul pe doua roti la timp, de ce nu ai claxonat sau sa fi strigat bai, da-te la o parte ca vin eu si ma grabesc rau tare ?”
    Ea ” dar ce, tu nu m-ai auzit ca vin?”
    Eu” cum dracu sa te aud ca trece ambulanta cu sirenele, trec masini de parca s-a spart conducta cu ele, cum sa te aud?”
    Ea” trebuie sa fii atenta ca nu esti doar tu pe trotuar”
    Mda.
    Data viitoare, cand se mai urca vreo bicicleta pe mine, am sa sun la Politie ca poate asa o sa inteleaga si biciclistii care cred ca noi pietonii suntem bionici si putem sa le intuim prezenta chiar inainte de a-i vedea si auzi, ca au si obligatii nu numai drepturi.

  5. oricum sterge o gramada de „dislikes” si declara ca de obicei o „MAJORITATE COVARSITOARE” la sfarsitul mizeriei de sondaj de pe facebook in care are maxim 500 de likes date de el de pe mai multe conturi si de alti aplaudaci. mi-e jena ca sint timisorean cu un astfel de primar penibil care ia masuri importante pentru oras pe baza unor sondaje „modificate genetic”. RUSINE!!

  6. De trei ani si jumatate tot spun ca acest primar este bolnav psihic si locul lui este intr-un ospiciu. Ati facut ceva ca sa-l indepartati din scaunul lui de dictator? Nu? Atunci nu aveti voie sa va plangeti. Daca-i tot merge handicapatului fiecare tampenie care-i trazneste prin cap sa o si aplice, va mai veni si cu alte idei.
    Referendum si demis!

  7. Domnul primar a avut un weekend deosebit de incarcat, avand de sters toate comentariile care ii cereau un raspuns logic sau o justificare a deciziei. Chiar a numarat personal like-urile, dislike-urile si share-urile (sondajul a avut 34 de shares de la un tanar PNL-ist, amicul lui). Mie, personal, mi-a sters de 2 ori comentariul, pe altii i-a banat, pe altii i-a atentionat prin mesaje private ca sunt “bieti traitori”, in comparatie cu domnia sa, atotputernic.

    1. Incidentele intre biciclisti si pietoni au ajuns sa fie, initial teribilisme iar apoi adevarate nenorociri, din spusele lui Robu.
    Cate incidente au fost semnalate? Conform legii 544/2001 aceasta este informatie publica!
    Comisia de Circulatie trebuie sa le faca publice, comparativ:
    – numarul de incidente pietoni-biciclisti (nu cunosc niciun caz)
    – numarul de accidente biciclisti-masini (cunosc multe cazuri)
    – numarul de accidente masini-pietoni (cunosc multe cazuri)

    2. Traficul auto in Timisoara este ingrozitor, la fiecare semafor sunt soferi cu nervii intinsi la maxim (pe buna dreptate, caci semafoarele nu sunt sincronizate, se asteapta de 3-4 la culoarea rosie, locuri de parcare nu sunt, taximetristii isi fac de cap). Bicicleta este in primul rand un mijloc de transport perntu cei activi care se deplaseaza fara emisii de noxe, pentru cei care refuza sa-si petreaca ziua cautand un loc de parcare, pentru cei care participa activ la reducerea congestionarii traficului, a poluarii aerului si poluarii zgomotoase (Timisoara este unul dintre cele mai poluate orase din Romania si campioana la numarul bolnavilor de cancer).

    3. Pe pista din jurul stadionului se va plimba doar primarul, cand are drum in zona, in rest acea pista nu are niciun sens! praf in ochi, cand primarul se refera la ea ca alternativa pentru biciclisti.

    4. Adevarata cauza de aglomeratie pe pietonala sunt terasele care si-au depasit suprafetele desemnate si se extind pana in proximitatea teraselor vecine, incurcand fluxurile de pietoni si biciclisti! Primaria incaseaza bani pe chirii si nu se deranjeaza sa atraga atentia celor de la Club 21, de exemplu, care ocupa o buna parte din suprafata pietonala a Pietei Victoria, cei care au taiat chiar si vegetatia plantata in Piata Victoriei (vegetatie plantata din banii publici, ai contribuabililor) pentru a face loc parasolarelor.

    5. Cele 10 strazi din centrul istoric, obiectivul proiectului de reabilitare (Str. C. Musat, Str. V. Alecsandri, Str. L. Blaga, Str. F. Mercy, Str F. Grisselini, Str. Fara Nume, Str. R. Negru, Str. E. Savoya, str. Gen. Praporgescu, Str. E. Carusso) au fost prevazute prin proiect cu trasee de biciclete: circulatia bicicletelor este permisa pe toate aceste strazi, proiectul fiind deja aprobat in aceasta forma! Totusi, trecand pe Str. Mercy ca pieton sau ca biciclist, se poate observa foarte bine de catre oricine ca circulatia nestingherita este imposibila. Zona pietonala este o suprafata pavata (contrar proiectului cu dale de piatra in loc de piatra cubica “pentru tocurile doamnelor”) pe care sunt amplasate mult prea multe mese, scaune, jardiniere si umbrele printre care trebuie sa faci slalom, fara nicio continuitate.