Aripile RATT, taiate de Consiliul Concurentei la preluarea serviciului de intretinere a iluminatului public in Timisoara. Contractul va fi redus de la 15 ani la 5

TIMISOARA. Dupa ce contractele cu AEM si Elba de intretinere a iluminatului public din Timisoara au expirat de anul trecut, iar Consiliul Local a decis intocmirea unui studiu de oportunitate necesar pentru incredintarea acestui serviciu STPT (fostul RATT), becurile de pe strazile orasului au ramas in voia sortii.
Iar cu ‘sprijinul’ ENEL, aproape noapte de noapte multe dintre strazile Timisoarei zac in bezna.

CITESTE SI: ‘Primari cu care ne mandrim’, o campanie marca opiniatimisoarei.ro. Carol Telbisz, edilul care a modernizat cu adevarat in forta Timisoara. Ce ne-a lasat mostenire 

De ‘vina’ ca nu s-a iscalit un contract cu societatea de transport in comun care ar trebui sa preia mentenanta iluminatului public si a celui festiv de sarbatori este Consiliul Concurentei, dupa cum a sustinut primarul Nicolae Robu in mai multe randuri, aceasta pentru ca ar fi intarziat cu acordarea unui aviz care sa faca posibila parafarea delegarii serviciului si gestiunii catre STPT

In fapt, Consiliului Concurentei a trimis o adresa catre Primaria Timisoara chiar in urma cu o luna, in 16 aprilie, in care sustinea ca are semne de intrebare cu privire la atribuirea directa a contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul de intretinere e iluminatului public din Timisoara catre societatea de transport in comun.

Consiliul Concurentei a socotit necesara realizarea unei analize care sa arate daca STPT va presta acest serviciu la costuri mai reduse ori cel mult egale cu cele pe care le-ar fi suportat daca de iluminatul public s-ar fi ocupat in continuare o firma specializata pe asa ceva si dotata corespunzator, cu mijloace adecvate.

Urmare a acestei adrese, Primaria Timisoara s-a apucat sa caute informatii legate de tarifele practicate in Oradea, Constanta, Resita, Iasi, Bacau, Braila, Arad si Cluj-Napoca.

Reprezentantii municipalitatii au ajuns la concluzia ca preturile STPT indeplinesc prevederile legale in vigoare, iar acum au decis sa completeze studiul de oportunitate cu cerintele Consiliului Concurentei, apoi modificarile vor fi supuse aprobarii consilierilor locali.

O noutate insemnata va aparea in acelasi studiu imbunatatit: Primaria voia sa incredinteze contractul RATT pe 15 ani, iar durata va fi redusa la numai 5 ani, „in vederea minimizării riscului de neconcurenta”, dupa cum se arata in expunerea de motive ce insoteste documentul. Cu posibilitatea prelungirii. Detalii AICI.

Totodata se estimeaza ca incheierea contractului cu Societatea de Transport, ca sa se ocupe de becurile din oras, va fi in luna iunie.

Reprezentantii Primariei Timisoara dadeau asigurari ca STPT, care acum nu e in stare sa gestioneze obiectul principal de activitate, si anume transportul in comun in oras, va fi insa capabil sa ofere timisorenilor un iluminat public functional, va inlocui cu promptitudine becurile arse si se va ingriji de extinderea retelei stradale.

Sursa foto: mapio.net / Andy Loghin

UPDATE: Intr-o sedinta extraordinara a Consiliului Local Timisoara, ce a avut loc vineri dupa-amiaza, alesii si-au dat votul pentru a aduce completarile cerute de catre Consiliul Concurentei proiectului ce vizeaza „intretinerea serviciului de iluminat public si iluminat festiv de sarbatori din Timisoara”. Insa in continuare, pentru a putea delega atributiile RATT, mai este nevoie de avizul Cosiliului Concurentei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Apropo de ELBA.
    Exista o strada (in prelungirea podului Eroilor, parca str. Dimitrie Bolintineanu, cu nume si pronume ) care a fost a Timisoarei. Un regim de „trista amintire” la „cedat legal” (???) la ELBA.
    Intrebare: noi „mostenitorii Timisoreni”, prin reprezentantul nostru PMT nu am putea sa cerem retrocedarea dreptului de proprietate asupra strazii? Daca atatea case au fost revendicate si redobandite de „te miri si ce” urmasi (vezi centrul si imprejurimile), dece nu are si Timisoara acest drept?
    Sau … ?
    Daca stie cineva raspunsul poate ne informeaza!

    • …PRENUME !!! NU „pronume” !!!

  2. Sigur, e vina Consiliului Concurenței, nu a lui Robu că nu s-a prelungit contractul cu sigurele firme capabile să facă mentenanța iluminatului public în Timișoara. La promisiunile celor doi ratați de la RATT, Culiță Chiș și Ioan Goia, niște nulități și nepricepuți, iluminatul public în TM îl preia RATT-ul, adică falimentara regie de transport public se va ocupa și de asta. Tot ce face acest individ, Robu, are consxecințe dramatice pentru oraș. Individul este nociv pentru Timișoara. Am aflat că va îmăânzi orașului cu fântâni arteziene sclipicioase. Robului îi plac kitschurile și are de gând să umple orașul de ele, pe banii noștri. În timp ce fațadele unor clădiri extraordinare, frumoase, unice în România, stau să cadă peste oameni, pentru că nu sunt refăcute. Minciuna preferată de Robu este că legea nu i-ar permite să Primăriei să se ocupe de asta. Dar la Oradea (mai ales) și la Cluj s-au putut accesa fonduri europene pentru reabilitarea în totalitate a zonei istorice a orașelor. Numai în Timișoara nu se poate. Nu atât timp cât Robu se află la Primărie. Un mincinos megaloman și narcisist, incopetent de care sper că vom scăpa în 2020.

  3. Pecinginea acestui oras se cheama Robu&sleahta de incompetenti din primarie.
    Santiere care incep dar nu se mai termina, murdarie si halde de gunoi, cladiri centrale care cad in capul trecatorilor.
    Bezna pe strazi a inceput sa fie un lucru obisnuit deja.
    doamne ajuta sa scapam de acest cataclism.