Ancheta in dosarul ‘Tramvaiul Groazei’ de la Timisoara confirma MINCIUNA gogonata a RATT! Ce a patit singurul vinovat

TIMISOARA. Corpul de Control al primarului Nicolae Robu a intocmit raportul final in urma anchetei declansate la RATT dupa teribilul incindent din luna iulie cand un tramvai cu calatori a mers fara vatman pret de doua statii trecand prin mai multe intersectii, timp in care oamenii din vagoane au trecut printr-o spaima de moarte.

Potrivit raportului, singurul vinovat de tot ce s-a intamplat este vatmanul, caruia i s-a facut rau si a cazut din tramvai prabusindu-se pe carosabil.

Incidentul a avut drept cauza de producere factorul uman, responsabilitatea revenind conducatorului tramvaiului, cu privire la care s-a concluzionat ca raspunzator de nerespectarea si incalcarea reglementarilor legale de securitate si sanatate in munca este lucratorul Ioan Bojan, acesta circuland cu usa tramvaiului deschisa, desi a fost instruit in mod repetat cu privire la obligatiile si responsabilitatile ce ii reveneau in exercitarea atributiilor de serviciu„, se arata in raportul inaintat primarului Nicolae Robu.

Vatmanul s-a ales cu o fractura de piramida nazala, trei coaste rupte, plagi cusute, echimoze si escoriatii.

vatman-cazut-din-tramvai
In ciuda instructajului efectuat, vatmanul a circulat cu usa tramvaiului deschisa, incalcand astfel regulamentele interne, precum si manualul conducatorului de tramvai, care interzice expres circulatia tramvaielor cu usile deschise„, a precizat Liviu Adrian Sima, director Transport Electric si Transport Biciclete, care are ca sarcina de serviciu si verificarea planificarilor personalului si a graficelor de circulatie ale tramvaielor.

Cu alte cuvinte, raspunzator este doar conducatorul tramvaiului si s-a propus sanctionarea sa disciplinara cu avertisment scris.

Tramvaiul Groazei era o garnitura de rezerva

tramvai-fara-vatman-timisoara (2)
In acelasi raport intocmit de Corpul de Control al primarului se arata ca tramvaiul de pe linia 4 implicat in teribilul incident era unul de rezerva.
Tramvaiul pe care Ioan Bojan trebuia sa isi desfasoare tura in mod obisnuit s-a stricat, iar acest fapt a fost semnalat de predecesorul sau la mansa, de pe tura de dimineata. Sefii au decis retragerea acestuia in depou si inlocuirea cu o garnitura de rezerva, care a iesit pe traseu in jurul orei 14.00. Doua ore mai tarziu a avut loc incidentul de la intersectia strazilor Stefan cel Mare cu Eroilor, unde vatmanului i s-a facut rau.

Dupa efectuarea unei ture pe linia 4 tramvai, in jurul orelore 16 si 10 min, mergand pe sensul de mers de la AEM spre Piata Traian, dupa statia Banatul, dl. Bojan declara ca i s-a facut rau si, deoarece simtea ca nu are aer a deschis usa. Intrucat a simtit ca i se face rau a pus controlerul pe zero si a avut tendinta de a se ridica in picioare. Din spusele domnului Bojan, acesta este ultimul moment in care a fost constient, ulterior trezindu-se la spital fara sa isi aminteasca ceva„, se arata in raport.

Aici apare insa o minciuna. Controlerul nu a fost nicio clipa pe ‘zero’, pentru ca tocmai de aceea tramvaiul si-a continuat drumul. De altfel, maneta ramasa in pozitia ‘de mers’ a fost asezata in aceea de oprire chiar sub ochii politistilor, de catre o angajata a RATT care s-a nimerit in zona, dupa ce garnitura s-a intepenit de la sine in fata magazinului Ciclop.

Aceeasi comisie de control a mai constatat ca „din punct de vedere tehnic, tramvaiul avea revizia tehnica efectuata fiind declarat drept corespunzator pentru punerea in circulatie pe drumurile publice, fapt certificat de comisia de inspectie„. Raportul nu sufla insa nicio vorba despre faptul ca oamenii aflati in tramvaiul scapat de sub control au actionat in zadar semnalul de alarma care nu a functionat si au batut disperati in geamuri pentru ca trecatorii sa observe primejdia in care se aflau si sa fie ajutati.

Raportul nu contine niciun rand legat de pericolul urias in care s-au aflat calatorii cat timp garnitura a mers singura prin doua intersectii foarte circulate din Timisoara, iar oamenii riscau sa moara captivi in vagoane.

Minciuna RATT, demontata! Controlorul-erou care a salvat calatorii NU a existat

In niciuna dintre cele 7 pagini ale raportului comisiei de control nu este consemnata existenta vreunui controlor-erou despre care conducerea RATT a sustinut, imediat dupa incident, ca i-a salvat pe calatori actionand cu mult curaj si preluand controlul asupra tramvaiului pe care l-a oprit.

Asadar, minciuna gogonata a sefilor Regiei de Transport a fost demontata. Aceasta si pentru ca misiunea de salvare era imposibila, intrucat exista un perete despartitor intre vagon si cabina vatmanului.

De altfel, imaginile opiniatimisoarei.ro surprinse in locul in care tramvaiul s-a oprit sunt graitoare in acest sens. Garnitura, oprita in fapt de o biata panta, era inca pe modulul de mers cand politistii au inceput ancheta si a fost nevoie de interventia unei angajate RATT care a sarit sa asigure tramvaiul pentru ca nu cumva acesta sa porneasca din nou.


Mai mult, calatorii aflati in tramvai au sustinut ca nimeni nu a preluat controlul si garnitura s-a oprit singura.

Masura de siguranta suplimentara in tramvaiele modernizate

In documentul Corpului de Control insa apare si o propunere buna ce va fi implementata pentru a creste siguranta calatorilor in Timisoara.

Pentru tramvaiele supuse procesului de modernizare prin reconstructie, precum si la achizitia de tramvaie noi, se va solicita prin caietele de sarcini montarea unui dispozitiv de vigilenta, care sa opreasca automat tramvaiul in momentul in care nu mai este actionat de conducatorul de tramvai„, se arata in raport.

CITESTE SI: Clipe de groaza la Timisoara! Un tramvai a mers FARA VATMAN doua statii! Calatori inspaimantati! FOTO si VIDEO!

CITESTE SI: NESIMTIREA fara margini a RATT! Vatmanul din tramvaiul GROAZEI e singurul VINOVAT. Cum a disparut controlorul-erou din MINCIUNA GOGONATA a Regiei de Transport de la Timisoara?

 

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 1. Raportul e facut de habarnisti; daca era pe mers s-ar fi oprit doar in rampa (la urcare pe un pod) cu motoarele turate. La Ciclop nu este rampa.
    2. Daca vatmanul „a pus controlerul pe zero”, dupa cum a declarat, inseamna ca a mers din INERTIE, dar facatorii de rapoarte nu au auzit ca s-a inventat asa ceva.

  2. De ce sa permis inchidera spatiului dintre vatman si restul vagonului!!

  3. Ptr Nelu in Romanica e moda asta de a transforma orice loc de munca in ceva asemanator cu un ghiseu ori si unde e posibil in vechile troleibuze era separat soferul de calatori cu un perete de pal un fel de cabina sa nu rabde de frig soferul iarna cred ca si la tramvaie s_a montat din acelasi motiv conducerea regiei nu spune ca nu au fost in stare sa monteze instalatii de aer conditionat sint curios daca cei care conduc regia s_ar incumeta la o calatorie cu o Dacia 1300 pe 32 de grade afara doar cu un geam deschis

  4. Parca Ing.Nicola era director la DTETB

  5. In momentul in care sistemul de siguranta nu franeaza la un tramvai, avem de-a face cu impostura pana la cel mai inalt nivel. Plus ignoranta fata de vietile oamenilor! Atentie e negru pe alb!