Alei mult prea inguste in proiectul de reabilitare a malurilor Begai. Nicolae Robu: Sunt cateva greseli de proiectare, trebuie niste modificari. FOTO!

TIMISOARA. Se lucreaza de zor pe malurile Begai, in cadrul proiectului de reabilitare a acestora cu bani europeni. Muncitorii au conturat deja aleile pietonale, dar si pistele de biciclete. Mult prea inguste, atrag insa atentia timisorenii. Primarul Nicolae Robu a fost si el pe santier si le da dreptate acestora: aleile sunt prea inguste si exista chiar si cateva greseli de proiectare. Asadar, de vina nu sunt muncitorii, ci chiar proiectantul. Culmea, proiectul a fost aprobat de specialistii din Primaria Timisoara.

Exista insa solutii. Potrivit lui Robu, greselile de proiectare trebuie corectate, iar aleile trebuie largite, pentru ca fiind mult prea inguste, timisorenii care vor iesi la plimbare pe malurile Begai abia vor avea loc sa se… tina de maini. Nici nu se pune problema ca doua mamici sa-si plimbe copiii in carucioare.

„Am fost la fata locului, doar umblu pe santier. Mi se pare gresit, sunt cateva greseli de proiectare, executantul a facut ce trebuie… luni va veni managerul de proiect la mine. Sunt prea inguste aleile pietonale, timisorenii vor vrea o alee pietonala in sensul propriu al termenului, pe care poti sa te plimbi in liniste. Or, acum aleea trasata la limita permite pentru 2 oameni cu silueta sa mearga tinandu-se de mana. Nu e in regula. E simplu, nu sunt complicatii, trebuie niste modificari, sigur, respectand regulile jocului. Nu e complicat, sunt niste fasii de pamant intre pista de biciclete si trotuar, care n-au nicio noima. Nu sunt peste tot, ca in unele locuri sunt lipite, dar sunt solutii, in orice caz. Nu va ramane asa”, a promis primarul Timisoarei.

Biciclete de inchiriat si sezlonguri pe malurile Begai

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Potrivit primarului, firma care se ocupa de amenajare lucreaza foarte bine, asa ca proiectul ar trebui sa fie gata la timp, la jumatatea anului 2015.

Practic, vor fi refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, vor fi amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, va fi cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, vor fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.

Foto: Alex Valentin-Pokus

CITESTE SI:

Vaporetto de Venetia ar putea ajunge in 2015 la Timisoara. Cate vaporase cumpara pana la urma Primaria pentru transportul public pe Bega?

Start la reabilitarea malurilor Begai! Lucrarile le face firma din Arad, care se ocupa si de refacerea treptelor Catedralei

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Pacat ca nu revizuieste putin si pistele de biciclisti din oras. Sunt locuri in care trebuie sa mergi in sir indian pe carare pentru ca maria sa biciclistul sa dispuna de pista. Daca si intri din greseala pe ea si te pomenesti cu un biciclist in spate, te injura de mama focului. Mai nou, se obisnuieste sa se pedaleze pe trotuare, iar daca le atragi atentia ca pista e libera, ti se ia tot neamul la pomenire…Se aude si pana la Bocsig, don’ primar ?

    • de ce nu injuri rahati care parcheaza pe pistele de biciglisti? iar tu cel indignat fi mai politicos,urcate pe o bicigleta si fa putina miscare si o sa vezi cum e sa faci slalom printre rahati fara bun simt.

      • @Biciglist – poate nu as mai fi asa indignat daca atunci cand circul pe un trotuar unde nu exista masina parcata sau altceva care sa blocheze pista, cu alte cuvinte totul e liber, nu m-ar mai injura unul care are pretentia sa circul pe acoperis. V-o facut pista, circulati pe ea, acolo unde se poate. Nu e posibil ca pe un tronson LIBER, biciclistul sa o ia pe trotuar, printre pietoni, cand banda e disponibila…si tot el sa te mai si injure. Daca si asa vor unii sa aiba si soseaua si trotuarul si eventual si spatiul aerian al Timisoarei, sa faca o petitie pentru eradicarea pietonilor din Timisoara si gata ! Ai pista circula pe ea atunci cand poti ! Nu-i lua pe toti la injuraturi cand locul tau nu e acolo ! @REWQ, bineinteles ca ma deranjezi dragutule sau draguto, atunci cand tu ai pista libera 30 de metri dar tu o iei printre oameni si ii mai si injuri !

        • piste de biciglist de tot rahatu ,pline de gropi cuie ,guri de canal ,rahati parcati,chiar si pietoni cu capul in nori etc. le ocolim pe toate . si scuze daca va injuram. in primul rand sa ramanem oameni dar cu bun simt si totul va fi bine pentru toti.Plimbare placuta !

      • Iati draq masina ca esti om matur, iar bicicleta las-o pentru agrement!

        • *** ” Ia-ti „

  2. eu pedalez prin aer….pistele sunt vai de mama lor,pe sosea te omoara direct iar pe trotuar deranjez pietonii…Claudica pune mana si fa putin sport ca se simte de la o posta ca esti anti..

    • Bine ca trebuie sa ne ferim de TEMBELII DE BICICLISTI ca tine, care se cred la Le Tour de France, indiferent ca pedalati pe piste sau sosea, sunteti aerieni cum te-ai autodescris si iresponsabili!!!

  3. si ce so-ntamplat cu proiectantul?..

  4. va fi executat in public.

  5. SI CINE E PROIECTANTUL CARE A GRESIT???…AR TREBUI DAT NUMELE…SAU NU.

  6. Pai se practica, noi muncim noi nu g….m. Ce sa faci, greu de facut asa un proiect.

  7. Robu va constata ca proiectantul nu a gresit, pe hirtie (si pe facturi…:) materialele si manopera reprezinta de fapt dublul (cel putin) valorii efectiv consumate.
    De treaba asta stiu toti care au semnat si care au aprobat, pt ca si-au luat dreptul, mai pe romaneste spaga, iar in termeni internationali, comisionul.
    Deci fiti linistiti, ca nu se va intimpla absolut nimic cu largirea pistelor… ea exista pe hirtie, a si fost platita 🙂 iar cei care au aprobat sau care acum se prefac ca exista o problema, deja se bucura de binefacerile comisionului.
    Pun pariu pe cit vreti voi ca nu se va intimpla nimic concret in indreptarea situatiei, doar bla, bla, bla, pina se linistesc apele… Cei care au luat spagile, oricum nu merg nici cu bicicleta, nici pe jos si nici nu isi plimba copilasii prin locurile astea mizere… Stiu ei de ce!

  8. E bine ca totusi de misca ceva in directia asta. Desigur, corectiile trebuie aduse inca din faza asta, pentru ca daca s-ar face mai tarziu, ar presupune costuri mai mari, adaugate disconfortului de acum, al timisorenilor. Chestia asta cu pistele, combinata cu redarea navigabilitatii Begai, cu statii pentru vaporase si tranport persoane sau de agrement cu vaporasele, ar putea revitaliza orasul, i-ar putea trezi pe timisoreni din starea de letargie si ne-ar mai anima, fara sa fie necesar ca pentru sport si agrement in aer liber sa ne deplasam spre alte zone. Era pacat de potentialul malurilor Begai, care traverseaza orasul si de spatiul, din fericire existent. Ar fi insa si mai mare pacat, ca o idee, un scop si un proiect, in fond , pozitive, sa se transforme intr-un fiasco, din cauza unor incompetente locale si a lipsei de viziune a celor care s-au ocupat de concretizarea lor, in fapt.

  9. Ce sa mai zicem de cei care se ocupa de lucrarile din centru: ROMPREST, o firma specializata in … salubritate (ei le numesc servicii profesionale de curatenie :D)
    PDL sa traiasca…

    • gresit, Romprest e firma USL! Prietenii PSD stiu de ce

  10. io zic să facă mai bine piste pt. pietoni. ce tot atâta se chinuie cu bicicliştii…

  11. parca prea mult circ pe seama pistelor de biciclisti…..nustiu ce sa mai zica bietele mamici cu bebelusi in carucioare,fereste bicicleta pe trotuar fereste boii cu ochelari de cal si parasutisti ce tasnesc efectiv (ex.posta mare)si aterizeaza pe carut!parerea mea e ca in putin timp pietonii v-or circula prin copaci,asta in caz ca domnu robu se gandeste sa ne aduca si liene!!!

  12. N-as spune ca-i chiar un succes cu amenajarile astea. Nu pare sa se fi lucrat dupa un proiect. Adica banuiesc ca nu exista un proiect, fiindca pare ca i-a luat stalpul prin surprindere pe constructori si uneori chiar si cate un pod a aparut brusc in dreptul pistei si trotuarului. Pai daca era proiect, banuiesc ca era si o analiza prealabila a amplasamentului pistelor. Sau poate proiectantii nu sunt din TM? :))) Mie imi pare o bataie de joc la adresa cetatenilor care platesc de buna o astfel de lucrare si un astfel de proiect. Fara gluma. Sa faci pante de 20 de grade pentru piste de biciclisti pe malul raului, trebuie sa fii cel putin cretin. Pai boul ala de „proiectant” nu isi imagineaza ca pot fi copii cu biciclete care sa piarda controlul bicicletei, sau persoane in etate? Chiar este facuta in batjocura si lucrarea si probabil ca proiectul. Parca nu traim in lumea reala, asa tembelisme se fac in orasul asta. :(((