A fost dezvaluit si e ca ‘o tema muzicala’. Cum va arata primul pod care se va construi la Timisoara dupa 50 de ani. Foto

TIMISOARA. Moment important la Timisoara, unde a fost dezvaluit proiectul primului pod peste Bega ce va fi construit dupa o jumatate de secol, dar si a unei pasarele pietonale.

Acestea vor lega malurile canalului in zona Ilsa si vor fi amenajate dupa planurile unui arhitect roman din Viena, care a lucrat pentru cele mai importante birouri de arhitectura din lume, dar si dupa cele ale unui birou de arhitectura din Timisoara, Gaivoronschi & Andreescu.

Propunere estetica pentru prima pasarela pietonala noua peste Bega, dar si pentru un nou pod auto cu patru benzi in zona ISHO este spectaculoasa.

Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului ISHO, a finalizat proiectarea podului auto si pasarelei pietonale peste raul Bega, parte din solutia propusa pentru realizarea inelului II de circulatie, planificat sa traverseze zona Take Ionescu, in care va fi construit cel mai modern ansamblu rezidential din Timisoara. Proiectarea este realizata de dezvoltator in cadrul parteneriatului pe care acesta il are cu Primaria Timisoara si va fi donata municipalitatii pentru realizare.

A fost aleasa varianta de a separa traversarea pietonala de cea auto.

Propunerea pentru pod, semnata de biroul de arhitectura Gaivoronschi & Andreescu din Timisoara, este simpla si eficienta, dar eleganta si bine integrata, urmarind sa ofere o solutie pragmatica, functionala pentru doua benzi de circulatie pe sens si implica costuri optime de implementare.

In acelasi timp, pasarela ofera ocazia realizarii unei lucrari deosebite din punct de vedere architectural incluzand un amfiteatru spectaculos ce coboara la Bega si punand un accent deosebit pe iluminatul pe timp de noapte.

Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timisorean Bogdan Zaha, care in prezent profeseaza in Viena. Proiectarea tehnica a podului si a pasarelei este realizata de SSF, o companie timisoreana care proiecteaza poduri in Germania si Romania, intregul proiect propus fiind realizat de specialisti timisoreni.

Traversam o perioada prolifica pentru oras, am angajat si continuam sa angajam mari proiecte, atat noi, administratia publica, cat si mediul privat, respectiv unele proiecte le facem impreuna, proiecte care vor transforma in bine, vor moderniza radical Timisoara. Deja putem spune ca Timisoara de maine a inceput sa-si arate fata. Salutam in mod deosebit colaborarea cu dezvoltatorul ISHO care se materializeaza intr-un proiect public-privat de anvergura ce poate servi drept exemplu pentru alte investitii”, apreciaza Nicolae Robu, primarul Municipiului Timisoara.

Dezvoltatorul asigura finantarea proiectarii inelului II care porneste de la strada Baader si ajunge pana la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi, proiect pe care il doneaza Primariei in vederea licitarii lucrarilor si implementarii, avand sprijinul dezvoltatorului ISHO. In plus, portiunea care va traversa proiectul ISHO va fi proiectata si executata in regim de bulevard cu patru benzi pe cheltuiala dezvoltatorului, urmand ca lucrarea sa fie donata orasului.

Inca de la ideea realizarii noului nostru proiect am avut in vedere o componenta importanta prin care sa contribuim la dezvoltarea intregii zone ISHO, dar si a orasului. Solutia generata de noi va asigura o legatura coerenta a inelului II de circulatie de pe strada Baader, peste pod pana la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi unde se leaga de inelul existent. Venim cu o propunere pentru o utilitate publica care sta in picioare oriunde in Europa, atat din punct de vedere functional, cat si estetic, in deplina armonie cu dezvoltarea urbana din zona, data de proiectul imobiliar multifunctional ISHO. Colaborarea noastra cu biroul de arhitectura Andreescu si Gaivoronschi e deja bine cunoscuta, dar ne bucura, totodata, noua colaborare cu arhitectul pasarelei, Bogdan Zaha, al carui parcursul profesional include o perioada de 6 ani petrecuta in prestigiosul birou de arhitectura Zaha Hadid, recunoscut international pentru lucrarile emblematice din mai multe metropole ale lumii”, nuanteaza Ovidiu Sandor, dezvoltatorul ISHO.

Tema a fost de a realiza parapetii de protectie care il fac sa fie perceput ca o sculptura care se fragmentează. E ca o tema muzicala, iar farurile vor avea un rol important la lasarea serii„, a explicat arhitectul podului, Vlad Gaivoronschi.

Va deveni un loc pe Bega in care poti sa mergi si sa stai. Introidce un concept folosit in oras: share space, unde masinile, pietonii si biciclistii impart un spatiu zona va deveni una importanta de locuire. Va fi o zona de popas si relaxare. Proiectul prevede si un ponton incorporat in pasarela„, a adaugat Bogdan Zaha, arhitectul pasarelei.

Proiectul realizat de investitorul ISHO va fi predat Primariei Timisoara in octombrie, anunta omul de afaceri Ovidiu Sandor.

Dupa ce primim proiectul, vom incepe demersurile pentru licitatie. Speram sa fie gata in 2020„, a spus primarul Nicolae Robu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Este un pas important in realizarea unei noi arhitecturi in orasului si in special a canalului Bega.
    Poate domnul Robu gaseste si o solutie de traversare peste calea Ferata in Zona Garii de Nord, eventual in paralel cu Pasarela sau poate chiar peste Gara de Nord pana la Stadionul CFR.
    Ar reduce cozile infernale din trafic care vor fi si dupa deschiderea pasajului Jiul. Largirea lui nu fluidizeaza traficul, doar preia mai multe masini simultan. Cel putin asa se spera.

  2. 1. Inaltime suficienta pentru ca sa treaca vapoarele? Sa nu ne miram „doppo” de imposibilitatile care pot surveni (doppo uzo tirare la maniglia) !
    2. Mi-am adus aminte de melodia Money-money- money ….
    3. Alte zone mai „interesante pentru rezolvarea problemelor legate de circulatia in Timisoara” nu sunt?

  3. Mai Ioane, tu ce intelegi prin fluidizarea? Esti un analfabet functional! Stii sa citesti, stii sa scrii, dar nu intelegi nimic!

  4. Arata ca o balega.
    Suntem saraci si nu putem iesi din saracie, deoarece nu putem realiza un pod nou in 50 de ani. Saracia nu vine din exterior, este o stare interna, care apare in urma complacerii. Cand ne vom schimba perspectiva, vom deveni bogati. Vom putea construi poduri peste un rau de 5 m intr-o saptamana. Trebuie doar sa nu mai fim saraci.

  5. arata exact ca o *ula. Reveniti-va si faceti ceva de calitate si reprezentativ local !

  6. Fain podul faina pasarela pietonala dar mai faina decat toate este….Bega dom-le…..asa cristalina si limpede cum nu a fost ea vreodata, nici macar in vise!

    • Ziarule. Nu vreau sa anulez răspunsul!
      Răspuns: excelent că cineva se gândește la Bega noastră. Timișoara înseamnă Bega!