5 strazi asfaltate in Timisoara cu tehnologie ieftina. Ce-a ramas in urma muncitorilor? FOTO!

TIMISOARA. Zi de teren pentru specialistii din Primaria Timisoara. Desi in urma cu aproximativ o luna au terminat de asfaltat cateva strazi din cartierul Ciarda Rosie si nici acum nu au semnat receptia lucrarilor, reprezentantii primariei au inaugurat, marti, 5 strazi asfaltate recent cu o tehnologie ieftina.

Nicolae Robu a luat la pas cateva dintre ele si a si dat de probleme. Unele guri de canal nu sunt aduse la acelasi nivel cu asfaltul, fapt ce l-a nemultumit la culme pe primar. Cu toate astea, le-a gasit scuze muncitorilor.

„Sigur, nimic nu este perfect niciodata. Am vazut o gura de canal la care s-a lucrat mizerabil. Cu o neglijenta absolut inadmisibila. Daca e sa pun intrebarea cum de a fost receptionata acea zona in halul in care mi se prezinta, mi se raspunde ca inca nu s-a semnat procesul verbal de receptie, ca am mai patit-o. Sunt nemultumit pentru neglijenta aratata vizavi de acea gura de canal si probabil ca mai sunt si alte imperfectiuni, dar, in cea mai mare parte, lucrarea s-a efectuat in bune conditii. Este un mare salt inainte. Garantia este de 2 ani. Avem strazi asfaltate in aceasta tehnologie care tin de 10 ani”, a tinut sa precizeze edilul-sef.

Tehnologia ieftina folosita pe strazile Emil Racovita, Euripide, Legumiculturii, Jupiter si Traian Simu din Ciarda Rosie costa de 10 ori mai putin decat o asfaltare cu fundatie, sustin specialistii primariei. Costurile pentru o strada asfaltata cu aceasta tehnologie sunt asemanatoare cu cele pentru o strada pietruita, spune Robu. Pe cele cinci strazi s-a pus pamant si piatra sparta, trotuarele nefiind refacute in zona.

„Suntem bucurosi ca am reusit sa crestem confortul oamenilor realizand reteaua de canalizare si apoi sa asfaltam 5 strazi: Emil Racovita, Euripide, Legumiculturii, Jupiter si Traian Simu. In total, cele 5 strazi au o lungime de 1,8 km. Lucrarea a costat putin, partea de asfaltare a strazilor in urma canalizarii, pentru ca tehnologia este pamant si piatra sparta. Valoarea totala este de sub 700.000 de lei, bani din bugetul local. Societatea care a efectuat lucrarea este Confort S.A. Sunt convins ca rezultatul acestei munci este foarte bine primit de catre cetatenii care locuiesc in zona, pentru ca va inchipuiti cum erau conditiile inainte aici, cand pur si simplu strazile nu erau inca asfaltate, niciodata. Era ca in satele mai amarate, pentru ca in satele mai emancipate exista deja asfalt. Avem mai multe strazi in Timisoara realizate in aceasta tehnologie, rezultatele sunt foarte bune, concluziile au fost peste asteptarile specialistilor. Si eu m-am mirat mai intai cand am auzit ca se practica”, a explicat primarul Timisoarei.

Potrivit lui Ioan Ganciov, sef in cadrul Directiei Tehnice din cadrul primariei, si pe Aleea Viilor a fost pus acest tip de asfalt, in urma cu mai bine de 10 ani. La fel s-a intamplat si pe prelungirea bulevardului Sudului, insa acolo drumul a fost deja carpit. Ganciov sustine insa ca pe bv. Sudului circula foarte multe tiruri, traficul fiind mai intens decat in Ciarda Rosie.

Un inginer care locuieste in Ciarda Rosie: E o porcarie!

Timisorenii care locuiesc in cartier se declara nemultumiti de tehnologia folosita de muncitori. Inginerul Cornel Ferche l-a abordat pe primar chiar pe strada Euripide. O alta femeie a tinut sa precizeze ca in asfaltul pus creste… iarba, iar in zona exista o „fabrica de cuie si sarme”, asa ca circula si tiruri pe acolo, iar casele tremura pur si simplu de la traficul intens. Robu a clarificat ca iarba „creste pe marginea drumului” si a rugat-o pe timisoreanca sa fotografieze tirurile si sa trimita pozele la primarie.

„O garantie de doi ani la un drum este foarte, foarte putin. Spuneti ca se va reface, vor fi iar bani investiti. Acest drum nu va tine 10 ani sub nicio forma. Eu stau aici de vreo 20 de ani, pe acest drum a fost intotdeauna pamant, s-a mai pus niste piatra, s-a compactat pamantul cu piatra, s-a mai adus niste balast, s-a mai aruncat niste ciment si a fost turnat asfaltul. Nu are nicio rezistenta”, s-a plans barbatul.

Primarul i-a replicat imediat: „asta este parerea dumneavoastra. Tocmai un specialist in domeniu spune ca exista strazi facute in Timisoara pe aceasta tehnologie si dupa 10 ani sunt in stare buna. Prin urmare, nu puteti dumneavoastra sa decretati aprioric ca lucrarea nu tine. Daca v-a placut mai mult cand aici era pamant… Primaria Timisoara nu a inventat aceasta tehnologie, este consacrata, isi are limitele ei. Daca ar circula tiruri pe aici, sigur ca nu ar tine, dar la traficul de aici eu cred ca sunt cu totul si cu totul alte conditii”. Inginerul nu s-a lasat si l-a informat pe primar ca lucreaza in constructii si stie despre ce vorbeste. I-a luat apoi pe specialistii din primarie si pe edil sa le arate ca drumul are deja fisuri, pe margine, unde nu sunt puse deloc borduri.

„Asa cum am stat 20 de ani cu pamant aici, poate mai stateam doi pana erau bani. Si atunci faceam cu borduri, cu racorduri, cu toate utilitatile care revin la un drum facut bine. Pe tehnologia asta, ce am vazut eu pana acum… nu sunt specialist in drumuri, dar am 38 de ani de inginerie si am facut multe lucrari, dar eu zic ca asta nu este o tehnologie… o fi mai ieftina…”, a concluzionat Ferche.

Primarul Nicolae Robu si-a continuat discursul, atragand atentia ca asfaltarea este una provizorie si ca tocmai de aceea costa asa putin. Peste cativa ani spera la fonduri europene.

„Nu putem lasa orasul Timisoara cu drumuri de pamant, pentru ca e ridicol. Pana si la sate se asfalteaza drumuri… cum ar fi ca noi sa lasam in Timisoara ani in sir sa fie noroi? Masinile cetatenilor din zona isi incarca rotile cu noroi si noroiul este dus in zonele mai aproape de centru. E normal asa ceva? Nu trebuie sa avem noroi niciunde in orasul nostru. (…) Intotdeauna trebuie sa-ti analizezi nevoile si posibilitatile. Nevoile sunt mari, posibilitatile sunt restranse. Si atunci ai de ales, vom continua sa facem astfel de lucrari ieftine ca solutie temporara”, a conchis Robu.

Oricum, lucrarile in Ciarda Rosie nu sunt gata. Mai exista inca strazi de pamant, iar unele trotuare trebuie refacute. Specialistii din primarie sustin insa ca nu mai sunt atat de multe strazi neasfaltate, ci doar… „sub 10”. Robu spera ca pana la sfarsitul anului Timisoara nu va mai avea nicio strada de pamant, nici macar la periferie.

Potrivit reprezentantilor primariei, in perioada urmatoare, aceeasi tehnologie va fi aplicata si pe strazile Dimitrie Dinicu, Pavel Stoica, Neajlov, Nicolae Stoica de Hateg, intrarea Cosarilor si pe strada Agricultorilor.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Da ba se vede si din poze ca e nasol…ce bine era cand nu era asfalt ci pamant si pietre…atunci era super! Ce bine era daca mai stateam cu pamant si pietre inca vreo 2, 3 sau 4 ani…

  2. Stai să intre câteva basculante încărcate şi se duce totul dracului. Acest asfalt este bun pentru traficul maşinilor mici aşa că dacă nu se limitează accesul utilajelor grele tot e degeaba.

  3. Astea-s probleme minore … monser. Faptul ca nu-s canalele ridicate sau coborate la nivelul asfaltului, o bordura noua dar ciobita de muncitorii cu asfaltul, o pista de biciclisti care se termina brusc intr-un copac sau bulevard, astea-s bagatele pe care le-am mai vazut prin TM fiindca noi nu ne-am nascut nici in Hamburg si nici in Washington si mai avem de lucru la asta. Insa nu inteleg de ce nu este progres la „sibpasajul” lui Robu si nimeni nu semnaleaza acest aspect si inci nu incearca sa explice asta. Sa fie oare probleme cu faptul ca lucrarea este de fapt o aventura inginereasca? Sa fi ajuns pana la urma si cei care implementeaza proiectul la concluzia ca lucrarile executate sub o anumita cota in teren trebuie sa tina cont de specificul fiecarul amplasament. De exemplu in TM este foarte posibil sa dai de … apa. Iar asta sa te incurce … putin. Bineinteles ca pe bani … publici. Deci … se mai continua lucrarile la … „sibpasaj”? Ca parca s-a intrat in silentio stampa cu aceasta lucrare.

  4. Barbatul acela nemultumit sa îl pupe intre buci pe dl Robu….poate atunci o sa fie multumit..:)

    • Văd că tu l-ai pupat deja şi ţi-a plăcut.

  5. Domnule Robu,in Freidorf cand se va asfalta?Nici aici nu au fost asfaltate strazile NICIODATA.. (Spl. Sofocle,Ion Romanul,Prepelitei etc.

  6. Garantie 2 ani ?! . Adica 24 de luni ?. 1 luna a trecut , mai sunt 23.

    • garantie de electrocasnice.730 zile garantie suna mult mai bine in urechea alegatorului.